Kirjoitettu Heinäkuu 31, 2007 Eli siis asiaan: Eli tuo Outflow valve alkaa sulkeutumaan silloin, kun takeoff config aktivoituu ja sen sulkeutuminen koostuu niin monesta tekijästä, että näin virtuaalilentäjänä on vaikea sanoa milloin se sulkeutuu. Laskussa taas painestetaan kone takaisin samoihin arvoihin, kuin maan pinnalla ja uloilmaventtiili taas avautuu. Katselin tuota omaa videokuvaani taas ja siinä meni noin 3-4 sekuntia nousukiihdytyksessä ja "luukku" oli kiinni. Näin siis A319:sta. A320:n lähtökiidytyksestä ottamassa videossa tuohon "luukun" sulkeutumiseen menikin sitten jopa 13 sekuntia. Eihän nuo tietenkään kerro mitään siitä, mitä koneen automatiikan sun muun sisällä tapahtuu, joka sitten johtaa tuohon sulkeutumiseen. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 31, 2007 Tarkemmin en tuosta aiheesta osaa selittää, kun olen lukenut vaan nuo piloteille tarkoitetut operointimanuaalit! Suosittelen lukemaan hieman tarkemmin uusiksi... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 31, 2007 Suosittelen lukemaan hieman tarkemmin uusiksi... No joo... Ehkä, jos satun Airbussin tyyppikoulutuksessa IRL joskus olemaan. Tälläinen Virtual Finnairin försti ei nyt tarkempaa tietoa paineistuksesta tarvikaan ja muutenkin lukaisin tuon OFP:n aikoinaan aivan vapaaehtoisesti hieman harppoen. Mutta, jos sinulla sattuu olemaan jotain korjattavaa niin sano ihmeessä. Jäi nimittäin vähän epäselväksi tuo sinun vihjailu! Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 31, 2007 tuon OFP:n Operational Flight Planista luit miten paineistus toimii? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 1, 2007 Pojat. Tuohan on polttoainetankin luukku. Se avataan ohjaamosta kun tankkiin halutaan poltsikkaa. Mikko se on toinen airbussin malli se, tässä kyseessä olevassa on talvikäyttöön tehty modifikaatio eli luukun kautta saadaan sukset ruumaan näppärästi ja maassa luukku on auki että suksiin lennolla härmistynyt kosteus tuulettuu...... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 1, 2007 Operational Flight Planista luit miten paineistus toimii? Ei jessus! Niimpä näkyy, että erittäin väsyneenä olen jo manuskoja lukenut plaanista... Eli tarkoitushan oli kirjoittaa tietenkin FCOM. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 7, 2007 No toi pyöree on juurikin tommonen deeseeysin perhosventtiilli, joka hoitaa samaa hommaa. Tais avautua/sulkeutua weight on wheels -tyyppisen kytkimen ohjauksella. -A- Myös se suorakaiteen mallinen "reikä" siinä perhosventtiilin takana muistaakseni liittyy samaan aiheeseen. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 7, 2007 Mäkin "löysin" jonkun luukun...MD-11:sta. [ attachment removed ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 7, 2007 Taitaapi olla sellainen niin sanottu "valonheitin" Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 7, 2007 Mäkin "löysin" jonkun luukun...MD-11:sta. Tämä taitaa olla se "oikea" luukku 11ssa. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 7, 2007 Taitaapi olla sellainen niin sanottu "valonheitin" Jep. [ attachment removed ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 7, 2007 Nyt vaikuttaa siltä, että noi koneet on reikiä täynnä. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla