Jani Nissi

Koska raskas kuorma vaatii...(Kuorma/Rekka-autokuvia)

1 422 viestiä aiheessa

Herää kysymys, että miksi niitä Mersuja silti ostetaan ja näkyy tuolla liikenteessä? Itse olen aina ollut siinä käsityksessä, että Rellu surkein.

Sattuneesta syystä kummankin huoltopalvelutkin löytyvät saman katon alta, ts, Veholta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
Tuollaisten mystisten sähkövikojen sun muiden ilmaantuminen on yleensä sattumankauppaa, eikä kahvilajutuille jonkin merkin paremmuudesta sillä saralla kannata antaa paljoakaan arvoa.

Sattumankauppaa lie sekin, ettei tietääkseni yhdessäkään talon scaniassa ole ollut selittämätöntä sähkövikaa ja tietääkseni useammassa kuin yhdessä talon mersussa palaa tälläkin hetkellä moottorivian merkkivalo, mutta ammattitaitoinen huolto ei osaa sanoa, miksi se palaa eikä osaa tehdä sille mitään - ja vaikka kyse olisi vain järjestelmän havainnointivirheestä, niin samalla menetetään tieto myös oikeasta moottoriviasta, koska valo palaa kokoajan jo valmiiksi.

Kaikki autot ovat huoltosopimuksilla, joidenkin huolto toimii vain paremmin kuin toisten.

ps. mitä tulee varaosien saatavuuteen, niin mersun osalta voinee sanoa niistäkin sen verran, että joko niiden saatavuus on huono tai sitten mersun huolto ei osaa tilata niitä. kauan niiden tulossa ainakin kestää.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niin, en nyt heti viitsinyt mainita että luonnollisesti itse valitsisin markkinajohtajan (eikä ihme), eli Scanian  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sattumankauppaa lie sekin, ettei tietääkseni yhdessäkään talon scaniassa ole ollut selittämätöntä sähkövikaa ja tietääkseni useammassa kuin yhdessä talon mersussa palaa tälläkin hetkellä moottorivian merkkivalo, mutta ammattitaitoinen huolto ei osaa sanoa, miksi se palaa eikä osaa tehdä sille mitään - ja vaikka kyse olisi vain järjestelmän havainnointivirheestä, niin samalla menetetään tieto myös oikeasta moottoriviasta, koska valo palaa kokoajan jo valmiiksi.

Kyllä ne uudet Scaniatkin on kuule ihan samanlaisia himmeleitä kuin muutkin. Meillä kun noita Scanioita on jokaista vuosimallia useampi kappale niin aika hyvin näkee, miten ne toimii. Uusimmissahan esim vasemman etupyörän abs-anturin vika sekoittaa Opticruisen kokonaan...

EDIT: Eikä unohdeta sähköistä kaasua, joka rutiininomaisesti hirttää kiinni kierrokset tapissa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niin, en nyt heti viitsinyt mainita että luonnollisesti itse valitsisin markkinajohtajan (eikä ihme), eli Scanian  ;D

Niin, suurin rangaistus olisi lähinnä joutua ajamaan laadultaan lähes relluun rinnastettavalla Volvolla... ;);D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Herää kysymys, että miksi niitä Mersuja silti ostetaan ja näkyy tuolla liikenteessä? Itse olen aina ollut siinä käsityksessä, että Rellu surkein. Omakohtaisia kokemuksia ei ole. Plus olisi mielenkiinnosta kuulla sitten missä järjestyksessä noita merkkejä listaisitte. Merkkejä kuitenkin on aika liuta DAF, Iveco, Man, Scania, Mersu, Volvo, Rellu, Sisu....

Kyllä ne mersutkin on ihan yhtä hyviä kuin muutkin. Ainakin muutaman vuoden ikäiset. Niillä tekee töitä ihan mielellään. Renaultti on semmosta paskaa, mitä ei olisi koskaan pitänyt edes keksiä. Sääliksi käy jokaista, joka rellua joutuu ajamaan. Premium, Midlum, Magnum, kaikki on yhtä paskaa, joista ei ainuttakaan hyvää asiaa löydy.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos kaikki kuormapiilit on noin huonoja, millä ne niitä saa myytyä.Voisi olettaa että tehtaat kaatuisivat jo takuukorjauksiin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä ne uudet Scaniatkin on kuule ihan samanlaisia himmeleitä kuin muutkin. Meillä kun noita Scanioita on jokaista vuosimallia useampi kappale niin aika hyvin näkee, miten ne toimii. Uusimmissahan esim vasemman etupyörän abs-anturin vika sekoittaa Opticruisen kokonaan...

EDIT: Eikä unohdeta sähköistä kaasua, joka rutiininomaisesti hirttää kiinni kierrokset tapissa.

Minä en tainnut sanoa, etteikö scanioissa olisi vikoja. Niiden viat tuppaavat olevan vaan kovinkin helposti selvitettävissä olevia. Ainakin vanhemman scanian opticruisen sekoamisesta abs-häiriön takia pääsi eroon yksinkertaisesti ABS:n sulakkeen irroittamalla (jonka jälkeen mittaristo on kuin joulukuusi ja summeri huutaa jatkuvasti), mutta sen saa ajettua huoltoon, jos ei huoltoauto pysty paikanpäällä abs-anturia syystä tai toisesta vaihtamaan. Uusista en sitten tiedä, toimiiko sama konsti.

Merkittävä ero esimerkiksi siihen merseedekseen on siis toimiva huoltoverkosto. Varaosia ei jouduta odottamaan viikkotolkulla - paitsi isompien kolareiden jälkeen voi hetki kestää. Huolto myös tietää mitä tekee ja se kykenee tekemään sovitut työt kutakuinkin ajallaan.

Minkäs vuosimallin scaniassa se kaasu rutiininomaisesti hirttää kiinni ja mistä se johtuu? polkimesta? ja sekö ei vapaudu edes jarrua painamalla?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos kaikki kuormapiilit on noin huonoja, millä ne niitä saa myytyä.Voisi olettaa että tehtaat kaatuisivat jo takuukorjauksiin.

Annetaan tarpeeksi lyhyt takuu. Niin, ja ne saa niitä myytyä sillä, ettei parempiakaan oikein ole.

Jos joku henkilöautomerkki olisi yhtä vikaherkkä kuin kuorma-autot, sitä ei kukaan viitsisi ostaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tosin eiköhän tuokin ole selitettävissä liian suurella tilannenopeudella  :laugh:

Mä olen vakaasti sitä mieltä, että tuossa autossa on täytynyt olla ESP ja ABS!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minkäs vuosimallin scaniassa se kaasu rutiininomaisesti hirttää kiinni ja mistä se johtuu? polkimesta? ja sekö ei vapaudu edes jarrua painamalla?

2010-2011 talven aikana luovutetuissa eli siis ihan uusimmissa. Kyllä se taitaa johtua ihan sähköisestä ohjauksesta. Polkimen nostat ylös ja kierrokset pyörii yli 2 tonnissa.  Ei sitä nyt ihan koko ajan tapahdu, mutta kaikilla noilla uusilla kuitenkin. Kytkintä painamalla tippuu tyhjäkäynnille. Välillä. Kerran piti sammuttaa auto.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Aika huikeaa ajatella, että noita tieliikenteen suuria raskaita yhdistelmiä ajavat tuon tapaiset tyypit...

Voi kuule jos tietäisit mitä kaikkea sieltä löytyykään. Mielenrauha säilyy paremmin, kun ei tiedä ;D

Ja jollain on pokkaa väittää, että luisto on aina virhe ja että pyörän sutiminenkin on virheellisen kaasunannostelun tulos.

Näinhän meille on erään ammattilaisen toimesta kerrottu ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tyhmästä päästä ja niin edelleen...

Tosin eiköhän tuokin ole selitettävissä liian suurella tilannenopeudella  :laugh:

Positiivista lienee se, että kitumaan ei ole varmaan jääty. ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ennenwanhaan tuo pyyhkijän jäistä kolistelu onnistui hyvinkin ajon aikan, pyyhkijät kun sai pysäytettyä ääriasentoon.

Automaatio varmaan estää tänäpänä tuonkin.

Joo, apumiehen puolelle oli vain kuskilla silloinkin matkaa, oman sai hyvinkin kopisteltua. :-[

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Muutama nostalginen laitos Saarijärveltä :P

Jyry-Sisu

[ attachment removed / expired ]

Yks tyylikkäimmistä öljyautoista mitä minä oon nähny Scania 140  ;D

Jyry-Sisu mikä näyttäs olleen joskus kärryn veturina

Tässä on tyyliä Peterbiltti  ;)

- alluh -

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ilmeisesti tuli taas tehtyä syntiä, kun joutui päivän ajamaan Volvolla >:(

Asia onneksi korjaantui seuraavana päivänä ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään