Kirjoitettu Elokuu 4, 2007 Äsken veti SIILIltä yli CASA, matkalla Jyväskylän/Hallin suuntaan, olisiko tuo Rainen kuvassa lähtevä tullut tänne... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 4, 2007 joo on voinut olla sama kone en tiedä Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 5, 2007 Myös Jämsässä oli eilen taivaalla ajoittain tungosta, tässä muutama kuva malliksi. Tälle merkitylle pellolle sopi parhaimmillaan viisi kopteria parkkiin. Pelto etelästä tullessa ennen ekaa liikenneympyrää vasemmalla puolella. [ attachment removed ] [ attachment removed ] [ attachment removed ] Keskustassa hotellin takana ahtaalla pellolla montussa tankattiin menovettä. [ attachment removed ] Turvakopteri lensi kaikki pikataipaleet matalalla läpi ennen kilpailijoita. Tässä EK8 Urria, näyttävää menoa. [ attachment removed ] [ attachment removed ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 5, 2007 Tässä muuan suttuinen kuvatus. Ei pysty parempaan huonolla taidolla ja Canonin ixus400 Paikalla oli noin 35 kopteria ja mielestäni ilmatila ei ollut kovinkaan tukkoinen. Hekot jakautuivat tasaisesti usealle pätkälle ja osa noukki kyytiläisiä koko aika. Lisäksi joutuivat ajamaan kovin pienillä polttoainemäärillä kun ilma lämpeni ja kyytiläiset olivat painavia. Urrissa oli pahin laskupaikka kun alue oli erittäin pieni ja juuri kaadettu pajut sekä yms heinät. kaikkien rynnätessä paikalle ( 12 kopteria) oli ilmassa risua, heinää... ja ne meni lujaa EC nostattaa keskimääräistä korkeammalta maapölyn ilmaan Siinä samalla muut saivat pitää omista kii, että pysyi maassa. [ attachment removed ] [ attachment removed ] [ attachment removed ] [ attachment removed ] [ attachment removed ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 5, 2007 44 roppari joka tuossa kuvassa jäi muuten mökkiperän jälkeen odotteleen "lavettia". On harmi kun menee rallit sivusuun. Tuskin autoilemaan lähti kun jonot olivat ihan sietämättömät kaikkialla. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 5, 2007 Paikalla oli noin 35 kopteria ja mielestäni ilmatila ei ollut kovinkaan tukkoinen. Oliks niit oikeesti 35 vai jäikö osa pois? Ainakaan Jyväskylässä ei näkynyt läheskään noin montaa. Edit: omista ja muiden kuvista/raporteista seuraavat havaittu: EC120: SE-JDS, JDY, JLB, JOZ, JMP ja F-GYVE EC135: OH-HCH, HCL, HCM ja G-MSPT AS350: SE-JIH, JLF,JFT ja LN-OSM AB206: OH-HKH, HUI, HLK, HOT, HIF, HJL. BO105: SE-HPJ R44: OH-HHT, HZH ja ES-HRW = 24kpl, onko muita havaintoja?? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 5, 2007 Jarin listaan vielä lisää Himoksella bongattu R44 OH-HBD (nro 11). Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 5, 2007 Tässä osa Himoksella olleista 18 helikopterista. SE-JDY [ attachment removed ] SE-JIH [ attachment removed ] SE-JOZ [ attachment removed ] ES-HRW [ attachment removed ] OH-HJL [ attachment removed ] OH-HZH [ attachment removed ] SE-HPJ, ex. OH-HNS [ attachment removed ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 5, 2007 terve taas tässä tulee efjiiyyltä tätä päivää tämä argentiinalainen bisnesjetti lähti LV-WSS [ attachment removed ] ja sitten tuli tämä SE-RGZ [ attachment removed ] joo sitten tuli ES-PVP [ attachment removed ] joo rallit on ohi kaikki kopterit lähti paitsi g-mspt moro Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 5, 2007 [ attachment removed / expired ] Pettävätkö vanhat silmäni, vai onko Mikkolan Hannu itse puikoissa? Lupakirja käsittääkseni herralta löytyy ja OH-HOT:n on omistanut ennen. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 6, 2007 ei petä, kyllä se HKH:lla lenteli ja Vatanen kaakotti F-GYVE:llä. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 6, 2007 ei petä, kyllä se HKH:lla lenteli ja Vatanen kaakotti F-GYVE:llä. Eikös Mikkola omistanutkin tuon HKH:n jossakin vaiheessa? Ainakin silloin, kun se oli vielä jenkkirekkarissa? Vai onko mulla väärää tietoa? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 6, 2007 Mulla ei täs nyt oo dataa, mutta jos se HKH on ex N206HM, niin voisi olettaa et kyllä Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 6, 2007 Mulla ei täs nyt oo dataa, mutta jos se HKH on ex N206HM, niin voisi olettaa et kyllä Onhan se Kuva Ouninpohjasta 2003: [ attachment removed ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 6, 2007 Oliks niit oikeesti 35 vai jäikö osa pois? Ainakaan Jyväskylässä ei näkynyt läheskään noin montaa. Edit: omista ja muiden kuvista/raporteista seuraavat havaittu: EC120: SE-JDS, JDY, JLB, JOZ, JMP ja F-GYVE EC135: OH-HCH, HCL, HCM ja G-MSPT AS350: SE-JIH, JLF,JFT ja LN-OSM AB206: OH-HKH, HUI, HLK, HOT, HIF, HJL. BO105: SE-HPJ R44: OH-HHT, HZH ja ES-HRW = 24kpl, onko muita havaintoja?? Seuraavasta ei ainakaan löytynyt kuvaa : OH-XHW ja tyyppi Exec160 Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 6, 2007 Seuraavasta ei ainakaan löytynyt kuvaa : OH-XHW ja tyyppi Exec160 Eipä taida Exec täyttää ihan ainakaan virallisen rallikopterin vaatimuksia. Taisi olla R44 pienin eli 1+3 paikat pitäis ainakin olla http://www.nesteoilrallyfinland.fi/attachements/2007-07-03T19-01-17253.pdf 12.2 Rajoitukset Kilpailun aikana lentävillä piloteilla on oltava yli 500 lentotunnin lentokokemus. operoitavan ilma-aluksen tulee olla vähintään 1+3 paikkainen. Helikopteriin on kiinnitettävä kaksi 20x45 cm:n kokoista numeroitua tunnistustarraa sivuille sekä yksi 50x50 cm: n kokoinen tunnistustarra helikopterin pohjaan. Luvitettujen helipadien käyttö on sallittua ainoastaan näiden ehtojen täyttyessä. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 6, 2007 Eipä taida Exec täyttää ihan ainakaan virallisen rallikopterin vaatimuksia. Taisi olla R44 pienin eli 1+3 paikat pitäis ainakin olla Kyllä XHW on ollut paikalla. Mutta ei varmaankaan virallisena kopterina... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 6, 2007 joo eli samasta syystä se ei voi olla ilmoitetussa kokonaismäärässä mukana... EC120: SE-JDS, JDY, JLB, JOZ, JMP ja F-GYVE EC135: OH-HCH, HCL, HCM ja G-MSPT AS350: SE-JIH, JLF,JFT ja LN-OSM AB206: OH-HKH, HUI, HLK, HOT, HIF, HJL. BO105: SE-HPJ R44: OH-HHT, HZH ,HBD ja ES-HRW = 25kpl+XHW, onko muita havaintoja?? jostain sain raporttia että SE-HPA olis ollu mukana, mut kun kattoo Luftfartsstyrelsen:n hausta niin tulee infot jotka pistää epäilemään, varsinkin viimeinen rivi... SE-HPA Luftfartygstyp AGUSTA-BELL 47G-4 Tillverkningsnr 2511 Tillverkningsår 1966 Max startvikt (kg) 1340 Luftvärdig tom 1987-06-30 Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 6, 2007 Eipä taida Exec täyttää ihan ainakaan virallisen rallikopterin vaatimuksia. Taisi olla R44 pienin eli 1+3 paikat pitäis ainakin olla http://www.nesteoilrallyfinland.fi/attachements/2007-07-03T19-01-17253.pdf Kyllä Exec oli virallineen rallikopteri ja kantoi numeroa 28. Tai...mikä niistä sitten luetaan virallliseksi? Tuli torstaina Jyskälään ja oli perjantain ja lauantain paikalla. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 6, 2007 oukei, lisätään Exec listaan, kiitos infosta! EC120: SE-JDS, JDY, JLB, JOZ, JMP ja F-GYVE EC135: OH-HCH, HCL, HCM ja G-MSPT AS350: SE-JIH, JLF,JFT ja LN-OSM AB206: OH-HKH, HUI, HLK, HOT, HIF, HJL. BO105: SE-HPJ R44: OH-HHT, HZH ,HBD ja ES-HRW Exec 160: OH-XHW = 26kpl, onko muita havaintoja?? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 9, 2007 oukei, lisätään Exec listaan, kiitos infosta! EC120: SE-JDS, JDY, JLB, JOZ, JMP ja F-GYVE EC135: OH-HCH, HCL, HCM ja G-MSPT AS350: SE-JIH, JLF,JFT ja LN-OSM AB206: OH-HKH, HUI, HLK, HOT, HIF, HJL. BO105: SE-HPJ R44: OH-HHT, HZH ,HBD ja ES-HRW Exec 160: OH-XHW = 26kpl, onko muita havaintoja?? Näkemäni kopteripiloteille jaetun listan mukaan koptereita olisi ollut paikalla 25kpl, mutta siitä listasta puuttui OH-HKH ja OH-HIF. Sitten taas vastaavasti siitä listasta löytyi yksi lisäys tuohon Jarin listaan, eli OH-HTT. Joten koptereita lienee ollut paikalla se 27 kipaletta, sikäli mikäli tuo HTT on ollut ylipäätään paikalla? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 21, 2007 Mulla ois kanssa pari kuvaa, mitenköhän isoja tänne uskaltaa laittaa? nimim. newbie in this forum p.s. Access All Areas Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 21, 2007 Mulla ois kanssa pari kuvaa, mitenköhän isoja tänne uskaltaa laittaa? nimim. newbie in this forum p.s. Access All Areas http://www.flightforum.fi/discussion/index.php/topic,25191.0.html Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 22, 2007 Tuollaisen kuvasin pätkällä jonka niemeä en muista... [ attachment removed / expired ] Myös maailmanmestari A.Vatanen pyörähti samaisella pätkällä ja on tässä jo tukevasti ilmassa..."Kuuman ryhmän" ohituksestahan on jo monta minuuttia. [ attachment removed / expired ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 28, 2007 Muutama kuva, osa vuodelta 2006. Nää on vähän erilaisia kuin noi aiemmat spottauskuvat. Mutta liittynee aiheeseen? (kuvien alla selityksiä) [ attachment removed ] Tässä napattiin polttoainetta tankkeihin, tarkoituksena kun oli lentää aika kevyesti. [ attachment removed ] Keuruun maisemaa, näitä on paljonkin, tämänlaisia kuvia siis. [ attachment removed ] Kuohun EK:n hekopadi ilmasta, siis vuodelta 2006. [ attachment removed ] Noin se pätkä näkyy ilmasta käsin. Hyvin siis erottuu. [ attachment removed ] Tuolla mentiin. ja 2007 muutama kuva: [ attachment removed ] DZ aidan sisäpuolelta. [ attachment removed ] Ja samaa settiä. HCM tulossa laskuun. Kommentteja? Vähän ovat erityylisiä, ainakin. Terveisin JP Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla