Tero Poutia

Koneen päivitystä Harpertownia ja Nehalemia odotellessa...

8 viestiä aiheessa

Nyt on iskenyt jonkinlainen upgrade kuume allekirjoittaneeseen ja ajattelin kysellä täällä mielipiteitä seuraavanlaiseen päivityspakettiin:

Lähtökohtana tuo sigun kokoonpano ja suunniteltu kokoonpano ois seuraavanlainen:

emolevy: AsRock 4CoreDual-SATA2 ~60€

prosessori: Core 2 Quad Q6600 ~250€

muistit: 2x 1GB DDR2 800MHz ~100€

vanhasta jäis:

näytönohjain: Radeon X1950 Pro AGP

kovalevy: Maxtorin 160GB

plus muu sälä..

Ekaks aattelin prossuksi E6420:stä mutta kun viimeisimmän hinnanlaskun jälkeen eroa Q6600 on enää 60€ niin vois saman tien laittaa sellaisen.

Muisteiksi aattelin noita 800MHz vaikka emo tukee vain sen 667MHz, niin meneekös noi ihan mukisematta tuohon emoon. Eroa hinnassa kun ei käytännössä enää oo 667:n ja 800:n välillä ja kestäiskö noi paremmin FSB:n nostoa kellotettaessa?

Laittakaa mielipiteitä puolesta ja vastaan!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minulla on kyseinen emo yhdessä koneessani.Olin utelias miten Saphiren x1950 Pro 512mb kulkee AGP-väylässä ja hyvällä prossulla.Laitoin prossuksi 6800 Extreme 2.93Ghz muistiksi 2G Corsair 8500C5 .Tuloksena voin kertoa että kyseinen näyttökortti on mukava skaalautuja,5421 pistettä 3DMark06:sta.FSX kulkee kuin ihmisen mieli.Tulipa jälleeen kerran todistetttua,että AGP-väylästä luopuminen ei ole FSX:n kulkemisen edellytys.Mutta tuohon sinun yhdistelmääsi,emo on hyvä ja sen RAIDII-ohjain toimii hyvin,minä käytän aina RAID 0 asennusta.6800 Extreme kellottuu vakaasti 290 väylään,enempää ei siedä.Core-jännitettä ei pysty nostaan ,nopeat muistit kelpaa mutta ei taida tarjota hyötyä.PCI-E -väylä on vain 4x joten pudottaa nopeammat kortit pois,AGP on 8x.Hyvä ja halpa emo positiivista RAID SATA II levyille.Tässä hintaluokassahan ei tule mitään kiinteitä kondensaattoreita eikä gigasta verkkoa.

Vexi

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos meinaat kellotella niin kannattaisiko emolevyyn ehkä panostaa hieman enemmän. Ainakin Asuksen P5K emolyvyjä on suositeltu Intelin alustaksi. Hinnat alk. 122e.

Hannu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En ole ajureissa todennu mitään kummallisuuksia.Kellottuvuus on aina palikkakohtaista,6800 Extreme kulkee vakaasti 2,93 @ 3,19ghz .Sen sijaan Asuksen kaksi kertaa kalliimpi P5K on hyvin ongelmallinen kellottaa.Kalliimmat Asukset kellottuu hyvin.

Vexi

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En ole ajureissa todennu mitään kummallisuuksia.Kellottuvuus on aina palikkakohtaista,6800 Extreme kulkee vakaasti 2,93 @ 3,19ghz .Sen sijaan Asuksen kaksi kertaa kalliimpi P5K on hyvin ongelmallinen kellottaa.Kalliimmat Asukset kellottuu hyvin.

Vexi

Missä mielessä tuo P5K on ongelmallinen, olen nähnyt tuota suositeltavan useilla foorumeilla?

Hannu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jaa-a ,tuohon en sano nyt mitään.Ne on kaverilta saatuja vinkkejä.Itse pudotin sen pois onnettoman RAID-systeemin takia,tosin se nimenomaan on halvin p-35 Asus ,mutta ostamassani Gigabyten GA-35-DS3P lankussa tuntuu ominaisuuksia riittävän ja hinta oli 156€.En ole Gigabyte:ä vielä kellottanut joten aika näyttää.Ilmeisesti Asuksen perus P5K on kuitenkin ihan hyvä,kun tuota itse foorumeilta katselin.

Vexi

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

AGP-väyläinen emo pakottaa kompromissiin. Kannattaa miettiä, josko myisit näyttökortin ja ostaisin PCI-E-väyläisen tilalle. 667 MHz muistiväyläkin on turhan hidas, vähintään 800 MHz DDR2 kannattaa olla. 1333 MHz DDR3 on vielä vähän hintava vaihtoehto, mutta tehokäyttöön harkinnan arvoinen sekin jo.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään