Erkki Mikola

Hesarin pääkirjoitus Euroopan uudesta ilmatilajärjestelystä

5 viestiä aiheessa

"Ilmatilaremontti on järkevä hanke"

http://www.hs.fi/digilehti/paakirjoitus/artikkeli/Ilmatilaremontti+on+j%C3%A4rkev%C3%A4+hanke/1135229021198

"Single European Sky -suurhanke alkoi noin viisi vuotta sitten, ja nyt viranomaiset eri maissa tekevät teknistä määrittelyä; työ on hidasta puurtamista. Konkreettiset toimet SES:n toteuttamiseksi on määrä aloittaa vuonna 2014 ja saattaa päätökseen vuoteen 2020 mennessä"

Varsin asiantuntevalta vaikuttava kirjoitus, eli kirjoittaja lienee helppo arvata....

Mahtaako tuo vaikuttaa myös simulentämiseen? Ja millä aikataululla?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

HS Digilehti, vaatii sisäänkirjautumisen joten jäänee tekstin sisältö arvoitukseksi, toistaiseksi  :(

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mahtaako tuo vaikuttaa myös simulentämiseen? Ja millä aikataululla?

Mites se nyt siihen simulentämiseen vaikuttaisi ?

Saattaisi olla ihan oman topicin paikka tässä, mutta kun olen ns. pihalla tästä tämän  päivän simulaattoriharrastuksesta, niin ihan aidosti kysyn, että onko se nykyään niin todellisuutta vastaavaa, että jostain tulevat kaikenlaiset uudet ilmatilamääräyksetkin mukaan niihin simulaattorilentoihin? Entä jos simussa ei niitä määräyksiä noudata, vaan lentelee pinnalla 90 Helsingistä Frankfurttiin/vast. Tulevatko F-16:set siivelle heiluttelemaan?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Saattaisi olla ihan oman topicin paikka tässä, mutta kun olen ns. pihalla tästä tämän  päivän simulaattoriharrastuksesta, niin ihan aidosti kysyn, että onko se nykyään niin todellisuutta vastaavaa, että jostain tulevat kaikenlaiset uudet ilmatilamääräyksetkin mukaan niihin simulaattorilentoihin? Entä jos simussa ei niitä määräyksiä noudata, vaan lentelee pinnalla 90 Helsingistä Frankfurttiin/vast. Tulevatko F-16:set siivelle heiluttelemaan?

FIR:n rajalla tulee liuta pieniä vihreitä miehiä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse simulaattori ei tunne näitä järjestelmiä juuri ollenkaan. Verkossa lennettäessä taas pyritään operoimaan mahdollisimman "realistisesti", jolloin toimittaisiin alueen oikeiden järjestelmien mukaan simulaattorien rajoituksien sisällä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään