Jani Nissi

UUden linssin testilenkki...

20 viestiä aiheessa

Moi

Pikasesti kävin kentällä testaamassa uutta linssiä ja tässä vähän satoa:

Blöötä

[ attachment removed ]

757:aa

[ attachment removed ]

savuttaa  ;D

[ attachment removed ]

öölanti

[ attachment removed ]

Veli Venäläiset

[ attachment removed ]

Sellasta. Tästä se lähteepi rullailemaan ja eiköhän sitä vähän ajan kuluttua ala tulemaan laadukkaampaa tavaraa, kun opiskelee vähän tuota jälkikäsittelyä. :) Picasalla vaan aina vedetty läpi

Ja pitää kameran suorassa. Halpisjalusta ei oikeen toimi. ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Viimeinen kuva tosi tarkka, paitsi horisontti päin ..... :thmbdn:

Voisit mun puolesta laittaa potkureihin lisää liikettä, siis pidemmällä valotusajalla.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kuvat ovat minunkin mielestä ihan ok, mitä nyt joko kamera, kameramies tai sitten platta ollut hieman vinossa. Mutta ei mitään, olen huomannut itselläni saman ongelman. ::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Horisontit taiteellisesti vinossa? ::)

Ei sillä, poikkeaa EFHK:n normisetistä edes hieman kun et ole ollut vastavalon puolella kuitenkaan..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Halpisjalusta ei oikeen toimi. ;D

Mihin tarvitaan jalustaa tohon aikaan päivästä kesällä  :laugh:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo kuvat ihan hyviä, viiminen tarkin. Horisonteista jo sanottiinkin ja mihin tossa valossa tarttee muuten jalustaa?  ??? No tosta se lähtee kuitenkin, harjotusta vaan!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Taitaa olla letkunilkat.  ;D

Tai paha krapula ja vapina, ellei muuten vaan uusi linssi jännittänyt  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tai paha krapula ja vapina  ;D

Sehän vaan helpottaa kuvaamista, kunnon humala tietysti paras IS:n korvaaja  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sehän vaan helpottaa kuvaamista, kunnon humala tietysti paras IS:n korvaaja  ;)

Kiitos vinkistä, täytyykin joskus kokeilla  8)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

helv**** tarkkaa jälkeä tekee. :thmbup:

No ainakin tuo sun Saappikuva on melko suttua  ::)

Olisipa mielenkiintoista nähdä joku noista kuvista täyskokoisena ilman mitään terävöintejä...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No ainakin tuo sun Saappikuva on melko suttua  ::)

:o

Olisipa mielenkiintoista nähdä joku noista kuvista täyskokoisena ilman mitään terävöintejä...

Ylläri, että mun kuvista haluut nähdä täyskokosen version. ::)

http://janinissi.galleria.fi/kuvat/Aviation/IMG_2148.JPG/full

Edit: Osasit kyllä tekstin pienennyksen muokata, mutta et sitten otsikon kirjoitusvirhettä viitsinyt samalla? Ei stna mitä touhua.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

:o

Edit: Osasit kyllä tekstin pienennyksen muokata, mutta et sitten otsikon kirjoitusvirhettä viitsinyt samalla? Ei stna mitä touhua.

Tuossa kuvassa mitään vikaa ole, mitä nyt jos vähän alamäkeen rullailee. :)  Käy Maliniemi silmälääkärissä hoidattamassa verkkokalvoista kuolleet pikselit ja sutut poies.  :laugh:

Ade

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hohhoijjaa. Luuletko, että kysyin sitä kuvaa kiusatakseni sinua? HAH, on tässä parempaakin tekemistä. Sen sijaan halusin nähdä, millaista jälkeä tuo linssi oikeasti tekee, kun en muita ko. lasin omistajia tiedä. Ja sitä kun ei pienennetyistä ja terävöitetyistä 800px kuvista kovin hyvin näe.

Ja mitä nyt tuohon täysikokoiseen kuvaan tulee, niin tarvitsee vissiin heittää yksi kysymys, ennenkuin alkaa enempää analysoimaan. Eli onko tuo kuvattu jpg:nä vai rawina? Ja jos jpg:nä, niin millaiset terävöitysasetukset sulla on kamerassa päällä? Nimittäin ei siinä terävöimättömässä kuvassa kuulu olla tuollaisia haloja tunnuksien jne. ympärillä. Lisäksi tuossa näyttää olevan joissakin paikoissa suhteellisen pahaa CA:ta...

No voi voi. Tuosta on vasta ollut moderaattorien kesken puhetta, että noita minitekstejä ei enää hyväksytä (alle 7-koon). Ne aiheuttaa käyttäjille vain vaivaa, joten olemme niitä koko-tageja nyt viimeaikoina poisteleet silloin, kun se teksti on niin pientä, että sitä ei voi ilman kikkoja lukea. Olen tänäänkin tehnyt sen kolmeen viestiin, jotka kaikki oli eri käyttäjiltä. Älä luulekkaan, että olisit yhtään sen kummemmassa asemassa, kuin kukaan muukaan käyttäjä, että vain sinun viesteihisi puututtaisiin ;)

Ja moista kirotusvirhetä en totta puhuakseni edes tuossa otsikossa huomannut, mutta toisaalta enpä sitä olisi ruvennut tuosta muokkaamaankaan, koska se olisi sitten pitänyt tehdä kaikkiin viesteihin. Sen sijaan olisit sen kyllä voinut itse korjata, kerran olit asiasta tietoinen... Että pidä vaan huoli omista asioistasi...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuossa kuvassa mitään vikaa ole, mitä nyt jos vähän alamäkeen rullailee. :)  Käy Maliniemi silmälääkärissä hoidattamassa verkkokalvoista kuolleet pikselit ja sutut poies.  :laugh:

Ade

Olenko puhunut tuosta kuvasta vielä yhtään mitään? Puhuin käsittääkseni Saabin kuvasta, mikä on hieman suttu, katsoo sitä sitten millaisten taikalasien läpi tahansa. Että menee vaan nyt itse sinne silmälääkäriin ;)

EDIT: ja jos et tosiaan huomaa mitään vikoja tuossa täyskokoisessa 757-kuvassa, niin opaskoira voi olla sitä silmälääkäriä parempi vaihtoehto ;D Ja ei, ei se mikään käyttökelvoton kuva ole, mutta ei myöskään "helv**** tarkka", kuten Jani itse antoi ensin ymmärtää...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olenko puhunut tuosta kuvasta vielä yhtään mitään? Puhuin käsittääkseni Saabin kuvasta, mikä on hieman suttu, katsoo sitä sitten millaisten taikalasien läpi tahansa. Että menee vaan nyt itse sinne silmälääkäriin ;)

EDIT: ja jos et tosiaan huomaa mitään vikoja tuossa täyskokoisessa 757-kuvassa, niin opaskoira voi olla sitä silmälääkäriä parempi vaihtoehto ;D Ja ei, ei se mikään käyttökelvoton kuva ole, mutta ei myöskään "helv**** tarkka", kuten Jani itse antoi ensin ymmärtää...

Koskas sie nyt olet luullukaan, että Jani ymmärräs koskaan mitään antaakaan...ainakaan niinku kuvaamiselle.  ;)

No ei ollu saabbi ei ja sille en voinut minäkään mitään. Vois Janikii käydä silmälekurissa, ni osais laittaa oikeet täysikokoiset kuvat näytille niitä pyytäville...

No joo. Täällä tulee sen verran vodaa, ettei kuvista tuolla kentällä muuta tuliskaan kun suttua.

Ade  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Täysikokoista kuvaa kun tarkastelin, niin pisti silmään oikean reunan lievä epätarkkuus. :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Voe vljet kijutusvihreitä eli joo, niin kait ne kuvat silti teitäkin lämmittää. Joskus onnistuu ja joskus onnistuu vielä paremmin, antaa kaikkien kukkien kukkia !

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla