Jani Nissi

Koska raskas kuorma vaatii...(Kuorma/Rekka-autokuvia)

1 422 viestiä aiheessa

Mulla on kokemusta tosielämän trukki simulaattorista yhden kesän verran K-Rauta Naumasella Joensuussa. Piti tyhjiä lastauslavoja kuskailla laajennusosan alta pois, alueella sattui olemaan kartiomainen monttukohta viemärin kohdalla johon onnistuin sen verran huonossa kulmassa ajamaan, että lavat lenteli, trukki hajosi. Tai no ei startannut enää sen jälkeen, onneksi ei joutunut korvaamaan, pomo vaan sanoi että no tuosta nyt oli jo tarpeeks ollut riesaa että jo joutikin hajota.

Kesätöissä tuli oltua 2006 vuonna siellä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Harvemmimpa töissä sattuneita vahinkoja joutuu korvaamaan, kun ei sellaiseen korvaukseen voi työnantaja pakottaa, vaikka haluaisikin...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ahdasta on mutta mielekiintosesti vaihtaa suuntaa :P Varmaan noita hienoja keksintöjä mitä näkee välillä: Kärry tsekin rekkarissa, auto saksan ja auton kyljessä bulgarialainen osote. ;D Saksastahan sitä monenmoista kuskia mun mielestä löytyykin. Perustuen siis omiin havaintoihini liikenteestä...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Varmaan noita hienoja keksintöjä mitä näkee välillä: Kärry tsekin rekkarissa, auto saksan ja auton kyljessä bulgarialainen osote. ;D

 

Miten esim kärryn rekkari vaikuttaa mihinkään? "hienoja keksintöjä" Tiedätkö sä paskaakaan mistä puhut edes? Esim dsvn kärryt on melkein kaikki tanskan kilvissä. Me vedetään paljon niitä. Onko sekin hieno keksintö kun kärryssä tanskan ja veturissa suomen kilvet? Vai olisko se sittenkin ihan normaalia eikä siinä ole mitään mainitsemisen arvoista..

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mut entäs jos Haulinissa on aina kärry ja veturi saman maan rekisterissä, niin sittenhän sen pitää näin olla? Muutenhan ne on epäimääräisiä viritelmiä?  ???

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mut entäs jos Haulinissa on aina kärry ja veturi saman maan rekisterissä, niin sittenhän sen pitää näin olla? Muutenhan ne on epäimääräisiä viritelmiä?  ???

 

Jaa'a. todennäköisestihän mikko yritti viitata itäeurooppalaisiin hinnanpolkijoihin. Tosin huonosti kun ei asiaa tunne.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jos taas vaihteeksi uusia kuvia. Uusinta tekniikkaa vuodelta 1952. Vetoautossa kaikki akselit ovat vetäviä.

 

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Miten esim kärryn rekkari vaikuttaa mihinkään? "hienoja keksintöjä" Tiedätkö sä paskaakaan mistä puhut edes? Esim dsvn kärryt on melkein kaikki tanskan kilvissä. Me vedetään paljon niitä. Onko sekin hieno keksintö kun kärryssä tanskan ja veturissa suomen kilvet? Vai olisko se sittenkin ihan normaalia eikä siinä ole mitään mainitsemisen arvoista..

 

Ja kaikki vielä saman firman väreissä... Willi Betz oli siis kyseessä. Mersuja pääasiassa vetureina...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Täytyy huomenna laittaa lähempi kuva, vai onko se lähikuvampi, vetävästä vehkeestä. Tällä koneella ei ole kuin uusimman TT-raaserin kuva.

 

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Täytyy huomenna laittaa lähempi kuva, vai onko se lähikuvampi, vetävästä vehkeestä. Tällä koneella ei ole kuin uusimman TT-raaserin kuva.

 

Viritetty CZ. Ilmeisesti luotettavuusajo kilpailu meneillään. Huomaa itse tehty pitkä satula. Se oli aivan välttämätön lisävaruste sen ajan tuunaajille. vrt. sinkkusatula! Pakoputkesta päästä taitaa puuttua äänenvaimennin? Lisäksi huomioni kiinnittyi saappaan pohjan liukkaaseen muotoiluun. Suutarilla teetetty. Ei kanta tartu kiinni! Ilmansuodatin poistaa suurimmat kävyt, sen verran vaatimatonta tasoa. Ohjaustankokin eli "Stonga" taitaa olla "Scramble" mallia eli vaihdettu urheilullisempaan.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Nonniin, tässä on se lähempi kuva Turun Maanviljelysinsinööripiirin vetovehkeestä. Onkohan kulmat aivan kohdillaan? Oikea eturengas sileähkö, sietäisi säätää.

 

[ attachment removed / expired ]

Noita moottoripyörien viimeisimpiä kisamalleja laittelen tuonne prätkäosastolle. Net ovat maastokisojen osanottajia vuodelta 1954 Jämijärveltä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jahans, tänään pääsin kunnolla kokeilemaan täysillä painoilla virman uutta SISU Polaria..

 

Siinä olisi n. 5 000 km ajettu yhistelmä.

[ attachment removed / expired ]

 

Mersumiehille käyttöliittymä on entuudestaan täysin tuttu...

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ai nytkö susin hytti on vaihtunut rellusta mersuun ;D

Sukupolven vaihdos on tapahtunut joo...  ;D Tosin omassa työautossa on vielä rellun hytti, johon verrattuna tuo mursu on helvetisti parempi...  :(

 

Kerrohan Mikko, mitä hyvää on siinä C600 mallin vauvanpaskanvärisessä hytissä? Aivan täyttä kuraa...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Puhuin ulkomuodosta. Jotenkin natsaa vaan silmään paremmin. Sisältä paha sanoa mitään kun en ole kummassakaan käynyt...

 

Silläkö on mitään merkitystä, miltä se ulkoa näyttää?

 

Tällä taasen on merkitystä (tuli naamarissa vastaan) ;D

 

198593_1754095410223_1174064754_31705662_885795_n.jpg

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No luulis että kun työ ootte niitä maanteiden kuninkaita (tai niinhän mää luulin) ja aikamoisista joulukuusirakennelmista tykkäätte, niin luulis että ne joulukuuset pitäis asentaa sellaiseen hyttiin mikä on muutenkin komia... Ihan sama kun alat sovittelemaan Veilsiden korisarjaa Supraan etkä Kuurullaan... (Ja on muuten pelkkää mun mielipidettä, ei absoluuttinen totuus vaan mielipide)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Korkeammalla hytillä se on ihan fiksun näkönen, toi hyttimalli mikä meillä on, kieltämättä on vähän "keskenkasvusen" näköinen. Ihan ko sillä olis ajettu matalan sillan ali ja puolet jäi matkan varrelle :D

 

Tässä nyt vertailuna oma työauto.

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään