Sami Vesala

Turun pojat Helsingissä (6.8.-07)

8 viestiä aiheessa

Noniin!

Turun touhutrio suuntasi viimeisen kesälomaviikon kunniaksi piäkaupunkiin kuvailemaan vähän lentomakoneita. Eli luvassa on tuutin täydeltä Helsingin perukauraa, joten älkää lyökö turpaan (ainakaan kauhean kovaa). Pyytäisin, että kommenttia tulisi kuvien laadusta, sillä nyt on käynnissä näytön konffailut, enkä ole aivan varma laadusta. Toki tuttuja, sekä turvallisia risuja, sekä ruusuja saa, jopa pitää antaa.

Enjoy!

Kohua aiheuttanut Nomandsin Boeing 727. N727M

[ attachment removed ]

Läjä tuli nähtyä, sekä kuvattua ensimmäistä kertaa. CC-2

[ attachment removed ]

Kuten myös tämä leari. ES-PVH

[ attachment removed ]

Mitähän olisi EFHK kuvasarja ilman airbussia. Ensimmäistä kertaa kuvattu tämäkin.  :P

[ attachment removed ]

Ja sitten lähti savupommi, AN-12. RA-13392

[ attachment removed ]

Tietenkin emppy oli kuvattava. OH-LEL

[ attachment removed ]

Heviä ärkele!!!! Njuu Jorkkiin Delhiin taisi olla mänössä. OH-LGE

[ attachment removed ]

Lisää itärautaa. Yak-40, RA-88296

[ attachment removed ]

Lisää bussia. On se kyllä upea. OH-LQB

[ attachment removed ]

Isoemppu ensimmäistä kertaa linssin eteen. OH-LKH

[ attachment removed ]

Vielä näin loppuun todella suuret kiitokset Petrille, kun viitsi kyydittää meitä pitkin kenttää!  :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Lisää bussia. On se kyllä upea. OH-LQB

[ attachment removed / expired ]

Niinhän se on  ::) Tullu joskus käytyä EFHK:lla enkä ole vielä ikinä nähnyt 340:n laskeutuvan 22R:lle  >:( Kivat kuvat Sami  :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tullu joskus käytyä EFHK:lla enkä ole vielä ikinä nähnyt 340:n laskeutuvan 22R:lle  >:( 

No nyt elokuussa tuota rullaustieremonttia kannattaa käyttää hyväkseen, sillä 22R taitaa olla melko yleinen laskeutumiskiitotie myös heavyille.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No nyt elokuussa tuota rullaustieremonttia kannattaa käyttää hyväkseen, sillä 22R taitaa olla melko yleinen laskeutumiskiitotie myös heavyille.

15:lle ne on melkein aina tullut saakeli. Kerran 22R:lle ja silloin toki tuli 2 isoa mädäriä eli edes jotain näkemisen arvoista  :-\ Nyt ku on vapaapäivät niin tarvii toivoa, että tuuli puhaltais siihen malliin, että hevitkin laskeutuisi 33:lle  ;D Se ois nannaa..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitti vinkistä. Pitääkin mennä sinne sitten joku kerta aikaisemmin iltapäivällä, viime aikoina on painottunut tuohon illempaan nää kuvausreissut.

Toisaalta, jos olen ymmärtänyt, niin normaalistikin noita heavyjä tulee 22R:lle varsinkin siinä iltapäivän laskeutumisruuhkassa. ??? Ainakin tuossa rullausremontin ekan vaiheen aikana niin kävi. Tosin silloin ei busseja pahemmin ollut liikenteessä (kun oli vain se yksi tuossa keväällä), mutta kerran taisin seistä siinä hiekkakasalla ja ohi meni 22R:lle noin 5 mädäriä parin tunnin aikana. ::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

33:lle olen noita heavyjä nähnyt laskeutuvan useastikin, mutta 22R on ollut yllättävän harvassa kun olen ollut paikalla. Monta kertaa käynyt niin että pienemmät tulleet 22R:lle, mutta heavyt syystä tai toisesta 15:lle. Itse asiassa kertaakaan en ole ollut paikalla kun A343 on laskeutunut 22R:lle, muutaman M11:n olen nähnyt.

Kyllä ne vain komeammalta molemmat näyttää 33:lle laskuissa ja 15:ltä nousuissa :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

"Savupommia" kelpaa katsella vastavalosta huolimatta. :)

Kyllä niitä hevejä tulee 22R:lle ihan päivittäin, jos tuulee lounaasta/lännestä. Lähiaikoina ensimmäisenä saapunut A340 on tullu 22R:lle. Bangkokista 18 jälkeen saapuva md11 laskeutuu myös 22R:lle aika usein, kun muut tulee 15:lle.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla