Jani Nissi

Koska raskas kuorma vaatii...(Kuorma/Rekka-autokuvia)

1 422 viestiä aiheessa

Moi

Pistetääs tälläinen ketju pystyyn, kun kerran busseille ja henkilöautoillekkin on omansa. Minä voinkin aloittaa 23 kuvan sarjalla (joka sisältää lähinnä sisäkuvia). ;D

Vanhan mallin MultiliftScania

[ attachment removed ]

470Heppaa ja paska kulkee

[ attachment removed ]

Ikä näkyy jo ovelle ast...kiivetessä

[ attachment removed ]

Kunnon analoogit.

[ attachment removed ]

Namiskuukkeleita...

[ attachment removed ]

Tästä hallitaan laitteistoa.

[ attachment removed ]

Tälläisellä on tullut paljon huristeltua. ;D

[ attachment removed ]

Uudemman mallin scania "Sarvijaakko"

[ attachment removed ]

Kaikenlaista härveliä ja nappia löytyy, foorumilla ei kellään liene kelpuutusta tälläiseen masiinaan.  ???

[ attachment removed ]

Tässäkin on mukavasti nappeja. :)

[ attachment removed ]

Tästä hallitaan sarvia ja nähdään kuorman paino.

[ attachment removed ]

Tästä Scaniasta löytyy Allisonin nappiautomaatti

[ attachment removed ]

Peruutuskameran näyttö ettei kukaan jää alle.

[ attachment removed ]

Vähän nykyaikaisempi kuin edellä ollut Scania? ;D

[ attachment removed ]

Vakionopeudensäädin ja ajotietokoneen nappulat.

[ attachment removed ]

Akseleita piisaa.

[ attachment removed ]

Kyllä tää jotain kantaa.

[ attachment removed ]

Taloon tuli myös uusi pikkuVolvo FH 6.7.2007.

[ attachment removed ]

Mittaristoa

[ attachment removed ]

Merkkivaloja näkyy

[ attachment removed ]

Peruutuskameran näyttö

[ attachment removed ]

Ei ole vielä korttia, mutta parin vuoden päästä kyllä. :) Digipiirturi

[ attachment removed ]

Myös Volvoon isketty Allisonin nappitsydeemit..

[ attachment removed ]

Eikun lisää vaan tulemaan...Enemmän ulkokuvia jatkoksi. :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ihan mielenkiintoisia kuvia kyllä. Pääsee pintapuolisesti kurkistamaan noidenkin vehkeiden sielunelämään...

Mutta sitten tällaiset "Tälläisellä on tullut paljon huristeltua" tai "foorumilla ei kellään liene kelpuutusta tälläiseen masiinaan" -tyyliset kommentit saa vaihteeksi hymyn huulille. Tai lähinnä paskaiset naurut. Se, että sinä olet ajellut tuollaisella jossakin yksityispihalla tjsp, tarkoittaa käytännössä varmaankin sitä, että keskivertorekkakuski ajaa yhden työpäivän aikana enemmän kilometrejä ja sentään oikealla tiellä oikean liikenteen seassa. Sitten teikäläinen rehvastelee, "miten paljon onkaan tullut huristeltua" (ellet sitten huristelulla tarkoita mielikuvitusajelua ja huulilla päristelyä ;D). Tai mitä ihmeellistä siinä nyt olisi, jos forumilla ei kellään sattuisi olemaan kelpuutusta johonkin paskahissiin? Tosin tuonkin pointti taisi olla se, että ilmeisesti itse osaat ko. laitetta käyttää silmät kiinni ja kädet selän taakse sidottuina. Osuinko oikeaan?

Summa summarum jne. kaikille on jo varmaan tullut selväksi, että sulla on kesätyöpaikka jossakin liikennöintipuljussa tai vastaavaa. Hieno homma! Ja kiva että tykkäät. Mutta vastakohtana voisi heittää, että moniko esim. oikeasti työkseen lentävä (tai edes huvikseen) täällä forumilla asialla joka välissä rehvastelee? Ja vaikka tod. näk. pistitkin noita tuonne ihan vaan provomielessä, niin voin kertoa, että se provon voima on ko. seikalta jo mennyt. Alkaa vaan maistumaan puulta koko touhu...

Ugh, howdy & terse!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mutta sitten tällaiset "Tälläisellä on tullut paljon huristeltua" tai "foorumilla ei kellään liene kelpuutusta tälläiseen masiinaan" -tyyliset kommentit saa vaihteeksi hymyn huulille. Tai lähinnä paskaiset naurut. Se, että sinä olet ajellut tuollaisella jossakin yksityispihalla tjsp, tarkoittaa käytännössä varmaankin sitä, että keskivertorekkakuski ajaa yhden työpäivän aikana enemmän kilometrejä ja sentään oikealla tiellä oikean liikenteen seassa. Sitten teikäläinen rehvastelee, "miten paljon onkaan tullut huristeltua" (ellet sitten huristelulla tarkoita mielikuvitusajelua ja huulilla päristelyä ;D). Tai mitä ihmeellistä siinä nyt olisi, jos forumilla ei kellään sattuisi olemaan kelpuutusta johonkin paskahissiin? Tosin tuonkin pointti taisi olla se, että ilmeisesti itse osaat ko. laitetta käyttää silmät kiinni ja kädet selän taakse sidottuina. Osuinko oikeaan?

Kyllähän tässä on huomattu miten kaikki mun viestit aiheuttaa teikäläisessä paskaset naurut, oli kyse sitten kuvaamisesta tai näistä isommista kulkuvälineistä.

Olisi näköjään pitänyt laittaa tuo "kelpuutus" lause kysymysmuotoon ettei olisi tullut mitään lesoilusyytöksiä taas vaihteeksi niskaan. Ja tuohon "tällä on paljon tullut ajeltua" kommenttiin sen verran, että siinähän oli hymiö perässä, jonka kaikki voivat yhtä hyvin tulkita toisessa topicissa esiintyneisiin kommentteihin perustuen, että olen muutamia kilometrejä ajellut tuollaisella yksityisalueella.

Niin, tuota "paskahissin" laitteistoa olen muutamia kymmeniä sekuntteja ajanut Hydrauliikkaletkujen vaihdon yhteydessä ja en todellakaan osaa sitä hyvin käyttää. Voi perse, tääkin oli varmaan lesoomista.

:P

Aiheeseen, lisää kuvia kaivataan...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse en ainakaan rehvastelisi pätkääkään moisilla hommilla vaikka ajelinkin kärry perässä pitkää linjaa. Onneksi pääsin eroon ko. duunista.  ;D

Ihanko itse peruutit vai auttoiko kaveri  ;D  ;)

(Ihan vain tämmönen topikin henkeen sopiva kommentti  :P)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ihanko itse peruutit vai auttoiko kaveri  ;D  ;)

Oli mukavan rauhallista...ketään ei ollut mailla halmeilla.  ;D. Joutui ihan itse peruuttamaan.... :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hmm.. kuvaa en löytänyt (ainakaan vielä) mutta jollain Atego mallisella MB:n vaihtolavarassilla on tullut pari kertaa pyöräytettyä..  ;D Täytyy vissiin ite napata kuva kun pääsee laitteen lähelle taas..  :P

Dodiih.. jotaai tällästä kaliiberia..  ;D mutta tosiaan tuo vaihtokoppa.. eli saa tollasen kopin päälle tai sitten lavetin tai..  :P

8_1.jpg

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nätti Keslogin pötkylä! "Pirkka, enemmän vähemmällä!"  ;D

[ attachment removed / expired ]

Kaskas, itse olen Keslogilla juurikin nyt keräilijänä, KV1:lä. Meillä tavataan sanoa "vähemmän enemmällä" kun kusetetaan urakoissa.  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kaskas, itse olen Keslogilla juurikin nyt keräilijänä, KV1:lä. Meillä tavataan sanoa "vähemmän enemmällä" kun kusetetaan urakoissa.  ;D

Samaahan se kaverikin sanoo, kun on siellä ajojuitsarina...  :laugh:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tässä muutamat kuvat täältä meidän tyhjenneestä pihasta ;)

(Tämä on kyllä emännyksen kotoa otettu kuva uutena vuotena) :-[

[ attachment removed ]

19-metrinen yhdistelmä ??? 80-luvun 2-akselinen tukkikärryn perä...

[ attachment removed ]

Se viimeisin ja Parhain :thmbup: (Huomatkaa ruttuinen kopin kylki :P)

[ attachment removed ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mielenkiintoset kuvat  :thmbup:

Maliniemen kuumenemista en ymmärrä...

No mäkin nyt mainitsen sen verran, että luin tuota tekstiä ihan haavi auki. Joku selitys voisi olla ihan selkeyden vuoksi paikallaan, utelias kansa odottaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No mäkin nyt mainitsen sen verran, että luin tuota tekstiä ihan haavi auki. Joku selitys voisi olla ihan selkeyden vuoksi paikallaan, utelias kansa odottaa.

No tosiaan voisi jättää nuo kommentit väliin jossa 16-vuotias "lesoilee", että on ajanut ko. vehkeellä paljon ja muilla ei taida olla koulutusta vehkeelle.

Eli Mikon kanssa samoilla linjoilla olen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

"Keskustelua Liikenteestä" -ketjussa on ehkä vähän alkusoittoa ja selitystäkin tuolle "kuumentumiselle"

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Maliniemen kuumenemista en ymmärrä...

Kun on pidemmältä ajalla seurannut tätä Janin kirjoittelua täytyy sanoa että sitä saa mitä tilaa.

(yleistä) On se kumma homma kun jätkillä elimistö kehittää ensimmäiset testosteronin rippeet niin sen jälkeen ollaan niin leveetä niin leveetä asiasta kuin asiasta. Kyllähän täällä itse kukin voisi leveillä asiasta kuin asiasta, mutta se ei tunnetusti ole hirveän kannattavaa nettipalstoilla.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sattuneesta syystä joudun ehkä lukemaan palstaa hieman enemmän, kuin monet muut. Ja pidemmän päälle Janin kirjoituksista ovat paistaneet tietyt piirteet läpi. Tähän asti olen yrittänyt kyllä kuittailla ihan puhtaasti huumorilla, mutta jossakin vaiheessa tulee mitta täyteen. Ehkä se triggeri oli sitten tässä tapauksessa se, että Jani selvästikin tekee tuota tahallaan ja provotakseen muita. Ehkä se se on se oikea syy, miksi nyt alkaa kuppi vuotaa laidoilta yli.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sattuneesta syystä joudun ehkä lukemaan palstaa hieman enemmän, kuin monet muut. Ja pidemmän päälle Janin kirjoituksista ovat paistaneet tietyt piirteet läpi. Tähän asti olen yrittänyt kyllä kuittailla ihan puhtaasti huumorilla, mutta jossakin vaiheessa tulee mitta täyteen. Ehkä se triggeri oli sitten tässä tapauksessa se, että Jani selvästikin tekee tuota tahallaan ja provotakseen muita. Ehkä se se on se oikea syy, miksi nyt alkaa kuppi vuotaa laidoilta yli.

Pakko sanoa, että olen jättänyt ihan kokonaan lukematta Janin kirjoitukset puolen vuoden ajan. :-\ Että et ole yksin Mikko.  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

(yleistä) On se kumma homma kun jätkillä elimistö kehittää ensimmäiset testosteronin rippeet niin sen jälkeen ollaan niin leveetä niin leveetä asiasta kuin asiasta. Kyllähän täällä itse kukin voisi leveillä asiasta kuin asiasta, mutta se ei tunnetusti ole hirveän kannattavaa nettipalstoilla.

Nyt ei muuta kuin kaikki henkseleitä paukuttelemaan  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Topikin alottajan kuvista sen verran, että aika tutun näköstä nappia ja rattia ja mittaristoa. Tuon kuvissa mainitun talon uuden Volvon mittaristo näytti vastaavan melkeen suoraan Volvon 8700LE kalustoa linja-autopuolella, siis näitä Jokeri autoja mm. Ja nuo Scanian mittaristot olivat lähes yks yhteen Lahden autokorin Scalan kanssa. Hyvä laatusia kuvia joka tapauksessa.

Käsittääkseni kaikilla, joilla on C,E,D kortit saa ajaa tota masiinaa, josta noin pyöreesti topikin kirjoittaja mainitsi, ettei olisi kelpuutusta. Muistaakseni ei ole mitään rajaa jos C-kortti tai E-kortti on taskussa, että saako tollasta ajaa vai ei. Kyse on kuitenkin raskasajoneuvo luokituksista huolimatta ja mulla on se käsitys, että C-kortti riittää. Sehän on sitten ihan eri juttu, että moniko tollasta saa sitten firmassa ajaa.....

Ja tästä kun täällä nyt tätä topikin kirjoittajaa arvostellaan niin kyllä selkeesti on havaittavissa mieletön innostus tätä ajohommapuolta kohtaan. Hyvähän se vaan on, että töissä on kivaa eikä nää punasta kokoajan kun aamulla herää. Olihan se itselläkin tuossa vuosi sitten, taisin muutaman TTS kuvankin tänne pistää ja tuli tuo linja-auto kuvatopikki alotettua samoihin aikoihin. Ja samoihin aikoihin sain sitten teidenritarin maineen miettimällä liikennettä varsin monta eri kertaa.

Ei siinä mitään, uus on aina uus juttu elämässä ja tottakai siitä haluaa pistää kuvaa ja tarinaa kun se on omasta mielestä kivaa.

Mutta kuitenkin pitää muistaa, että se työ mitä nyt tuola kesäduunissa teet, ei kamalasti kohtaa sitten sitä todellisuutta. Se on oikeesti ihan rankaa hommaa tuo rantin pyörittäminen. Enkä tarkoita nyt sitä, että miten vaativaa tai hankalaa tuollasen auton ajaminen on. Vaan sitä, että kun aamulla 6 pintaan alotat ja lopetat 17 korvilla työt, näin kesäpäivänä se on kyllä oikeasti ihan jotain muuta kun tuo "hallin" kesäduuni. Tästä on vaan pakko mainita.

Kyllä se itselläkin TTS:llä tuntui helpolta ja kevyeltä. "ajaa nyt bussia joo heh helppo nakki". Olihan se tottakai sielä koulutuksessa aika kevyttä kun päivää kohti kertyi ajotunteja päivästä riippuen 3-7. Mutta kun todellisuuteen sitten tipahdettiin ja ajettiin Espoon 42:sta työharjotteluaikana 6 kierrosta kesän hellepäivänä, niin tuntu varsin helpolta ne koulutuksen "rankat" ajopäivät, jolloin luuli olevansa puhki kun himaan pääsi. Ja tällä hetkellä jos miettii erästäkin työviikkoa, ajoin pelkää linjaa 550 noin 1000 kilometriä viikon sisään. Jos se ei miestä kun miestä väsytä, niin sitten se puhuu roskaa. Kyllä tollaset 250km ajopäivät PK-seudun liikenteessä illalla näkyy. Ja sitä ei todellakaan sielä TTS:n koulutuksessa tajunnut, johtuen juuri näistä ajomääristä ja taukojen pituuksista ym.

Mutta joka tapauksessa Jani ehkä vähän matalampi profiili, kyllä täällä on kuljettajia, jotka tietää tasan tarkkaan mistä puhuvat kun teikäläiselle aika suoraan asioita näyttävän sanovan. Tatu ja Joonas ajaa työkseen ja niin meikäläinenkin, joskin eri kalustolla. Ja se on vaan merkillistä, että se mitä nyt tällä hetkellä uskoo osaavansa ja olevansa jopa hyvä siinä asiassa, on 6kk lähinnä huvittuneisuuden tunteen tuomaa tunnetta, että "sillonko jotain muka osasin". Koskaan näissä ajohommissa ym. jutuissa ei liikaa osaa. Ei ole täydellistä kuljettajaa. Esimerkiksi se, että sulla tuntui se 5cm peilit sisään osasto kapeelta, tuntuu leveeltä kun kokemusta karttuu. Mutta niin sen pitääkin olla, kukaan ei osaa syntyessään yhtään mitään.

Mun mielestä kuitenkin ihan hyvä, että tämäkin topikki herättää keskustelua. Alkaa itsellä toisinaan lyömään lämmöt tappiin kun 18 vuotiaat brassaa miten kovia ja taitavia ja hyviä kuljettajia he ovat. Kaiman (Virkkulan Samin) vastaus tuossa taaempana olisi pitänyt sanoa tuonne liikennetopikkiin jo ajat sitten, etenkin muutamille sielä kovasti itseään niin hyvinä pitäville. Ehkä jopa meikäläisellekin joissain tapauksissa. Mutta kuitenkin asiasta sen enempää niin kuvat oli joka tapauksessa mielenkiintoisia ja mun mielestä on hienoa nähdä tollasta innostuneisuutta 16 vuotiaan ajatuksissa, on ainakin tavotteet selvillä!

Ja vielä selvennykseksi, että en tässä nyt halunnut mitenkään mollata teikäläistä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mutta kuitenkin pitää muistaa, että se työ mitä nyt tuola kesäduunissa teet, ei kamalasti kohtaa sitten sitä todellisuutta. Se on oikeesti ihan rankaa hommaa tuo rantin pyörittäminen. Enkä tarkoita nyt sitä, että miten vaativaa tai hankalaa tuollasen auton ajaminen on. Vaan sitä, että kun aamulla 6 pintaan alotat ja lopetat 17 korvilla työt, näin kesäpäivänä se on kyllä oikeasti ihan jotain muuta kun tuo "hallin" kesäduuni. Tästä on vaan pakko mainita.

Tai sitten lähdet sunnuntaina ja pääset kotiin seuraavana perjantaina tai lauantaina... Näin niinkuin rahtihommissa. Ja välillä jopa keskellä viikkoa kotiin saunaan ja nukkumaan yöksi. ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään