Guest peltipurkki

Paras virusturvaohjelma? Antivir, Avast vai jokin muu?

9 viestiä aiheessa

Olen nyt tullut tuon F-securen kanssa siihen lopputulokseen, että uusi ohjelma pitäisi hommata. Virustunnisteet eivät päivity enää automaattisesti ja sitten herjataan invalidiksi. :P

Mikähän mahtaa olla paras ilmainen virusohjelma? Vähän tässä vertailen Antiviria ja Avastia, mutta en nyt osaa valita.

Toinen asia oli vielä se, että mikä mahtaa olla järkevin tapa sitten asentaa virusturva? Siis tyyliin vanha pois ja uusi tilalle?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minulla, tai oikeastaan meillä on molemmilla koneilla Avasti, ollut nyt vajaa puolivuotta, ja hyvin on toiminut. Voin suositella, ei ainakaan minulla ole bugittanut, päivittyy hyvin, ja vieläpä kertookin päivityksistä, välillä särhtää kaiuttimista lakonisen hillityllä mies äänellä toteamus: "your virusdata pase has been updatet".

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No taidan sitten ladata Avastin. ::)

Pitääkö muuten F-secure poistaa ennen Avastin asennusta?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No taidan sitten ladata Avastin. ::)

Pitääkö muuten F-secure poistaa ennen Avastin asennusta?

Itse käytän menestyksellä tuota Antivir-ohjelmaa.

Sun pitää poistaa tuo F-secure, lisäohjelmien avulla,

Se ei poistu kuin tavallinen ohjelma

Muista, että et ole netissä kun nuo teet. Liity vasta kun Antivir on ladattu.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sun pitää poistaa tuo F-secure, lisäohjelmien avulla,

Se ei poistu kuin tavallinen ohjelma

Aijaa, poistin F-securen juuri "lisää ja poista sovellus" -toiminnon avulla ja asensin Avastin? :-\

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Molemmat ovat varmasti ihan päteviä ohjelmia, ainakin allekirjoittanut on selvinnyt viruksitta vuosia näiden ansiosta. Olen pitänyt erityisesti tuosta Antivirin keveydestä ja siitä ettei se häiritse muiden ohjelmien toimintaa. Kun automaattipäivityksen vielä ottaa pois päältä, ei se ala häiritsemään kesken "tärkeiden" hommien.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Molemmat ovat varmasti ihan päteviä ohjelmia, ainakin allekirjoittanut on selvinnyt viruksitta vuosia näiden ansiosta. Olen pitänyt erityisesti tuosta Antivirin keveydestä ja siitä ettei se häiritse muiden ohjelmien toimintaa. Kun automaattipäivityksen vielä ottaa pois päältä, ei se ala häiritsemään kesken "tärkeiden" hommien.

AutoUpdate on Antivirin vitsaus, se kannattaa tosiaan laittaa pois päältä. Simut kaatuu ja maailma mustenee jos sen jättää päälle.

Itsellä on noista kahdesta 6 vuoden kokemus kaikkiaan. Antivirilla aloitin 2001 ja pärjäilinkin vuoteen 2004, kunnes päätin kokeilun halusta kokeilla jotain muuta. Toki vaihdoin Avastiin, kun sitä oltiin jossain testissä (oisko ollu MB?) niin kovin kehuttu. Ja kas. Asennuksen jälkeen (tietysti ensin oli poistettu vanha Antivir offlinessä) piti tietysti uutta tulokasta testata ja ajelin kaikki kovot lävitse. Viruksia löytyi sankoin joukoin, troijalaisia myös kasapäin. Antivirin päivitykset olivat viimeisen päälle kunnossa, mutta matopesähän koneestani oli kuitenkin tullut (Sygate palomuuri!?!). Kone nopeutui merkittävästi puhdistuksen jälkeen enkä ole paluuta entiseen miettinyt. Avastissa kun on muutenkin kattavampi suojaus esim sposteja ja newssejä tukien (en tiedä Antivirin nykytilannetta). Minä suosittelen Avastia.

Ade

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kannattaa muuten käyttää ainakin yhtä online-skanneria oli sitten mikä tahansa aktiivinen virustorjuntaohjelmisto käytössä, saa luotettavamman kuvan koneen sielunelämästä kun eri valmistajien ohjelmistot löytävät vähän ristiin noita haittaohjelmia. www.virustorjunta.net sivun vasemmassa reunassa on lista noista eniten käytetyistä online-skannereista.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään