Kim Vainionpää

American Eagle ATR-72 "hard landing"

14 viestiä aiheessa

Näyttäis olevan vaikeahko? kone laskea tuo Atrain.Rehellisesti sanoen kamalan näköisiä laskuja ihan järjestään noilla tulee.Aina vähän sen näköinen että kaatuu koko kioski.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tässä aivan käsittämätön tapaus. Pellit mäkeen molemmista moottoreista:

Tuo on kyllä jo tilastollisesti varsin epätodennäköistä...varmaan sitten käyny jotenkin niin että sama tyyppi huoltanu molempia ja samalla tavalla kämmänny molempen kans tjsp. Karu tapaus kyllä. Onneksi ei kuitenkaan isompa damagea tullu...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Näitähän on aika paljonkin airlinersissa

 

Tässä yksi hurjimmista kuvasarjoista mihin olen törmännyt

 

http://www.airliners.net/open.file/223249/L

http://www.airliners.net/open.file/223248/L

http://www.airliners.net/open.file/223247/L

http://www.airliners.net/open.file/223246/L

 

Tässä yksi WANHAWANHAWANHA ROK ROK ROK video samaiselta lentokentältä:

http://www.theaeroplane.com/Movies/Boeing%20747%20Extreme%20Landing.mpg

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Näyttäis olevan vaikeahko? kone laskea tuo Atrain.

 

Sivutuulessa on ikävä, totta... (ja samaten "tukialuspääteline" tekee pehmeät laskut normaalilla "molemmat päätelineet samaan aikaan maahan" -tavalla hankalaksi)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

"tukialuspääteline" tekee pehmeät laskut normaalilla "molemmat päätelineet samaan aikaan maahan" -tavalla hankalaksi

 

 

Kehtaisitko Sami tarkentaa, mitä tuo käytännössä tarkoittaa? Siis miksi teline tekee laskun vaikeaksi?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kehtaisitko Sami tarkentaa, mitä tuo käytännössä tarkoittaa? Siis miksi teline tekee laskun vaikeaksi?

 

En tiedä vaikuttaako niiden etäisyys toisistaan siihen miten lasku menee vaikeaksi, mutta ainakin jos katsoo EFHK:lla nähtäviä muita proppeja, niin noissa kaikissahan tulee renkaat moteista, eikä rungosta.

 

ATR

http://www.airliners.net/open.file/577358/M/

 

Dash

http://www.airliners.net/open.file/578892/M/

 

Saab

http://www.airliners.net/open.file/572840/M/

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kehtaisitko Sami tarkentaa, mitä tuo käytännössä tarkoittaa? Siis miksi teline tekee laskun vaikeaksi?

 

Ilmeisesti päätelineen joustintuen rakenteesta ihan kiinni. En tarkemmin tiedä. Tahtoo vain tömähtää enemmän jos molemmat päätelineet osuvat samanaikaisesti maahan. Hienostelemalla toinen pääteline ensin saa taasen aikaan hyvinkin pehmeitä laskuja.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kiitos Samille.

 

Airsidetv.comissa on muuten uusi videonpätkä Uuden Seelannin Wellingtonista, joka taitaa olla aika maineikas kovien tuuliensa johdosta, kannattaa vilkasta....ATR:ääkin viedään kuin litran mittaa, tais siltä se ainakin näyttää... ;)

 

http://www.airsidetv.com

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kiitos Samille.

 

Airsidetv.comissa on muuten uusi videonpätkä Uuden Seelannin Wellingtonista, joka taitaa olla aika maineikas kovien tuuliensa johdosta, kannattaa vilkasta....ATR:ääkin viedään kuin litran mittaa, tais siltä se ainakin näyttää... ;)

 

 

Se on myös pahan näköinen, kun tuuli vähän riepottelee punaista Saab 2000:sta. Näkyy kiitorata välillä kummaltakin puolen...

 

Ilkka

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään