Olli Vainio

Airliners.net myyty

33 viestiä aiheessa

Paljonhan Juuhhani teki tiliä..

Uskaltaisin veikata, että varmasti aika mukavasti. Ja tulee nauttimaan aika kovaa palkkaakin jatkossa. Good for him... Mutta saas nähdä, mitä tulevaisuudessa tulee käymään. Nyt paikasta tuli täysin kaupallinen, silllä eihän tuollainen firma mitään osta, ellei tarkoitus ole tehdä voittoa. Lähikuukausina pitänee seurailla tarkasti, mitä tapahtuu esim. kaiken maailman sääntöjen ja ehtojen suhteen. Pienikin viittaus siihen, että kuvilla tehdään rahaa, ja meikäläisen kuvat lähtee lätkimään...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Lähikuukausina pitänee seurailla tarkasti, mitä tapahtuu esim. kaiken maailman sääntöjen ja ehtojen suhteen. Pienikin viittaus siihen, että kuvilla tehdään rahaa, ja meikäläisen kuvat lähtee lätkimään...

Sama tuli itselläkin mieleen ja firmahan haluaa tehdä tuolla rahaa, ei ne huvikseen sitä ostanut.

Edit: Kovasti Johan yrittää vakuutella että homma jatkuu samallalailla mutta odotellaan miten käy.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vastaavahan tapahtui äskettäin valokuvaajasivusto dpreview.com:lle. Aika iso haloo siitä nousi em. sivuston foorumeissa, mutta itse en ole ainakaan vielä havainnut isompia muutoksia.

Kyllähän ostajat tietävät, että sivuston rahallinen arvo perustuu nimenomaan sen suosioon. Jos väärillä toimenpiteillä karkoitettaisiin A.netistä joko katsojat tai kuvaajat, sehän tarkoittaisi rahojen hukkaan heittämistä. Itse uskoisin että suurin muutos lyhyellä tähtäimellä tullaan näkemään sivustolla pyörivissä mainoksissa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse uskoisin että suurin muutos lyhyellä tähtäimellä tullaan näkemään sivustolla pyörivissä mainoksissa.

Niinhän ne lupailee. Mutta tulevaisuus näyttää...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Saitin mainostulot lienevät kohtuulliset, mutta kuitenkin myös serveri- ja kaistankulutus on huimaa koska kävijöitä on ja kuvat vievät kohtuullisesti kaistaa... Ja onhan siellä sitten sitä jäsenoikeuksien myyntiä (laitetaan mekin se kauan suunniteltu hymiövero, 1 hymiö á 10 senttiä per viesti  :D ) ..

Eli varmasti jo tuollaisenaankin tuottaa tuhansia kuussa hyvin helposti. Mutta ei sillä vielä saittia kovaan hintaan kuitenkaan ulkopuoliselle voida myydä, eli ostajafirma varmasti jotain suunnittelee. Eli käyttäjäkunta ja saitin maine on valmiina niin nyt pitää vain viilata kaupallisuus loppuun asti.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ostaneessa firmassa näkyy olevan yksi Senior Vice President (no, pienehkössä firmassa kaikki voivat olla johtajia) jonka tehtävänkuva on "Monetization"  ;)

Mikä taas wikipedian mukaan tarkoittaa esim. aikaisemmin ilmaisen asian muuttamista rahaksi, tai sitten rahallisen arvon maksimointia... no, selvähän on, että sen firman tarkoitus on rahallisen arvon kasvattaminen kaiken sen suhteen, minkä firma ostaa. Nettisivujen osalta kyse on ensisijassa mainoksista tai jäsenmaksuista, joilla tuloja kasvatetaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Veikkaan että jossain vaiheessa sekin maksaa, että pääsee selaamaan tai hakemaan kuvia... toteutettu jollain log-in systeemilla niin että muuten kuvat ei näy ennen kuin loggaa sisään ja rekisteröiminen tietenkin sitten maksaa (tyyliin foorumi). Siinä vaiheessa minä lopetan A.netin selaamisen. Nyt siellä tulee vierailtua päivittäin montakin kertaa. Saa nähdä miten tulevaisuudessa. Pitänee kait vaihtaa jetphotossiin  ;D

Jani

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No siis. Tän päivän sanahan on yhteisöt ja niiden kanssa pelaaminen. Saattaahan toi olla joku dinosaurusfirma joka vaan haluaa rahastaa viime vuosituhannen keinoilla, mutta voipa tuossa olla jotain muutakin mielessä. Riippuu siitä miten fiksut heput sivuston ostivat.

//T

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En jaksa uskoa että Johan olisi mille tahansa rahastusfirmalle sivustonsa myynyt. Luulisin että jonkinlaisista pelisäännöistä on sovittu.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En jaksa uskoa että Johan olisi mille tahansa rahastusfirmalle sivustonsa myynyt. Luulisin että jonkinlaisista pelisäännöistä on sovittu.

Fyffee tilille on aika hyvä pelisääntö  :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

A.netin mainoksissa on ainakin sen verran uutta tapahtunut, että en ole ennen huomannut sivuille tulevan SUOMENKIELISIÄ mainoksia, kun itseni sinne klikkailen. Nyt tulee.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

A.netin mainoksissa on ainakin sen verran uutta tapahtunut, että en ole ennen huomannut sivuille tulevan SUOMENKIELISIÄ mainoksia, kun itseni sinne klikkailen. Nyt tulee.

siellä on jo alkanut näkymän erään nimeltä mainitsemattoman haittaohjelman mainoksia jotka uudelleen ohjaavat toiselle sivulle...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

siellä on jo alkanut näkymän erään nimeltä mainitsemattoman haittaohjelman mainoksia jotka uudelleen ohjaavat toiselle sivulle...

Mikäs takia et sitä "uskalla"? nimeltä mainita  ???

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mikäs takia et sitä "uskalla"? nimeltä mainita ???

Taisi olla sellainen kuin "Drive Cleaner". Tulee vaan yhtäkkiä kun klikkaa thumbnailia ja uudelleenohjaa sille sen sivulle.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vastaavahan tapahtui äskettäin valokuvaajasivusto dpreview.com:lle. Aika iso haloo siitä nousi em. sivuston foorumeissa, mutta itse en ole ainakaan vielä havainnut isompia muutoksia.

Minusta dpreview on aivan eri asia kuin a.net koska dpreviewin sisällön tuottaa kourallinen ihmisiä kun anetissä tuottajina on kymmenet tuhannet kävijät itse.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Suosittelen muuten ihan offtopic-hengessä firefoxia ja adblock-laajennusta. Nimim. ei ole mainoksia tarvinut katsella pariin vuoteen, ja surffailukin on nopeampaa..  :thmbup:  :)

//T

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Suosittelen muuten ihan offtopic-hengessä firefoxia ja adblock-laajennusta. Nimim. ei ole mainoksia tarvinut katsella pariin vuoteen, ja surffailukin on nopeampaa..  :thmbup:   :)

//T

Huh, juu ! Allekirjoitan tuon täysin. Menin katsomaan täältä työpaikan koneelta nyt ensimmäisen kerran A-nettiä. Täällä käytössä IE. Aivan sietämättömästi kaikenlaisia vilkkuvia mainoksia, joita ei onneksi tarvitse Firefoxilla katsella.

Arttu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ja sitten vaan rekisteröimään domain free-airliners.net ja pystyttämään korvaava palvelu....

Ja jos joku joskus näin tekee ja myy sen joskus eteepäin niin 50% kauppasummasta ja/tai tuotosta mulle ;-)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Taisi olla sellainen kuin "Drive Cleaner". Tulee vaan yhtäkkiä kun klikkaa thumbnailia ja uudelleenohjaa sille sen sivulle.

Mulle se uudelleen ohjaus tulee ihan itsestään ei tarvii kuin lukea sitä foorumia ja siirtää hiirtä, itse en ole sitä banneria nähnytkään siellä. Anyway F-Secure luokittelee ohjelman malwareksi ja tässä pitänee vaan toivoa että toi ohjelma saadaan lakiteitse kuriin ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo, mulla on tähän myyntiin ym. liittyen nyt kerrottavaa.

Olen lauantaista saakka yrittänyt saada kuviani pois anetistä. Pyyntöihin ei aluksi reagoitu, ja sitten kun vastausta tuli, on pelattu aikaa ja kuvat ovat vielä tätä kirjoittaessa kateltavana. Eli tällä hetkellä vastoin tahtoani ja useita pyyntöjäni.

Olen siis ainakin tilapäisesti menettänyt oikeuteni määrätä anetissa olevista kuvieni kopioista. Jatkosta en tiedä, enkä ala spekuloimaan.

Valitettavasti tässä tilanteessa ja näillä nyt saaduilla opeilla, olen tullut lopputulokseen, että en enää toistaiseksi pidä kuvia internetissä. Niiden arvo onkin arvaamaton, kun on sopiva tilanne saitin omistajalla. Tämä koskee myös tätä foorumia ja alan poistamaan kuviani kohtapuoliin täältä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään