Kate Alhola

IR-kelpparin hankkiminen

29 viestiä aiheessa

Tämä voisi toimia, jos Suomesta saisi kasaan esim. kymmenkunta ATPL- ja IR-etäteorioiden lukijaa

niin silloin kaiketi voisi olla mahdollista sopia jonkun, esim ruotsalaisen tai englantilaisen

koulun kanssa että tulisivat pitämään ne lähiopetusviikot täällä suomessa. Kaiketi olisi halvempaa

maksaa opettajalle kaksiviikkoa täällä kuin kymmenelle oppilaalle ..

Kannattaa myös kysäistä Patrialta. Jos kymmenen ihmistä löytyy, niin eihän sitä tiedä, vaikka järjestäisivätkin erillisen kurssin.

Ulkomaalaisten opettajien kanssa voi tulla se ongelma, että yleensä joka aineella on oma omaan alaansa perehtynyt opettajansa, sillä harvan tietämys rittää kaikkea opettamaan. Tahtoo sanoa, että IR:ää varten 9?? opettajaa ja ATPL:ää varten 13 opettajaa. Ei välttämättä olekkaan enää niin edullista lennättää tänne :D

Lauri

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi

Oon ite haaveillut tuosta IR:stä kanssa kohtuuden rajoissa ja olen ajatellut tuollaista 1 - 3 vuoden aikataulua Lingköpingissä LFK:lla. Kävin siellä viime vuonna katselemassa paikkoja ja se saattaa jopa onnistuakin, vieläpä "kerhossa".

http://www.lfk.se/utbildning/ir/

Olen ollut hommissa Norrköpingissä viime vuosina ja periaatteessa sen IR:n lentäminen onnistuu sielläkin, mutta ite olen kallistunut LFK:n puoleen. Eräs tuttu Norrköpingin ilmailukerhosta lensi 2005-2006 IR:n siellä Linköpingissä ja kehui koulutusta. Itse asiassa hän sen paikan esittelikin. Kalustoa kerholla on muuten omasta takaa...

Marko Jokinen

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Äsken huomattua: Maltalla tyrkyllä IR(A) (SE) hintaan 1628 € ??

http://falcon.holisticrd.com/epa/Courses/Ratings/JAAInstrumentFlightTraining/tabid/201/Default.aspx

Niin, tuossa oli eka hinta SE-IR:stä 5690 Maltan rahaa, joka on 13 257 meikärahaa (Forex on aika samoilla linjoilla). ME-IR on 6990 maltalaista, joka taas olisi samaisen Forexin mukaan suunnilleen 17 000 yleiseurooppalaista mynttiä.

Eli jonkinlaisesta krijotusvihreestä lienee kysymys. Tai sitten on sivuja kirjoiteltu piitkän työpäivän jälkeen  :laugh:

Minkähänlaisessa maineessa lienee maltalainen lentokoulutus mualimalla? Meinaan, kun jos sitä koulua kävisi, niin olisihan se kiva, että sitä sitten tulevan työnantajankin silmissä arvostettaisiin  ???

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään