Guest Dankke

Ship Simulator 2008

29 viestiä aiheessa

Elikkä kertokaas nyt onko hyvä peli? Tilasin sen Verkkokauppa.comista. Mitä laivoja? Mitä Virheitä/Huonoa ko. pelissä on? Mitä Hyvää siinä on?

Ja kannattaako ostaa?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Perse eellä puuhun?  ;D

Kerro sinä meille muillekin kun kerran olet jo sen ostanut että mitä se sisältää.

No joo... tuollahan kerrotaan vaikka mitä: http://www.shipsim.com/home.php on traileria ja demoakin.  ;)

PS

On siinä ainakin Titanic.  ;D

EDIT

Ja kyllä se näyttää varsin hyvältä videolla ja kuvissa.  :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei mulla muuta ole kuin Demo. Siinä ei ole kuin yksi laeva ja siinä larvat ajaa toistensa päälle välillä ;D

Joten kertokaas Mitä hyvää/Huonoa ko. pelissä on? Demosta sitä ei ainakaan ole vielä huomannut.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itselläni on se.

Hyvää: Voi vaihtaa merialuetta, esim. voi seilata Hampurista New Yorkiin. Laivoja on paljon ja jokaisessa laivassa voi tepastella ympäriinsä. Erilaisia laivoja. Voi itse lastata laivat (kontti). Matkustaja aluksia. Lisää satamia. Paremmat grafiikat...

Huonoa: Itselläni ainakin on semmoinen ongelma, että kun vaihtaa maisemaa siellä ei ole mitään muuta kuin vettä. Voi tosin johtua jostain asetuksesta.

Pääasiassa parempi kuin 2006. Itse ainakin pidän kovasti :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itselläni on se.

Hyvää: Voi vaihtaa merialuetta, esim. voi seilata Hampurista New Yorkiin. Laivoja on paljon ja jokaisessa laivassa voi tepastella ympäriinsä. Erilaisia laivoja. Voi itse lastata laivat (kontti). Matkustaja aluksia. Lisää satamia. Paremmat grafiikat...

Huonoa: Itselläni ainakin on semmoinen ongelma, että kun vaihtaa maisemaa siellä ei ole mitään muuta kuin vettä. Voi tosin johtua jostain asetuksesta.

Pääasiassa parempi kuin 2006. Itse ainakin pidän kovasti :)

Kiitos Tuomas!  :thmbup:

Mulla oli Virtual Sailor 7 ja siinä oli sama ongelma että kun pisti sen vaikka johonkin maalle (ground) niin se oli silti vedessä  ???

Ja edelleen vastatkaa mikä teidän mielestä on huonoa/hyvää

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

2008:a en ole pelannut, mutta 2006:ssa eniten ärsytti, varsinkin suuremmilla laivoilla, se, että AI-laivat eivät osanneet hidastella/väistää, vaan tulivat suoraan päin, kun ei ehtinyt kääntää riittävästi. Todella inhottavaa, kun on jo tullut yli puoli tuntia, ja sitten täytyy kaikki aloittaa alusta....

Ja mielestäni 2006 myös toisti itseään, siinä ei ollut kuin muutama erityyppinen tehtävä, kolme vesialuetta, ja vain muutama laiva. Ja vielä, jos olen oikein ymmärtänyt, on useissa isoissa rahti- ja matkustusaluksissa potkureita myös sivulla ja perässä, eikä vain keulassa sallien laivan liikkua sivuttain mm. satamasta pois. Tätä olisi myös 2006:ssa kaivannut...

2008 vaikuttaa todella hyvältä 2006:een verrattuna, ja olenkin sen hankkimista miettinyt.

Laita kommenttia, kun ko. pelin saat, olisi mielenkiintoista kuulla! :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

itsekkin varmaan hankin 2008 kunhan saisin tietoja muilta että tykkyyvätkö he... :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Demo näytti todella hyvältä! :thmbup:

Ostan kai joskus mutta en ihan vielä koska jos hinnat laskee tai vastaavaa...

Mutta hyviä laivoja tuntui olevan! :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mitenkäs tossa on toi navigointipuoli. Löytyykö lateriaali- sekä kardinaaliviittoja yms?

Demossa näkyy satamasta lähdettäessä kaksi Punaista (Oikealla) ja yksi Vihreä (Vasemmalla)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pelin kotisivujen mukaan sen pelaamiseen tarttis 2.4GHz prossun,mutta itselläni on vain 2.20GHz prossu.  :thmbdn: :thmbdn: Joten kannattaako ostaa koko peliä?  ???

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pelin kotisivujen mukaan sen pelaamiseen tarttis 2.4GHz prossun,mutta itselläni on vain 2.20GHz prossu.  :thmbdn: :thmbdn: Joten kannattaako ostaa koko peliä?  ???

Mikähän prosessori on kyseessä?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuntuis olevan vähän yläkanttiin nuo vaatimukset. Minulla on 2,0 ghz prossu ja giga muistia niin hyvin toimii...tosin en ole vielä kokeillut mitä kone tuumaa kun laittaa myrskyn tms säätilaksi.  :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä tämä on ihan mukava simulaattori näin laivaharrastajan näkökulmasta, mutta myös miinuksia löytyy.

Itseäni ehkä ärsyttää nämä asiat:

- Pelialueet

- Alukset ja niiden käyttäytyminen

- Ei löydy ADD-oneja, kuten FS:ään.

- Paneeli

Plussana on muutamia:

+ Molemmille maineille omat käskyttimet

+ Tehtäviä (saisi kyllä ehkä olla enemmän)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olen omistanut 2006:sen sekä 2008:n. 2008 on huomattavasti realistisempi kuin 2006, eroa on kuin yöllä ja päivällä.

Ehdottomasti kannattaa asennuksen jälkeen imuttaa pelin kotisivuilta 1.1 päivitys(503Mb). Se korjaa huomattavan määrän bugeja sekä tuo ohjainmäärityksiin kaivattuja muutoksia. Esimerkiksi ohjauksen saa vaihdettua sellaiseksi, joka ei palauta automaattisesti. Lisäksi grafiikkaan tuli jokin päivitys(shader tai jotain?!), koska minulla ei enää aaltografiikkaan saa viimeisintä ruksia toimimaan, aalloista tulee valkoruudullisia... :P

Grafiikat ovat varsin raskaita, minun kone ei jaksa pyörittää kaikkea. AMD AthlonX2(939) 4200+,2Gt, Ati X800 256Mt, WinXPpro.

Pelin foorumilla on käyty keskusteluja laivojen fysiikan realistisuudesta. Tekijät ovat hyvin selvästi ilmoittaneet mallinnuksen pysyvän kompromissina erilaisten käyttäjien takia. Peliä pitää saada myytyä muillekin kuin laivafriikeille. Minusta saisivat tehdä valinnaisen päivityksen, jonka asentamalla saisi realistiset mallinnukset.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Houdi kaikki SS2008 omistajat.

Olette varmaan kaikki päivittäneet versioon 1.1 Nyt nimittäin olisi versio 1.2 saatavilla. Kuitenkin hienosti piilotettuna :-\ Kaikki jotka omistavat SS2006 tarkoitetun lisäosan, saavat SS:nm viralliselta foorumilta päivitetyn version kyseisistä lisäosasta. Se sisältää myös päivityksen SS08:iin. Mitä se päivittää ei kerrota, mutta versio oli vaihtunut 1.2:een ja aloitusvalikkoon oli ilmestynyt mahdollisuus valita lähtöpaikka. Myös jotain muuta on päivitelty, koska peli toimii minulla huomattavasti sujuvammin...

Tässä vielä ohjeet päivittämiseen...

http://www.shipsim.com/ShipSimForum/index.php/topic,3052.0.html

Edellisestä linkistä lainattua:

How to obtain a free Ship Simulator 2008 Add-On License Key:

1. Connect to the Ship Simulator forum by clicking the following link http://forum.shipsim.com

2. If you don't yet have a forum profile with registered license keys, click the Register button to create your personal forum account. After registering and activating your account you can login. (You can login immediately if you are already a member on this forum)

3. After logging in, click the "Profile" button in the top menu bar on the forum.

4. In the center of this page you can see a "License key registration" text. Please enter your Ship Simulator Add-On and Ship Simulator 2008 license key.

5. Click the button "Get your free Ship Simulator 2008 Add-On License Key"

6. Your personal Ship Simulator 2008 Add-On license key will now appear and also a download link to the Ship Simulator Add-On 2008.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En löytänyt tähän vielä vastausta: kai etäisyydet ovat lyhyempiä kuin oikeasti??  :-[ Meinaan olisi kiva putputella purkilla viikko tai pari  :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hello Hello! :)

Hommattu on ja olis yks kysymys mihin yritin jo ettiä vastausta mutta ei oikein löytyny :-\

Elikkäs miten voin tallentaa kesken olevan matkan?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hello Hello! :)

Hommattu on ja olis yks kysymys mihin yritin jo ettiä vastausta mutta ei oikein löytyny :-\

Elikkäs miten voin tallentaa kesken olevan matkan?

Jos olet päivittänyt pelin versioon 1.3, niin työkalupalkista löytyy "save your game". Muistaakseni pelin tallennus tuli vasta näiden päivityksien mukana mahdolliseksi...

PS. Peliin pitäisi kohta ilmestyä versio 1.4

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään