Kirjoitettu Heinäkuu 26, 2007 ja että ne voisivat säilyä, 3kk ajaksi tehty työ ei varmaan paljon houkuta ??? Ne voivat säilyä. Ko. foorumin moderaattorin pitää vaan painaa "permanent" -nappia viestissä. //T Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 26, 2007 PHUUH! WAU, kertakaikkisen upeeta, hatunnosto!!! Jaettu ilo moninkertainen ilo... Janne Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 26, 2007 Täälläkin ketjussa tulee esille, että tällaiset upeat ja kovan työn takana olevat historialliset kertomukset kuvineen hukkuvat muun massan (="peruskauran"...höh inhoan tuota sanaa!) sekaan. On ollut puhetta ilmailuhistoriasta kiinnostuneiden foorumilaisten kesken, että tänne FlightForumille olisi hyvä saada oma "historia-osio" vanhoille jutuille ja kuville. Silloin ne erottuisivat ja löytyisivät helpommin. Toivottavasti toteutuu. Jukka Kannatettava idea! Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 26, 2007 Kannatettava idea! Samaa mieltä Aihealueiden loogisuus parantuisi.. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 27, 2007 Arvelin, että aihe ei kiinnostanut ketään, joten siksi se vain "käväisi" foorumilla. Kerrankin kun oli itsellänikin (omasta mielestäni) jotain ilmailuhistoriallisesti annettavaa, niin Airbus-akseli siipikuvineen ja ruokakuvineen kiinnosti väkeä enemmän.... Se vähän turhauttaa tuntien (!) esityöskentelyn jälkeen. So...yleisö päättää, jos pöperöt kiinnostavat enemmän, kuin sotilaslentäjän lentopäiväkirjat . Juu älä Jukka suotta masennu, kyllä näitä suurella mielenkiinnolla luetaan vaikka lomareissulla sitten vähän harvemminkin. Mutta totta on että itse kukin varmaan voisi antaa tätä palautetta vähän enemmän ettei pääsisi syntymään harhaluuloa ettei nämä kiinnostaisi Juuri taas eilen atlantin yli lentäneenä voin omalta kohdalta sanoa että just nyt ei lentokonepöperö voisi vähempää kiinnostaa mutta toisaalta onhan niitä sellaisiakin jotka pitää tärähtäneenä kun jaksaa pengata jostain homeisesta trailerista 60 vuotta vanhoja B-24 manuaaleja ja vielä roudata omaan kirjahyllyynsä. Jatka ihmeessä ansiokasta historian tutkimusta kun kerran kanavat on kunnossa ja mielellään jaa meillekin. Tuo idea noitten koneitten kuvien yhdistämisestä lokikirjan sivuihin elävöitti tarinaa mielestäni aivan toiseen tyyliin. Hieno homma. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 27, 2007 Osuit näköjään kuokalla sattumalta kultakimpaleeseen, kiitos kun annoit meillekin siitä pienen murusen. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 28, 2007 Kiitos Jukalle. Yksi vierailu täällä vastaa vähintään pariakymmentä ilmabussin ihmettyä. Ei kannata välittää lukumääristä. Tämän kuvakertomuksen lukeminen oli ainakin minulle erittäin iso ilo. Ja itsekin muutamia juttuja vääntäneenä osaan arvostaa sitä työmäärää mitä tuon tekemiseen ja taustojen kaivamiseen on mennyt. Onneksi laitoit takaisin, kun myöhästyin ensijakelusta. Toivottavasti kuvakertomus jäisi pysyväksi, näistä perässä seuraavista viesteistä ei ole väliä. Ari Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 28, 2007 Juu älä Jukka suotta masennu, kyllä näitä suurella mielenkiinnolla luetaan vaikka lomareissulla sitten vähän harvemminkin. Mutta totta on että itse kukin varmaan voisi antaa tätä palautetta vähän enemmän ettei pääsisi syntymään harhaluuloa ettei nämä kiinnostaisi Juuri taas eilen atlantin yli lentäneenä voin omalta kohdalta sanoa että just nyt ei lentokonepöperö voisi vähempää kiinnostaa mutta toisaalta onhan niitä sellaisiakin jotka pitää tärähtäneenä kun jaksaa pengata jostain homeisesta trailerista 60 vuotta vanhoja B-24 manuaaleja ja vielä roudata omaan kirjahyllyynsä. Jatka ihmeessä ansiokasta historian tutkimusta kun kerran kanavat on kunnossa ja mielellään jaa meillekin. Tuo idea noitten koneitten kuvien yhdistämisestä lokikirjan sivuihin elävöitti tarinaa mielestäni aivan toiseen tyyliin. Hieno homma. Jäi Orvo tuo B52 manuaalijuttu vaivaamaan, eli selitä hiukka tarkemmin, et tuosta sitten viitsinnyt puhua pari viikkoa sitten, eli kaivellaanko niitä sitten syksyllä, vai??? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 28, 2007 Loistava setti ja todella mielenkiintoinen!!! Lisää tällaista! Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 29, 2007 Olipas mielenkiintoinen setti. Siitä ISO KIITOS! Kännykälläni en nähnyt kuvia , mutta onneksi palautit ne takaisin kun palasin lomiltani koneen ääreen. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 29, 2007 Hyvä juttu, hyvät kuvat. Historianharrastaja kiittää! Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 30, 2007 Mielenkiintoinen postaus. Ei tuosta tunnistusoppaasta olisi Jukka antaa joku lisävilkaisu? Esim. alusten osastolta, kiinnostaa lähinnä siltä kantilta että minkälaisia kuvia/diagrammeja tuollaisissa aikanaan oli. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 30, 2007 Mielenkiintoinen postaus. Ei tuosta tunnistusoppaasta olisi Jukka antaa joku lisävilkaisu? Esim. alusten osastolta, kiinnostaa lähinnä siltä kantilta että minkälaisia kuvia/diagrammeja tuollaisissa aikanaan oli. Fahey's Second War Edition ( 80 sivua & A5 koko ) on julkaistu vuonna 1944 ja hinta oli tasan taalan . Tässä ja seuraavassa kuvasarjasassa tulen rikkomaan copyja aika pahasti, mutta tuskin Fahey/USAAF Headquarters tulevat rapakon takaa henkilökohtaisesti vetämään kölin alitse suomalaista sotahullua.... Siinä vaiheessa esittelen museoni TBM-pilotin pojalle ja kuinka ihailenkaan (kieleni on kyllä luonnolisen värinen) US-pilottien sankaritekoja. God Bless The USA! Stasin listat olisivat kyllä mielenkiintoisempaa luettavaa...ja enemmin tai myöhemmin ne luetaan, onhan "poliittiset teloitukset" käyty jo läpi Puolassakin..... Erickson ( Turun Hyytiäisiä...?) tosiaan sai tukialuskelpuutukset merijalkaväen Corsair-pilottina USS Guadalcanalille vuonna 1945. Lentopäiväkirjassa on maininnat ko. tapahtumasta. Faheyn 1944 kerrontaa Casablanca (Kaiser) luokasta 1942-43. Faheyn kertomana USA:n sotalaivat.... p> Lentokoneista ovat tälläiset taulukot tuotu julki.... No tästä oppaasta olisi joutunut vuonna 1942 teloituskomppanian eteen.... Laskettakoon se nyt ilmailuharrastajan aarteisiin . p> Tämän varsinaisen tunnistuskuvaston satoa on mm. tämä kotoinen Buffalo. Sama peli kuvana. >>>> Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 30, 2007 Ericksonin jäämistön mukana tuli tosiaan toi The Slipstream Mark IV teos. Taitaa painaa yli kilon.... Koko on A4 ja numeroituja sivuja opuksessa on 319. Tämän lisäksi tulee noin 23 sivua ilmoituksia (lähinnä räätäleiltä) & Off Hours tyttö-kuvat. Näitä ennen on julkistettu nimet noin 60 kadetista, jotka eivät koskaan läpäisseet kurssiaan....tai SNV-1 "Vibrator" oli pojille liian kova haaste.... No anyway, opuksessa on pääosin kuvia eri kursseista. The Cadet Regiment alkaa sivulta 135 ja ensimmäinen kurssin läpäissyt pilotti (22.05.1943) on Ensing Wisnyi L.G. (kuulostaa polakilta ja on polakin näköinen). Vimonen kurssijulkaisun sivu on 313 ja aika on 26.02.1944. Joka aukeamalla on kuvattu kolme kurssikuvaa piloteista. Rivejä on yleensä kolme. Siitä voi Arne laskea, kuinka monta pilottia USN/USMC koulutti ko. ajankohdalla. Tässä vaiheessa ei voi kun ihailla suurvalta-armeijan "ulostuskykyä" laivaston osalta. USAAF & Robin Olds ovat jo sitten oma juttunsa...armeijan ilmavoimien leivissä. Laivaston lentäjätkin saivat kiväärikoulutusta.... [ attachment removed ] Välillä pelattiin bilistä. [ attachment removed ] Kadetti joutuu aina rehkimään uransa alkuvaiheilla. [ attachment removed ] Sotkussa eli "sotapesässä" tarjoilu pelasi. [ attachment removed ] Sulkeisia väliin! [ attachment removed ] Huumoria unhoittamatta. [ attachment removed ] Sumun sattuessa, mekaanikot puunasivat koneita.... [ attachment removed ] Tyttöjä oli ikävä. [ attachment removed ] Paikallinen uniformun tekijä sai houkuteltua poikia ostoksille.... [ attachment removed ] Pelastautumiskoulutusta ohjaamon kera. [ attachment removed ] Teoshan on omistettu näille isänmaan ystäville. [ attachment removed ] Ei ole Talvisodan $1 Brewster-miehet mahtuneet joukkoon enää mukaan, tosin joukossa on kaksi tämän päivän F-16 maata naapurista [ attachment removed ] Lentokoulutusta väliin. [ attachment removed ] "Vemppa"-jono. [ attachment removed ] No samaan aikaan meillä Suomessa julkaistiin tälläistä matskua. Nämä kaikki on nimittäin LeR 2:n pilotin/mekaanikon pesästä. [ attachment removed ] "Finnischen Kameraden" ennen.... [ attachment removed ] Mutta onhan meillä omat Talvisodan sankarimme. [ attachment removed ] Illusta puhumattakaan! [ attachment removed ] Mutta politiikasta huolimatta.... [ attachment removed ] Pääasia on, että "Ilves" on vapaana ja valpaana! [ attachment removed ] Oli kymysyksessä sitten Brewster tai Hornet. Kiitokset (tuli)tuesta ilmailunharrastajille, alkaa ihan jo nolottamaan...myötätuntonne . Kyl' se vastavalo toimii, kun on oikea perspektiivi.... Ateenan sotamuseossa oli muuten Euroopan ainoa Helldiver. Nyt se on Dekelian tukikohdassa suljettujen ovien takana, mutta ehkä joku päivä SBC on taas digin kennolla, täytyy yrittää pitää suhteita yllä Kreikan poikiin. [ attachment removed ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 30, 2007 Myöhästynyttä tulitukea täältäkin, bussit yms. on paikasta toiseen siirtymistä varten silloin kun työnantaja tai vaimo käskee, lentokoneet on asia erikseen. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 31, 2007 Kiitokset Jukka kuvista! Aika hyvää tietoa tuossa tunnistusoppaassa on, silhuettikuvia osasinkin jo odottaa. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla