Jani Nissi

Koska raskas kuorma vaatii...(Kuorma/Rekka-autokuvia)

1 422 viestiä aiheessa

Kuormantekijä?

Sitten aina kun poliisi pysäyttää ja valittaa kuormauksesta "joku toinen" on tehnyt sen kuorman ja kuski ei ole koskaan vastuussa.

Toisaalta en minä ainakaan uskaltaisi lähteä ajamaan minnekään jos en itse tietäisi kuinka kuorma on sidottu ja pakattu.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sitten aina kun poliisi pysäyttää ja valittaa kuormauksesta "joku toinen" on tehnyt sen kuorman ja kuski ei ole koskaan vastuussa.

Toisaalta en minä ainakaan uskaltaisi lähteä ajamaan minnekään jos en itse tietäisi kuinka kuorma on sidottu ja pakattu.

Mulle lastattiin täysi rullakkokuorma kylkiaukeavaan perävaunuun. Purkaessa selvisi, että oli sidottu 2 liinalla. Toinen keskitolpassa ja toinen kärryn perässä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulle lastattiin täysi rullakkokuorma kylkiaukeavaan perävaunuun. Purkaessa selvisi, että oli sidottu 2 liinalla. Toinen keskitolpassa ja toinen kärryn perässä.

No hyvä, siinähän oli jo yksi ylimääräinenkin sitten, jos kuorma oli muuten tiiviisti laitoja vasten.  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olikohan mahdollisesti Saarioisen runkoajoa, tai Swanlinen ajoa?

Ei ollut kylmäajo, eikä vastaanottajakaan ollut tuo Kilossa seisova paskalato.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No hyvä, siinähän oli jo yksi ylimääräinenkin sitten, jos kuorma oli muuten tiiviisti laitoja vasten.  ;D

Juu, se kylki ei vaan kestä sitä kuormaa... Tuossa firmassa, jossa olen töissä, on menneinä vuosina auennut auton kylki kaarteessa useammankin kerran, kun ei ole ollut liinoja ja kyljen lukot ei ole olleet kovin pitäviä...

Ulkomailta saa muuten ostettua käteviä plommeja, joilla voi itse plommata oman kuormansa. Saattaa poliisi jättää oven avaamatta kun ei ole varma, saako murtaa sitä. Suuremmassa ratsiassa tuskin enää toimisi :P

Erittäin suuri osa konteista ajetaan myös plommattuina ja niissä et todellakaan voi tietää, miten kuorma on sidottu ja pakattu. Sitten kun ajon aikana alkaa kuulua kolinaa, niin pitää soittaa tulliviranomainen paikalle, jos meinaa konttia availla.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juu, se kylki ei vaan kestä sitä kuormaa... Tuossa firmassa, jossa olen töissä, on menneinä vuosina auennut auton kylki kaarteessa useammankin kerran, kun ei ole ollut liinoja ja kyljen lukot ei ole olleet kovin pitäviä...

Ulkomailta saa muuten ostettua käteviä plommeja, joilla voi itse plommata oman kuormansa. Saattaa poliisi jättää oven avaamatta kun ei ole varma, saako murtaa sitä. Suuremmassa ratsiassa tuskin enää toimisi :P

Erittäin suuri osa konteista ajetaan myös plommattuina ja niissä et todellakaan voi tietää, miten kuorma on sidottu ja pakattu. Sitten kun ajon aikana alkaa kuulua kolinaa, niin pitää soittaa tulliviranomainen paikalle, jos meinaa konttia availla.

No juu, pieni provoni sallittakoon kun sitä tuntuu tämä(kin) keskustelu olevan pullollaan muutenkin. Kylkiaukeava kaappi ei ainakaan pitemmän päälle tykkää rullakoiden liikehdinnästä. Ne totaaliset seulat ovat sitten vielä asia erikseen.

Kylmää totuutta on että aika moni tuollainen kuorma menee läpi, erityisesti firmoissa joissa vehkeet vaihtuvat, koska niitä pieniä liinoja ei tarkoitukseen varata riittävästi vaan juuri tuo yksi-kaksi jotka saa perään. Ihme ettei ole levähdellyt enempää.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Toi on perseestä. Kuski on vastuussa mutta ei voi itse vaikuttaa sidontaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Toi on perseestä. Kuski on vastuussa mutta ei voi itse vaikuttaa sidontaan.

Ööööh..? Onko jossain tapauksessa jaettu maksulappuja kuljettajalle sen takia, että plommatussa kontissa ei asiat ole olleet kohdallaan? Vastuu on siis imo erittäin teoreettinen, käytännössä sitä ei ole.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ööööh..? Onko jossain tapauksessa jaettu maksulappuja kuljettajalle sen takia, että plommatussa kontissa ei asiat ole olleet kohdallaan?

Kyllä on.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä on.

Ja perusteena mikä? Siis toki olettaen, että kuljettaja ei ole ollut osallisena ko. kontin lastauksessa tai muuten tietoinen virheellisestä sidonnasta...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ja perusteena mikä? Siis toki olettaen, että kuljettaja ei ole ollut osallisena ko. kontin lastauksessa tai muuten tietoinen virheellisestä sidonnasta...

Puuttuva sidonta painavissa vaihteiston palikoissa. Tullut ulkomailta plommattuna.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Koulu pitää sen verran kiireisenä, että joutuupi vaihtamaan tuon 26-tonnisen härpäkkeen tälläiseen 5-tonniseen volkkariin:

CR0109.jpg

Tuolla sitten aletaan huristelemaan viikonloppuisin paikallislehtiä ympäri uusimaata. Kuorma-autoksi kun tuo rekisteröity, niin tuosta löytyy myös digipiirturi ja nopeudenrajoitin ettei ihan tukka putkella pääse huristelemaan. :P Pystyypi nyt sitten keskittymään enemmän tähän lukion loppurutistukseen ilman, että rahavirta tyrehtyy. :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onko Jani L&T hankkinut sulle oman roskiskuormurin ? Ajelin takana ja näytti aika nysältä :)

Mikäs tuo on? Purkinpesukone vai sivukuormaaja?  ???

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onko Jani L&T hankkinut sulle oman roskiskuormurin ? Ajelin takana ja näytti aika nysältä :)

Mistäs tuo kuva on napsastu? Pari tuollaista kai on tulossa myös Vantaalle. Muualla Suomessa noita onkin sitten enempi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mistäs tuo kuva on napsastu? Pari tuollaista kai on tulossa myös Vantaalle. Muualla Suomessa noita onkin sitten enempi.

Vihdintieltä Konalasta 10.11. klo 11.30

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

2-lokeroiselta sivulastarilta toi näyttää. Tollanen oli Turussakin pihalla mut ei tainnut jäädä Turkuun.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ihan perus nätti Scania:

[ attachment removed / expired ]

Nää puolikkaat on tyylikkäitä :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ihan perus nätti Scania:

Avovaimon isän vaimon tyttären avomiehen auto. :P

Samalla myös allekirjoittaneen vanha työauto.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Muutama kuva Helsingin pelastuslaitoksen kalustosta 8) Laatu on mitä on vielä noi pimeellä kuvaamisen taidot hakusessa. ::)

Kuvassa raskaat pelastus yksiköt H11, H15 ja säiliöauto H33.

H11 ja tikkari hohtaa. :P

Johtokeskus H10.

Tikasauto H16.

Raskas pelastus yksikkö H21. Kyllä valoja löytyy. ;)

Fiilistelykuva

H11 ja H15 luukut auki.

H47 laskemassa JVT konttia.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mitäs se lainsäädäntö sanoi liian leveän perävaunun käyttämisestä jos kuorma ei vaadi niin leveää perävaunua? Vai menikö se niin, että PV:tä ei taas lait koske.

Normaalisti suurimmasta sallitusta leveydestä on säädetty tieliikennelain nojalla annetun asetuksen ajoneuvojen käytöstä tiellä 4 luvun 25 §:n 2. kohdassa "Ajoneuvon suurin sallittu leveys on 2,60 metriä." Poikkeuksia löytyy sitten, nämä löytyvät lähinnä liikenneministeriön päätöksestä 1715/92:

4 LUKU Erikoiskuljetuksen kuormaus

16 a § (22.8.2001/750) Yleinen kuormausperiaate erikoiskuljetuksissa

1. Kuljetettava esine on ensisijaisesti kuormattava sellaiseen ajoneuvoon tai ajoneuvoyhdistelmään, jolla kuljetettaessa ei tarpeettomasti ylitetä yleisesti tiellä sallittuja mittoja eikä massoja.

...

4. Rakenteensa vuoksi yksinomaan erikoiskuljetukseen hyväksytyllä perävaunulla saa meno- tai paluukuljettaa suoritettavaan tai jo suoritettuun erikoiskuljetukseen liittyvää varoitusautoa tai muita vastaavia kyseisten kuljetusten suorittamiseen liittyviä laitteita tai varusteita, joita muutoin olisi mahdollista kuljettaa tieliikenteessä yleisesti sallittujen mitta- ja massa-arvojen rajoissa.

Käsittääkseni tuo (länkkäri?) ei ole kuljetukseen liittyvää varoituskalustoa, eli tuossa siis ylitetään tarpeettomasti suurimmat sallitut mitat. Siviilissä napsahtaisi heti sakot... Onko tuo kone edes yli 2,6 m leveä?

Palatakseni tähän asiaan mikä oli jonkun aikaa sitten Tatulle niin vaikea ymmärtää, vaikka sanoin kuljetusten olevan laillisia. Kävin tarkistamassa erikoiskuljetusluvan tuolle autolle. Eli saamme kuskata kaikkia työkoneitamme vapaasti ja panssarivaunuja kuskatessa tietyin ehdoin. Eli turhaan Tatun piti änkätä vastaan, vaikka sitähän yritin jo silloin sanoa... ::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Palatakseni tähän asiaan mikä oli jonkun aikaa sitten Tatulle niin vaikea ymmärtää, vaikka sanoin kuljetusten olevan laillisia. Kävin tarkistamassa erikoiskuljetusluvan tuolle autolle. Eli saamme kuskata kaikkia työkoneitamme vapaasti ja panssarivaunuja kuskatessa tietyin ehdoin. Eli turhaan Tatun piti änkätä vastaan, vaikka sitähän yritin jo silloin sanoa... ::)

Mitä tähän auton erikoiskuljetuslupa liittyy? Kyse on kärryn leveydestä, ei siitä, onko se ja/tai auto erikoiskuljetusajoneuvoja.

Sehän on aivan selvä, että erikoiskuljetusajoneuvolla on mahdollista kuljettaa vaikka mitä, jos se pysyy normaaleissa mitoissa. Mitä erityisehtoja lupaan liittyy juuri panssarivaunujen osalta, mutta jotka eivät koske sitten leveitä työkoneita vaikkapa..?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mitä tähän auton erikoiskuljetuslupa liittyy? Kyse on kärryn leveydestä, ei siitä, onko se ja/tai auto erikoiskuljetusajoneuvoja.

Sehän on aivan selvä, että erikoiskuljetusajoneuvolla on mahdollista kuljettaa vaikka mitä, jos se pysyy normaaleissa mitoissa. Mitä erityisehtoja lupaan liittyy juuri panssarivaunujen osalta, mutta jotka eivät koske sitten leveitä työkoneita vaikkapa..?

Eläpäs nyt ala viisastelemaan auton ja kärryn eroista. On varmaan hyvin selvää, että puhun koko yhdistelmästä.

Noh asiaan: Ainoa lavettia leveämpi työkone on pillari ja sekin vain kärkiauran kanssa (ei siis puskulevyn kanssa) ja siihen haetaan lupaa erikseen kun tarvitaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tätä olen yrittänyt saada nalkkiin.

Nyt napsahti ja sekin oli tipalla (huomaa risut), mutta oli jo tehnyt hommansa joten...

Seuraavalla kerralla parempi onni sitten.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään