Tuomas Virtanen

Spottausta takapihalla.

13 viestiä aiheessa

Onnistuu se kone spottaus myös kotona. Istuskelin tuossa yksi päivä takapihalla ja räpsin muutaman kuvan laskeutuvista koneista EFHK:lle. Koneet lentävät sen verran läheltä kotitaloa, että kuvaaminen ei sinänsä ole mikään ongelma.

Ei sitä aina tarvitse kentän reunalle lähteä jos haluaa kuvata koneita. Onhan tuossa tuo EFHF myös sopivan matkan päässä, jotta voisi kuvailla pienkoneitakin.

Laitan tähän pari ottamaani kuvaa. En ole niitä mitenkään muokannut. (poistakaa jos "laitonta")

[ attachment removed ]

[ attachment removed ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Offtopic: Spottausta etupihan ikkunasta;D

Kuva on viime syksyltä kun en flunssaisena jaksanut lähteä kentän laidalle metsästämään lussupukkia..

OH-LQA

[ attachment removed ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kellonajasta ja auringon suunnasta päätellen voisi olla ennemminkin jostain Tapanilan suunnalta ja rwy33. Right?

EFHK:lla ei ole rwy:lla 33 ja 15 rinnakkaisbaanaa, vai oliko tuo vitsi? ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

EFHK:lla ei ole rwy:lla 33 ja 15 rinnakkaisbaanaa, vai oliko tuo vitsi? ;)

Siis onko tää joku vitsi? ;D Right:lla Teemu tuskin tuossa yhteydessä mitään 33R:ää tarkoittanutkaan, vaan arvauksensa oikeellisuutta. ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mä veikkaan asuinpaikaksi Suutarilaa...

Mun kuva on Suutarilasta, kuvakulma on hieman enemmän altapäin ja siinä on vähemmän millejä.

Tarkemmin ajatellen Tapanila voi kuitenkin olla liian kaukana kentästä, eli seuraavaa veikkausta on haettava akselilta Siltamäki-Töyrynummi-Tapaninvainio.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mun kuva on Suutarilasta, kuvakulma on hieman enemmän altapäin ja siinä on vähemmän millejä.

Tarkemmin ajatellen Tapanila voi kuitenkin olla liian kaukana kentästä, eli seuraavaa veikkausta on haettava akselilta Siltamäki-Töyrynummi.

Ollaan siis lähes naapureita... ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kuvat on räpsitty aivan pohjois -Tapanilasta, 50m Töyrynummen rajasta :)

Aika hyvin olitte jäljillä kaikki, koneet laskeutuvat siis rwy 33/15...

Eipä ole mikään ihme jos tällä alueella asuu paljon ilmailu harrastajia, itsekin olen asunut samassa paikassa koko pienen ikäni joten koneita on tullut töllisteltyä.  :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla