Guest fsfinland

Päivän erikoisuuksia 22.7 EFHK

31 viestiä aiheessa

Onko kellään kuvia tänään noin 14.05 laskeutuneesta Icelandairin koneesta.

 

Offtopic: TF-FIZ 23.7.2007 kiitotien 15 finaalissa.

[ attachment removed ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tässä meikäläisen kuvat hiekkakasalta (lisätty kuvia):

 

 

[ attachment removed ]

 

 

[ attachment removed ]

 

 

[ attachment removed ]

 

 

 

[ attachment removed ]

 

 

 

 

Lopuksi muutama peruskaura:

 

[ attachment removed ]

 

 

[ attachment removed ]

 

 

[ attachment removed ]

 

 

[ attachment removed ]

 

 

 

Molemmat beaconit päällä:

 

[ attachment removed ]

 

 

[ attachment removed ]

 

 

[ attachment removed ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onko toi tsekkien GEA jotenkin merkattu Helsingin koneeksi? Sen verta usein se täällä näyttää pyörivän. :laugh:

 

Käyhän sieltä välillä tuo OK-MEI:kin  ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Yksi tyhmä kysymys lisää.. Ovatko matkustajat olleet mahdollisesti pakkolasku asenossa tossa Star Tourin siivekkeet ylhäällä laskussa?  ???

 

Emme olleet. Ylösvedon jälkeen kuulutettiin jotenkin näin (yhteenveto ohjaamon englanninkielisestä ja lentoemännän suomenkielisestä kuulutuksesta): "Meillä on pieniä ongelmia siivekkeiden kanssa. Käymme tarkistuslistan uudestaan läpi ja sitten yritämme toista laskeutumista". Pienen kiertelyn jälkeen tuli toinen kuulutus, joka kertoi, että siivekkeitä ei ole saatu toimimaan ja kehotettiin kiristämään turvavyöt kunnolla, koska lasku tehdään tavallista nopeammin ja jarrutus on tavallista voimakkaampi.

 

Meillä oli hyvä paikka vasemman siiven takareunan lähellä, joten jo ennen ylösvetoa ehdin ihmetellä, miksei laippoja (kuten kentän infon erittäin avulias tyttö jälkeenpäin kyseistä osaa nimitti) pistetä ulos enemmän, kuten yleensä tehdään. Vähän tämän jälkeen tunsin selvästi, että aloitettiin ylösveto. Tämän jälkeen sitten kierreltiin muutama kaarros. En nähnyt kunnolla, missä, koska istuin käytäväpaikalla 19C. Alla oleva kuvakin on 10-vuotiaan tyttäreni ottama.

 

Itse lasku oli varsin pehmeän oloinen, mutta jarrutus kova. Kova jarrutus jatkui ilmeisesti jonkin verran kiitotien keskeltä erkanevien rullausteiden ohi, joten sitten rullattiin kiitotien päähän ennen poistumista.

 

Ylimääräinen kiertely sai ilmeisesti muutamat matkustajat huonovointisiksi, koska ainakin joku lapsi puklasi kierrellessä. Ilmeisesti matkustajia tilanne jännitti, mutta ei varsinaisesti pelottanut. Taputukset olivat "hieman" kovemmat kuin menomatkan laskun jälkeen ja tässä tilanteessa oli ehkä syytäkin taputtaa toisin kuin normaalin laskun jälkeen.

 

Ennen portille menoa kone odotteli vielä hetken, kuulutuksen mukaan toista konetta, jolle piti antaa tilaa.

 

Tässä vielä kuva siivestä ja paloautoista laskeutumisen jälkeen, kun on käännytty pois kiitotieltä rullaustielle. Laipat olivat samassa asennossa ylösvedosta alkaen.

 

[ attachment removed ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla