Ilkka Mäkelä

Garmin G1000-lasiohjaamossa ongelmia

1 viesti aiheessa

G1000-lasiohjaamon attitude & heading reference system-järjestelmänäytössä on havaittu yllättäviä komponenttiongelmia, jotka vaikuttavat myös kyseistä ohjaamoa käyttävien lentokonevalmistajien toimintaan.

 

Ongelma ilmenee toukokuun 1. päivän jälkeen valmistuneissa G1000-ohjaamoissa siten, että AHRS-näyttö putoaa kokonaan pois päältä, jolloin pitää turvautua varanäyttöön, mikä ilmeisesti on tavallinen keinohorisontti/suuntahyrrä?

 

Columbia Aircraft on lomauttanut työntekijöitään asian takia ja Cessna, Piper sekä Mooney tarkkailevat tilannetta. Asia taitaa olla hieman kiusallinen Garminille ja yleensäkin lasiohjaamoiden maineelle.

 

http://www.kansascity.com/business/story/232062.html

 

http://www.avweb.com/avwebbiz/news/Garmin_G1000_Still_Safe_To_Fly_195905-1.html

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään