Ilkka Portti

MSN Messengerin tiedonsiirrosta kysymys

7 viestiä aiheessa

Siirtäessäni tiedostoa toiselle siirtoyhteys on pirun hidas ja Messengerin ohjeissa sanotaan seuraavaa:

"Nämä tiedot on tarkoitettu järjestelmänvalvojille ja muille käyttäjille, joille palomuureilla ja NAT (network address translator) -laitteilla varustetun tietokonejärjestelmän asetusten määrittäminen on tuttua.

Jos MSN Messenger ei voi muodostaa suoraa yhteyttä Internetiin sellaisista tietokoneista tai verkoista, jotka ovat palomuurien tai NAT-laitteiden takana, se yrittää muodostaa yhteyden käyttämällä samoja yhteysasetuksia, joita Internet-oletusselaimesi on määritetty käyttämään. Jos MSN Messenger muodostaa yhteyden tällä tavalla, jotkin ominaisuudet ovat ehkä hitaita tai niitä ei voi käyttää.

Jotta verkon käyttäjät saavat käyttöönsä täyden suoritustehon ja kaikki ominaisuudet — kuten tiedostonsiirron MSN Messengerillä — yritä määrittää välimuistipalvelimien asetukset siten, että verkosta tai tietokoneesta voidaan muodostaa yhteys suoraan MSN Messenger -palvelimiin."

Ja sitten ohjeet verkon kokoonpanon määrittämiseksi:

"1. Avaa tarvittava määrä TCP-portteja väliltä 6891 - 6900.

2. Määritä TCP-porttien kokoonpano siten, että portin vastakkeet ovat avattuina pitkän aikaa. "

Eli mitä pirua pitää oikein tehdä? Ei riitä minun hoksottimet, tai sitten joku pieni yksinkertainen asia on jäänyt huomaamatta...?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eli mitä pirua pitää oikein tehdä? Ei riitä minun hoksottimet, tai sitten joku pieni yksinkertainen asia on jäänyt huomaamatta...?

Onko sulla kenties yhteys opiskelija-asunnon kautta? Nämä on varsin usein suojattu NATilla (kuten myös itselläni), etkä silloin pysty juurikaan mitään tekemään itse tuon ongelman korjaamiseksi... Mutta jos se yhteys on joku "yleinen", ja sulla on itsellä palomuuri asennettuna, niin ei muuta kuin palomuurin manuaali tarkastelun alle ja sieltä etsimään porttiasetusten muuttamista koskevaa sepustusta...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo, on mulla. Noh, täytyy elää asian kanssa... ;D

Tampereen AMK:n (?) nettiliittyma? Kaverilla on, ja mikaan ei toimi. Sano, etta se on justiin

koulun puolesta "suljettu", etta mitaan et saa mihinkaan suuntaan liikkeelle. No saa nyt

tietysti jotain, mutta muuten on aika hiljaista ... :D

-FBA-

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tampereen AMK:n (?) nettiliittyma? Kaverilla on, ja mikaan ei toimi. Sano, etta se on justiin

koulun puolesta "suljettu", etta mitaan et saa mihinkaan suuntaan liikkeelle. No saa nyt

tietysti jotain, mutta muuten on aika hiljaista ... :D

-FBA-

Niin tai tämä on TOASin jaettu 100 Mbit/s liittymä. Tämä on vissiin kytköksissä FUNETin verkkoon.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Terve, Messengeristä ei ole mitään tietoa, mutta icq:lla on ainakin onnistuttu siirtämään juttuja tännekinpäin ulkopuolelta. Siis TOAS:n verkossa olen minäkin täällä Hervannassa eli varmaan aika lailla samanlainen tilanne. TOAS:n ulkopuolelta vastaanottaessa tarvitsee icq:sta laittaa rasti tuohon "using firewall"-kohtaan ja johan kepittää. TOAS:n sisäpuolella taas valitaan "not using firewall". En nyt aivan tiedä ratkaiseeko tuo mitään, mutta ajattelin vain kertoa oman kokemuksen perusteella miten tässä verkossa pystyy jotain siirtelemään. En siis tiedä onko kaverisikin TOAS-verkossa vai ulkopuolella, mutta icq:lla ollaan näin saatu hommat pyörimään. Ulospäinhän siirtäessä täältä ei pitäisi minkään verkon kyllä olla tietääkseni edessä jos itse on lähettävänä osapuolena...

edit:pannaan vielä kuva siitä asetuksesta. Ilmainen ohjelmahan tämäkin on niin ei varmaan ole estettä sillä kokeilla...

[ Attachment removed / expired ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään