Mikael Tynkkynen

TMP-DUB-TMP

25 viestiä aiheessa

Teimme kesälomareissun Dubliniin 9.-18.7.2007. Lennot olivat tietenkin halvimmat mahdolliset, eli Ryanairilla lennettiin. :P

 

Menopulkka EI-CSQ. Kone saapui puoli tuntia myöhässä, syytä tälle ei kerrottu. Saatuaan boardingin suoritettua purseri ilmoitti, että slotti on vanhentunut ja lähtemään päästän vasta puolen tunnin kuluttua.

[ attachment removed ]

 

Odottelun jälkeen saimme luvan käynnistää moottorit ja rullata odotukseen Golf. Rullaus- ja lentoonlähtöselvityksen saamiseen meni jonkinverran aikaa, olisiko johtunut voimakkaasta sade- ja ukkoskuurosta.

[ attachment removed ]

 

Line-up rwy 24. Avro holdailee taustalla.

[ attachment removed ]

 

Menoks, sano kapteeni.

[ attachment removed ]

 

Kiivetään pinnoille, sääkin selkeni lounaaseen päin mennessä.

[ attachment removed ]

 

Kruisaillaan pinnalla 360, jossakin Norjanmeren yllä.

[ attachment removed ]

 

Mikä kenttä?

[ attachment removed ]

 

Tässä kohtaa napattiin kiinni liukupolusta kiitotielle 28

[ attachment removed ]

 

 

Rojut ulos

[ attachment removed ]

 

Dreamliner-putte. Eikä yhtän rojua edessä. :thmbdn:

[ attachment removed ]

 

Sitten lähtöpäivän kuvia.

 

Sideshot? EI-DAG

[ attachment removed ]

 

Paluupulkka, EI-CSY

[ attachment removed ]

 

 

[ attachment removed ]

 

Surkea croppi, mutta menköön. Excel Airwaysin B737.

[ attachment removed ]

 

Tästä on jetset kaukana. ;D

[ attachment removed ]

 

Tämmöinen matkakertomus täältä. Varsinaisia lomakuvia voisin laittaa tuonne lomakuvat-triidiin, jahka viitsin. :P

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei valitettavasti, paluulennon miehistö ei nimittäin suhtautunut valokuvaukseen yhtä sallivasti kuin menolennolla. Laskeutuessa kaarreltiin kaupungin yli ilmeisesti visuaalilla kiitotielle 24. Aika reippaasti heilutteli siinä 2000-3000 jalan paikkeilla ja laskeutuminenkin oli hieman pomppuinen. Minulle laskusta teki erityisen tukalan parhaillaan käynnissä ollut flunssa. Joka rööri oli tukossa ja tuntui kuin nenäontelot olisivat olleet räjähdyspisteessä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Taisi olla töyssynen nousu. Tultii 8.7. tuolta kreetalta ja satuttiin justiinsa laskeutumaa ukkosessa.. Hyvin kyllä pomppi

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Taisi olla töyssynen nousu. Tultii 8.7. tuolta kreetalta ja satuttiin justiinsa laskeutumaa ukkosessa.. Hyvin kyllä pomppi

 

Ei nousu kovin pomppuinen ollut, jonkin verran heilutti, muttei pahasti. Kovan tuulen johdosta laskeutuminen Tampereelle oli rajuin, missä minä olen ollut.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mikaelin kuvasetin viimeinen kabiinikuva mainoksineen on hauska. Tuolla kun istuu, tuntee varmasti olevansa muualla kuin VIP-, business- ja/tai 1st Class -osastolla...  :D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Joo taas puusilmä asialla.. >:(

Oliko onnistunut reissu?

Mitenkäs Ryanairin "palveluhenkilöstö" ??

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mikä kenttä? Tiedätkö itse? Olisiko osviittaa mahdollisesti antaa. Vai joku muu minua fiksumpi tietää? Auttakaa, olen pyörittänyt "kuukleöörttiä" pari tuntia ja karttakirjaa, eikä onnistu sopivaa kenttää löytymään.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mikä kenttä? Tiedätkö itse? Olisiko osviittaa mahdollisesti antaa. Vai joku muu minua fiksumpi tietää? Auttakaa, olen pyörittänyt "kuukleöörttiä" pari tuntia ja karttakirjaa, eikä onnistu sopivaa kenttää löytymään.

Tampereen varmaan tiedät, joten tuo Dublinin kenttä on mitä ilmeisemmin EIDW. Löytyy Google Earthilla koordinaateilla: 53'25'40.36N ja 6'15'17.25W

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tampereen varmaan tiedät, joten tuo Dublinin kenttä on mitä ilmeisemmin EIDW. Löytyy Google Earthilla koordinaateilla: 53'25'40.36N ja 6'15'17.25W

 

Kyse oli kuitenkin varmaan seitsemännen kuvan kentästä...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kyse oli kuitenkin varmaan seitsemännen kuvan kentästä...

Ohoppista, kun itse tuota kohtaa huomannutkaan.. :-[

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Dyce?

 

Keke

No totta kai se on  Aberdeen Dyce. En tullut katsoneeksi niin pohjoiseen Skotlannissa, lopetin Edinburghin tasalle ja sitten katselin ympäri keski-ja pohjois-Englantia. Kiitos kovasti, pelastit yöuneni ;).

Ja Sampolle tiedoksi, että kyllä sentään nuo Euroopan pääkaupungit on vielä vanhalla miehellä hallussa. Mutta olihan tuo kysymykseni aika lyhennetty, että saattaa sitä erehtyä :D.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tulihan se sieltä, eli Aberdeen Dycen lentokenttä Skotlannissa.

 

Joo taas puusilmä asialla.. >:(

Oliko onnistunut reissu?

Mitenkäs Ryanairin "palveluhenkilöstö" ??

 

Omasta mielestäni ihan onnistunut reissu. :thmbup: Ryanairin matkustamohenkilökunta oli tavanomaista miellyttävämpi. :thmbup: Menolennolla oli sikäli erikoinen tilanne, että matkassa oli ainoastaan yksi lentoemo, loput olivat stuertteja, mukaanlukien purseri.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mikaelin kuvasetin viimeinen kabiinikuva mainoksineen on hauska. Tuolla kun istuu, tuntee varmasti olevansa muualla kuin VIP-, business- ja/tai 1st Class -osastolla...  :D

 

Ei tuo pahaa tehnyt, kun on tottunut Finnairin karjalentoihin. ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No totta kai se on  Aberdeen Dyce. En tullut katsoneeksi niin pohjoiseen Skotlannissa, lopetin Edinburghin tasalle ja sitten katselin ympäri keski-ja pohjois-Englantia. Kiitos kovasti, pelastit yöuneni ;).

Ja Sampolle tiedoksi, että kyllä sentään nuo Euroopan pääkaupungit on vielä vanhalla miehellä hallussa. Mutta olihan tuo kysymykseni aika lyhennetty, että saattaa sitä erehtyä :D.

Laitoin Google Earthtin asetukset niin, että se näyttää paikan nimen vain lentokentistä. Näin ei tarvinnut zuumailla jokaista kiitotietä muistuttavaa luonnonmuotoa.  Kokeile niin ensi kerralla :thmbup:

 

Keke

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Ryanairin matkustamohenkilökunta oli tavanomaista miellyttävämpi. :thmbup: Menolennolla oli sikäli erikoinen tilanne, että matkassa oli ainoastaan yksi lentoemo, loput olivat stuertteja, mukaanlukien purseri.

Ai se on erikoista? Viimeksi kun lensin Manchesteristä takaisin Helsinkiin, oli pikku-Empun (E170) koko henkilökunta miehiä. Vaikka se nyt olikin sitten vain neljä henkilöä (2x lentäjä, 1 stuertti ja 1 purseri). Stuertti oli varsin 'märkäkorvan' näköinen ja olin havaitsevani jonkinasteista hapuilua turvallisuusesityksen aikana. ::)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kaipa se on naisvaltainen, yleensä koneissa on ollut vähintään puolet matkustamohenkilökunnasta naispuolista. Mutta ajat muuttuvat, jopa Finnairilla. ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla