Kirjoitettu Heinäkuu 21, 2007 Varmasti jokaisella ihmisellä on hivenen erilainen tapa puhua ja elehtiä, joten mikähän mahtaa olla foorumilaisten tyypillinen tapa puhua? Itse olen huomannut käyttävän erittäin paljon mm. sanoja: "Just.." ja "Jahas..", sekä "Vai niin.." ja "Ettei vaan". Mitenkäs te muut foorumilaiset? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 21, 2007 No taitaapi olla juurikin "Jaahas" "Voi Morjes" "Aeva Ihaaaana " "Katoppa joo" "Kato tuolla menee lentokone " Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 21, 2007 Hmm. En ole omaa puhetyyliäni seurannut, mutta "öö" ja "no siis" tulee mieleen.. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 21, 2007 Kaikki ainakin huomauttelevat "niinkun" -sanan runsaasta käytöstä...kielestä riippumatta.. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 22, 2007 Kaikki ainakin huomauttelevat "niinkun" -sanan runsaasta käytöstä...kielestä riippumatta.. Det är niinku jättekiva Mulla taitaa enemmänkin puhe vaan pätkiä, kun vartoilen sanojen valumista aivosta. Ei niin hirveää määrää täytesanoja voi käyttää, että ne tauot täyttäisi. Yleisin sana saattaisi olla "joo" tai "niin", joilla lauseet tuppaavat alkamaan. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 22, 2007 Mulla varmaankin "tiätkö?" ja "uskokko?" Nämä johtuu ihan siitä, että silloin harvoin, kun minulla on jotain asiaa, niin puhun sen verran nopeasti, että käytän noita em. täyte sanoja ikään kuin "varmistamaan", että ne tyt... eiku siis kuulija tai kuulijat pysyvät perässä, etten sitten joudu selittämään heille uudelleen. Ja sitten tietysti, yleisesti tulee käytettyä sellaisiakin sanoja kuin "nimittäin", "shillälailla" ja vähän huononpana päivänä "perkele" saattaa kaikua läsnäolijoiden tärykalvoille suhteellisen usein. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 22, 2007 Joo, ehkä eniten... niiku... tai emmä tiiä. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 22, 2007 Tällä hetkellä taitaa olla listan kärjessä (kaksi sanaa): "Herra alikersantti..." Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 22, 2007 Tällä hetkellä taitaa olla listan kärjessä (kaksi sanaa): "Herra alikersantti..." Heh, sama täällä. Usein tulee möläytettyä myös Rouva alikersantti. Oskari Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 22, 2007 Miksi ja Milloin on yleisimpiä Ja vielä emmä tiiä Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 22, 2007 "Niin kuin" ja toinen aika yleinen: "Siis hän, ei se". Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 22, 2007 Emmä tiiä, tä?, joo, jaa ja kyllä sieltä sointuu änkyttämättä sellane sana aika useasti kuin kun *erkele Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 23, 2007 No mul on ainaki toi Just Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 31, 2007 Taitaa olla joku tyyliin v****u No ei, ehkä se saattaa olla ehkä, tai ehkä ehkä, tai ehkä Oikeasti, joku "ja" tai "no" Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla