Jani Nissi

Koska raskas kuorma vaatii...(Kuorma/Rekka-autokuvia)

1 422 viestiä aiheessa

Tosimiesten kuljetusvälineitä:

Tosi hienoja rekka-autoja. Ja varmasti hyvempiä kuskeja on jossain muualla olemassa kuin tällä foorumilla :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onkos tämä nyt ihan asiallinen viesti?  >:(

 

Ei, sillä osa on ihan ammattitaitoisia. Ja osa oikeasti osaa lastata sinne puoliperään kunnolla tavaraa ja sitoakin sen :thmbup:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onkos tämä nyt ihan asiallinen viesti?  >:(

 

Edustaa asiallisuudeltaan samaa tasoa kuin keskimääräinen venäläiskuljettaja.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jatketaas SISU (rellu) painotteisella.. Tänään meni omasta vakiajokista jarrut paskaks, ni sain täksi päiväksi uuten vekottimen alle... Ensimmäisen kerran pääsin R500 SISUa ajamaan, ja olihan se ihan pätevä!

 

Tässä otetaan Naantalin satamassa hiilikuormaa kyytiin.

[ attachment removed / expired ]

 

Kauhia läjä ihme näyttöjä, ei tälläsiä ole omassa vekottimessa! :D

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jatketaas SISU (rellu) painotteisella.. Tänään meni omasta vakiajokista jarrut paskaks, ni sain täksi päiväksi uuten vekottimen alle... Ensimmäisen kerran pääsin R500 SISUa ajamaan, ja olihan se ihan pätevä!

Intissä oli muutama vastaavanlainen tankkeri. Ihan jees pelejä, mutta kovilla pakkasilla alkoi vaihteensiirto takertelemaan. Huoltojen jälkeen toimivat joten kuten. Onko tuo Fullerilla vai rellun lootalla?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Intissä oli muutama vastaavanlainen tankkeri. Ihan jees pelejä, mutta kovilla pakkasilla alkoi vaihteensiirto takertelemaan. Huoltojen jälkeen toimivat joten kuten. Onko tuo Fullerilla vai rellun lootalla?

Rellun lodjullahan tuo on... Fullerilla menis nätimmin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kas näin se meinasi lähteä henki viime viikolla, kun tippui päälle. Ehdin juuri ottaa pari askelta pois alta, kun näin että lähtee kallistumaan ja seisoin tuossa paketin paikalla :o

 

300878_2554898200615_1498766483_32773437_2066671769_n.jpg

 

313183_2554934921533_1498766483_32773443_1044055452_n.jpg

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kas näin se meinasi lähteä henki viime viikolla, kun tippui päälle. Ehdin juuri ottaa pari askelta pois alta, kun näin että lähtee kallistumaan ja seisoin tuossa paketin paikalla :o

 

Sun olisi pitänyt pelata Haulinia vähän enemmän niin olisit osannut ennakoida tilanteen...

 

(Melkoinen tuuri ettei maassa ollut jäätä. Tuossa vaiheessa pari pika-askelta, liukastuminen...)

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Pitkästä aikaa oli hauska lukea näitä "amma-miesten" juttuja  ;)

Ja näin ex-pöllikuskina voin sanoa, notta ei noihin hommiin paljon simut auta.. Kokemus se opettaa.

Joskus itekkin oppinut kantapään kautta monia asioita, esim talviliukkailla ja jopa kesähelteellä.

Kaikkea on koettu ja nyt 3-vuoden tauon jälkeen pitkästä aikaa pääsin fulleria rutisuttamaan, muttei se perskule rutissukkaan,, taitaa

olla selkäytimessä nuo välikaasut ja kaksoispolennat..

 

Mutta voin sanoa, että romantiikka siitä hommasta oli kaukana  ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Sun olisi pitänyt pelata Haulinia vähän enemmän niin olisit osannut ennakoida tilanteen...

 

Tää oli ilmeisesti jonkin sortin vitsi? Toihan tuli alas, koska painopiste oli ylhäällä ja väärällä puolella. Kaatui siis kun kiristin liinoja kiinni. Tuo koko nippuhan lepää tuossa kahdella liinalla tiukalle sidottuna.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tää oli ilmeisesti jonkin sortin vitsi? Toihan tuli alas, koska painopiste oli ylhäällä ja väärällä puolella. Kaatui siis kun kiristin liinoja kiinni. Tuo koko nippuhan lepää tuossa kahdella liinalla tiukalle sidottuna.

 

Joo, pieni sivuhuomautus vain kun täällä joku on kertonut, että kaiken tarvittavan oppii pelaamalla (et siis sinä, vaan tuo kaimani) :)

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kaikkea on koettu ja nyt 3-vuoden tauon jälkeen pitkästä aikaa pääsin fulleria rutisuttamaan, muttei se perskule rutissukkaan,, taitaa

olla selkäytimessä nuo välikaasut ja kaksoispolennat..

 

Mutta voin sanoa, että romantiikka siitä hommasta oli kaukana  ;D

Eikös sitä Fulleria vaihdettukkaan ilman kytkintä?  ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eikös sitä Fulleria vaihdettukkaan ilman kytkintä?  ;)

 

Ei täysin. Vapaalta kun laitetaan vaihde päälle, tarvitaan sekä kytkinpoljinta, että myös (mielellään) kytkinjarrua!

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Joo, pieni sivuhuomautus vain kun täällä joku on kertonut, että kaiken tarvittavan oppii pelaamalla (et siis sinä, vaan tuo kaimani) :)

 

Niin. Mitenkähän paljon kaimasi Suomela on oppinut pelaamalla kuormanteosta... ::)  ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei täysin. Vapaalta kun laitetaan vaihde päälle, tarvitaan sekä kytkinpoljinta, että myös (mielellään) kytkinjarrua!

Kytkinjarrua joo, jos jostain vielä löytää auton missä se oikeesti toimii. :D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Osaisko joku teistä valaista minua eräässä suuressa mysteerissä. Siis kytkinjarrussa. Miksi ihmeessä semmoinen on olemassa?

 

Koska laatikko on synkronoimaton. Tilanne:

 

vaihde on vapaalla, kytkinpoljin on ylhäällä, moottori käy tyhjäkäyntiä -> vaihdelaatikko pyörii moottorin mukana -> kuljettaja haluaa lähteä liikkeelle -> kuljettaja haluaa vaihteen päälle -> kuljettaja painaa kytkintä, mutta ei kytkinjarrua ei ole -> kuljettaja työntää vaihteen päälle -> kuuluu helvetinmoinen kolina, kun pyörivä hammasratas hakkaa paikallaan olevaan rattaaseen.

 

Jos kytkinjarru on, se jarruttaa kytkimen irrottamisen jälkeen vaihdelaatikon rattaita (pysäyttää ne), jolloin vaihteen päällelaitto sujuu kauniisti. Kytkinjarru aktivoituu, kun kytkinpoljinta painetaan ala-asennosta vielä pidemmälle (haitan yli). Kytkinjarru tuhoutuu sillä, että sitä käytetään (vahingossa) kun vaihdelaatikossa on veto päällä renkailta, jolloin kytkinjarru jarruttaa vaihdelaatikon lisäksi koko autoa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kun kytkimen painaa pohjaan, laatikko varmaan hidastuu itsekseenkin pysähdyksiin eikä jarrua välttämättä tarvittaisi? Jarru on sitä varten että laatikon hidastumista pelkällä sisäisellä kitkalla ei tarvitsisi odotella?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kun kytkimen painaa pohjaan, laatikko varmaan hidastuu itsekseenkin pysähdyksiin eikä jarrua välttämättä tarvittaisi? Jarru on sitä varten että laatikon hidastumista pelkällä sisäisellä kitkalla ei tarvitsisi odotella?

Kyllähän se lopulta pysähtyisi kyllä, mutta siinä menisi ikuisuus odotellessa. Tuo kytkinjarru pysäyttää rattaat sekunnin-kahden sisällä, jolloin liikkeellelähtöä saadaan huomattavasti nopeutettua. Toki jos ja kun autossa ei se kytkinjarru toimi, pystyy rattaita hidastamaan vaihdekepillä tökkimällä, tai sitten törkeästi survaisemalla vaihteen silmään ja nauttia helvetinmoisesta sorvaamisesta.  ;D Jälkimmäistä vaihtoehtoa ei tosin suositella, itselläni se oli nykyisessä firmassa ensimmäisessä kuittipelissä nyt ainoa vaihtoehto mitä tehdä, kun se kytkinjarru on ollut toimimattomana kuulemma viimeisen viisi vuotta.  :laugh:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kun kytkimen painaa pohjaan, laatikko varmaan hidastuu itsekseenkin pysähdyksiin eikä jarrua välttämättä tarvittaisi? Jarru on sitä varten että laatikon hidastumista pelkällä sisäisellä kitkalla ei tarvitsisi odotella?

 

Ehkä, ehkä ei... Riippuu kytkimestä, irroittaako se ihan 100 %:sesti laatikkoa muutenkaan. Tietysti jos irroittaa, niin sittenhän se aikanaan pysähtyy, mutta siinä kestää. Jos kytkin ei koskaan irroita ihan täysin, niin sittenhän se laatikko ei luultavasti ikinä edes pysähdy "omin voimin". Mutta kyllä, jarrulla saadaan siis laatikko nopeasti pysähdyksiin, että päästään liikkeelle.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään