Jani Nissi

Koska raskas kuorma vaatii...(Kuorma/Rekka-autokuvia)

1 422 viestiä aiheessa

Olen vain sanonut että ns "yhden linkin" kärryt saan laiteltua, pää ei vaan pysty hahmottamaan dollykärryjen liikettä... En ole missään vaiheessa sanonut että saisin Dollykärryä tungettua minnekkkään... Fliegelin ASW 268 ( Fliegl-ASW-268-C-1657019.jpg?height=600& ) tai puokin saisinkin varmaan tungettua 80% paikoista....

 

Mitenkä varsinaisen perävaunun liike sitten? Kyllä sä aikaisemmin olit aika rajusti kommentoimassa täysperällä ajoa ahtaissa paikoissa maantiellä aikaisemmin. Mitä toi polkuauton perävaunu tekee tässä?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

SIltä se vähän vaikuttaa...

 

No, jos susta siltä tuntuu. Sä kyllä trollaat niin rajusti koko ajan, ettei susta aina tiedä, että kirjoitatko näitä juttujasi vitsillä vai tosissasi.

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kyllä se profiilin Tietoja-kohta kertoo aika paljon tästä henkilöstä.. "Yleinen päteminen"

 

Pitäisi myös ymmärtää, että kun on ulkomaalaisen kanssa tekemisissä, kielimuurilla voi myös olla vaikutusta ymmärtämisen kanssa ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tule Mikko Vantaalle. Lähdetään 3 tunnin päästä ajamaan rekkaa. Käydään eka Hyvinkään Onnisella ja sitten Varkaudessa ja ajetaan takaisin Vantaalle. Jos olet kiltisti, saat aamulla hiukan hipelöidä rattia apumiehen paikalta. Ajetaan täysperää, niin tulee sekin tutuksi sulle.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tule Mikko Vantaalle. Lähdetään 3 tunnin päästä ajamaan rekkaa. Käydään eka Hyvinkään Onnisella ja sitten Varkaudessa ja ajetaan takaisin Vantaalle. Jos olet kiltisti, saat aamulla hiukan hipelöidä rattia apumiehen paikalta. Ajetaan täysperää, niin tulee sekin tutuksi sulle.

 

Tulkaa pyörähtämään tässä vantaalla firman pihassa niin laitetaan kaveri heti rattiin :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ahdistaa aina kehä kolmosen tuntumassa....

Tuut mun kyytiin maanantaina, lähetään seiskan pintaan Paraisten suuntaan hakemaan muutama reissu kiveä TYKSin työmaalle... Saat kyllä soramontulla pakitella jos oot hiljaa!  ;D Ei oo Kehä III ahistamassa siellä!  :thmbup:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Arkistojen kätköistä. Mäen jyrkkyys ei ihan fotosta selviä, mutta ilman ketjunheittimiä oltaisiin tultu poikittain perse edellä alas. Kesällä tuolla korvessa on ihan mukava ja nopea ajella, mutta sitten kun peliin tulee lumi ja jää, niin hauskuus loppuu siihen. Uuteen autoon tulee ketjunheittimien lisäksi hiekoittajat, niin voi vastaavat mäet hiekoittaa jo mennessä, niin takaisin tullessa ylöspääsy vähän helpottaa. Kuva Nurmijärven Röykästä.

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eipä sattunu meikäläisen työkalua oleen kuvissa.No sehän on sellanen tavallinen kapelli peli,melkein aina terästä ruukilta nelkytä tonnia päällä.Että sellanen vekotin meikän työmaa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Arkistojen kätköistä. Mäen jyrkkyys ei ihan fotosta selviä, mutta ilman ketjunheittimiä oltaisiin tultu poikittain perse edellä alas.

 

...poikittain perse edellä... mutta ei missään nimessä siis kylki edellä?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mitä nyt Haulinissa ja eräässä toisessa pelissä B-junia ja täysperiä pyöritellyt, niin helpommin toi taittuu kuin dolly-vaunu.... En tiedä että olenko vasta nyt alkanut kiinnittää huomiota vai mitä, mutta mielestäni B-junat ovat yleistyneet Suomessa?

 

Voi ***tun pässi. Täysperän (varsinaisella perävaunulla...) ja dollyllisen moduuliyhdistelmän ero peruuttamisen kannalta on suunnilleen siinä, että jälkimmäisessä kääntökehän liikealue on rajatumpi ja tästä johtuen liukkaalla kelillä vaaditaan suurempia ohjainvoimia vetolaitteesta perävaunuun, kun toimitaan kääntökehän ulkopuolisella alueella. Eteenpäin ajamisen kannalta ero on siinä, että dollylla varustettu yhdistelmä on herkemmin ojassa (varsinkin sinulla, koska et ole löytänyt hauliinista tms. vielä sitä nappia, jolla kääntökehän lukkoa ohjataan), koska dolly painaa itsessään enemmän kuin varsinaisen perävaunun etuakselisto.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Niin.. ajamisen kannaltahan se yksinkertaistettuna on ihan se ja sama (kummassakin on sama määrä niveliä ja niitä peruutetaan ihan samalla tavalla), onko kyseessä

 

1) varsinainen perävaunu - vetuauton kanssa näyttää tältä

2) apuvaunusta (eli dollysta) ja puoliperävaunusta muodostettu kikotin, joka näyttää vetoauton kanssa tältä

 

Näkyvin ero on se, että varsinaisen perävaunun alla ei ole tukijalkoja (koska etuakselisto on kiinteä) ja etuakseliston takana ei ole valoja tai rekisterikilpeä, toisin kuin dollyssa, joka on itsessään jo perävaunu ja joka pitää tietysti olla valaistu ja merkitty asianmukaisesti.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

itse asiassa dolly oikoo vähemmän. Ja esim laituriin koukatessa dolly tulee samaa viivaa vetoakselin kanssa ja varsinaisen kärryn etuakseli tulee melkein samaa viivaa auton etuakselin kanssa. Dollykärryn voi siis koukata laituriin kääntämällä auto laiturin edessä suoraksi. Varsinaisella pitää aina koukata vähän yli. Dollykärry myös tulee lähes samaa linjaa pitkin eteenpäin ajaessa ja se on paras peruutettava. Tosin paljon hätäisempi kuin varsinainen.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

itse asiassa dolly oikoo vähemmän. Ja esim laituriin koukatessa dolly tulee samaa viivaa vetoakselin kanssa ja varsinaisen kärryn etuakseli tulee melkein samaa viivaa auton etuakselin kanssa. Dollykärryn voi siis koukata laituriin kääntämällä auto laiturin edessä suoraksi. Varsinaisella pitää aina koukata vähän yli. Dollykärry myös tulee lähes samaa linjaa pitkin eteenpäin ajaessa ja se on paras peruutettava. Tosin paljon hätäisempi kuin varsinainen.

 

Niin nononiinnoniin, tää johtuu pääasiassa tyypillisestä dolly-yhdistelmään liittyvästä geometriasta, joka on yleensä vähän erilainen, kuin varsinaisella pv:llä... ja se helpottaa vielä lisää, että "kaikki" dolly+traileri -yhdistelmät on likipitäen tasan samoilla mitoilla.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Niin nononiinnoniin, tää johtuu pääasiassa tyypillisestä dolly-yhdistelmään liittyvästä geometriasta, joka on yleensä vähän erilainen, kuin varsinaisella pv:llä... ja se helpottaa vielä lisää, että "kaikki" dolly+traileri -yhdistelmät on likipitäen tasan samoilla mitoilla.

 

Kunhan viittasin tohon, että muka olisi samanlaisia ajaa. Kun ei ne oo. Esim eteenpäin ajaessa ero on siinä, ettei dollykärryn kanssa tarvitse käyttää peilejä ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tosimiesten kuljetusvälineitä:

 

 

Mistä lähtien juopot ammattitaidottomat ryssäkuskit on olleet tosimiehiä?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään