Otto Nieminen

F-Secure ja vanhentuneet virustunnisteet

14 viestiä aiheessa

Moro!

Tänään alkoi sitten valittelemaan F-secure vanhoista virustunnisteista kuin myös Wintoosan Tietoturvakeskus. Koitin päivittää virustunnisteet menemällä Automaattiset päivitykset > Tarkista nyt, mutta mitään uutta ei ilmene. Pitäisikö tästä olla huolissaan, onko nyt mahdollisuus, että jotain epänormaalia pääsee koneelleni? Onko mahdollista ladata päivityksiä jostain netistä? Suuri kiitos, ja vastatkaa mahdollisimman pian, ennenkuin kone on viruksia vallassa  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moro!

Tänään alkoi sitten valittelemaan F-secure vanhoista virustunnisteista kuin myös Wintoosan Tietoturvakeskus. Koitin päivittää virustunnisteet menemällä Automaattiset päivitykset > Tarkista nyt, mutta mitään uutta ei ilmene. Pitäisikö tästä olla huolissaan, onko nyt mahdollisuus, että jotain epänormaalia pääsee koneelleni? Onko mahdollista ladata päivityksiä jostain netistä? Suuri kiitos, ja vastatkaa mahdollisimman pian, ennenkuin kone on viruksia vallassa  ;D

Minä olisin ollut huolissani jo siitä saakka, kun se F-Secure on sinne koneelle ilmaantunut. Jos haluaa laadukkaan ilmaisen virustutkan, vaihda Avastiin.

Ja kysymyksiisi: kyllä, kyllä, on ja ole hyvä.  ;)

Ade

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No mistäköhän sitten saisin semmoisia ladattua... :P

EDIT_ Niin, minä ainakin käytän tämän tilauksen loppuun ennenkuin vaihdan mihinkään muuhun, varsinkaan ilmaiseen...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minä olisin ollut huolissani jo siitä saakka, kun se F-Secure on sinne koneelle ilmaantunut. Jos haluaa laadukkaan ilmaisen virustutkan, vaihda Avastiin.

Ja kysymyksiisi: kyllä, kyllä, on ja ole hyvä.  ;)

Ade

Perusteletko vähän mielipidettäsi, miksi ihmeessä F-Secure pitäisi vaihtaa johonkin ilmaiseen virusohjelmaan?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Perusteletko vähän mielipidettäsi, miksi ihmeessä F-Secure pitäisi vaihtaa johonkin ilmaiseen virusohjelmaan?

Miksi maksaa, jos rahalle saa ilmaistakin vastinetta? Täällä palstalla kun nämä rahakysymykset näyttävät ovat hyvin tärkeitä.

Verkkoympäristössä F-Securen tuotteilla on tullut havaittua ongelmia, milloin päivitysten, milloin yhteensopivuuden suhteen. F-Secure jopa esti kalliiden, turvallisten ja ennen kaikkea laillisten verkkoa tarvitsevien ohjelmien käytön, valitti virusuhasta (viat korjattiin monien pyyntöjen jälkeen). Sitten niiden päivitysten kanssa sai olla hyvin tarkkana. Joskus se haki ne itsekseen, joskus ne piti hakea manuaalisesti, vaikka oletusarvona oli automaattinen päivitys. Tuossa nyt muutamia mainitakseni. Ei minulla muuten softaa vastaan mitään, mutta jos se häiritsee päivittäistä työntekoa, niin mielestäni se on silloin haittaohjelma, joka ei kuulu tietokoneeseen. Kotikäytössä pärjää ilmaisillakin, en näe tarvetta maksaa oman koneeni suojauksesta kellekään.

Ade

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Edelleen kysyisin, että mistä voin sitten ladata semmoisen päivityksen?  ;DTerveiset FL240lta läheltä Portugalin rajaa...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Edelleen kysyisin, että mistä voin sitten ladata semmoisen päivityksen?  ;DTerveiset FL240lta läheltä Portugalin rajaa...

Katoitko F-Securen sivut?

Eipäs kaahailla siellä ja otappas parit shotit alastulosta!

Ade

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Katsoin, mutta en saa mitään tolkkua siihen... Yllättävää  ;D

Päästelen täällä menemään 318 GS, ja otan varmaankin parit shotit laskusta  :D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No tuokin jo kertoo F-Securesta. Mie en jaksa edes mennä katsomaan. Avastilla helppolukuiset sivut. Oleellinen helposti saatavilla.

Ade

Jep.  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

http://www.f-secure.com/download-purchase/updates_manual.shtml#fsdbupdate

Huomaa, että pitää valita oikea versio.

Päivitysten toimimattomuus ei ole ainakaan F-Securelta päin peräisin, kyllä minulla on tämänpäiväiset. Onko sulla itse ohjelma milloin päivitetty viimeksi?

Väitteet F-Securen huonoudesta ovat perättömiä. Minä käytän sitä ongelmitta n. 50 koneessa. Syynä ongelmiin on yleensä osaamaton käyttäjä, tai yritysympäristössä osaamaton ylläpitäjä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Syynä ongelmiin on yleensä osaamaton käyttäjä, tai yritysympäristössä osaamaton ylläpitäjä.

Meidän tapauksessa ylläpitoa ei kiinnostanut tehdä kaikkia töitään. Yksittäinen käyttäjä oli vain tietotekniikkaongelmineen pelinappulana suuressa seikkaillussa.

Ade

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En tiedä koska ohjelma on päivitetty viimeksi, mutta se näyttää, 24.7. on viimeksi päivitetty virustunnisteet  :o

Kiitoksia Esalle, virustunnisteet ynnä muut päivittyivät uusimpiinsa, tänkjuu  :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

...miksi ihmeessä F-Secure pitäisi vaihtaa johonkin ilmaiseen virusohjelmaan?

Tein aikoinaan ihan samanlaisen vaihdoksen, koska F-Securen tuotteen kanssa joutui tappelemaan viikosta toiseen, versiosta toiseen. Yleensä pärjään hyvin vaikka minkälaisten ohjelmien kanssa mutta tämä mainittu tapaus on ylivoimaisesti eniten pelihousujen repeilyä ja hihojen kärtsäilyä aiheuttanut keksintö. Mitta tuli täyteen, ei koskaan enää... ::) Kuin vastakohtana, Avast on toiminut, ko junan vessa. Se ei nirsoile, kaatuile, kysele tyhmiä, ei vaadi jatkuvaa paapomista, osaa päivittää itse itsensä, hoitaa hommansa, suomeksi, ilmaiseksi. Riittää minulle.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

F-Securen kanssa on tosiaan hyvä hiukan ymmärtää virusten torjumisen ja palomuurin ideaa. Kaikki kunnolliset palomuurit etenkin vaativat osaamista, joku ultrakevyt sovellusvahti on paljon helpompi, mutta ei tietenkään tarjoa läheskään samantasoista suojausta. Myös haittaohjelmapuolella F-Securessa on hyvin paljon säätömahdollisuuksia. Hallintapalvelimessa monin verroin enemmän vielä, mutta kuluttajaversiossakin ihan riittämiin. Tämäkin taas on hyvä asia, jos tietää mitä tekee, mutta saattaa sekoittaa vähemmän perehtyneen käyttäjän. Pääasia on, että virusten tunnistusmekansismi on niin korkeatasoinen, että se osaa havaita vaarallisen käytöksen myös ennestään tuntemattomista haittaohjelmista ja että sen sormenjälkitietokannat päivittyvät automaattisesti vähintään kerran päivässä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään