Guest Dankke

Lentokoneet ja Hydrauliikka

7 viestiä aiheessa

Elikkä kuinkapaljon lentokone hyödyntää/käyttää hydrauliikkaa?

 

Ainakin äkkiä aatellen laskutelineiden nosto/laskumekanismi toimii hydrauliikalla. Mitkä muut lentokoneen osat toimivat Hydrauliikalla?

Googlella yritin etsiä mutta en näemmä osannut etsiä kunnolla kun ei mitään löytynyt. Mutta eikös tämä ole Ilmailufoorumi ja tämähän liittyy ilmailuun....

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Riippuu konetyypistä.. Isoissa koneissa yleensä ainakin:

- Laskutelineet

- Laipat

- Spoilerit

- Nokkapyöräohjaus

- Jarrut

- Ohjainpinnat

- Lentojarrut

 

Koska listassa on aika olennaisia järjestelmiä, hydrauliikka on yleensä kahdennettu, triplattu tai jopa nelinkertaistettu vikasietoisuuden takia. Lisäksi löytyy alternate-pumput yms.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lisäksi vielä

 

-ruuman luukut joissain koneissa

-matkustajaportaat joissain koneissa

 

Sitten vielä semmosia pienempiä juttuja kuin: polttoainepumppu(hätävara), varageneraattori (hätävara)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei siis ollutkaan kymppikerhon säie? :-[

Eikös kymppikerho olekin pneumatiikkaa?  ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Niin, ehkei ne lentokoneiden valmistajat ole kuitenkaan käyttäneet suunnittelu- ja rakennustyössä apuna saksalaisia hydrauliikan opetusfilmejä. ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Niin, ehkei ne lentokoneiden valmistajat ole kuitenkaan käyttäneet suunnittelu- ja rakennustyössä apuna saksalaisia hydrauliikan opetusfilmejä. ;D

 

Mutta niissä elokuvissahan yleensä vain juodaan konjakkia ja ajellaan panssarivaunuilla  ::)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään