Juho Vastapuu

Pientä ongelmaa uuden koneen kanssa

7 viestiä aiheessa

Noniin, nyt tuli uusi typötyhjä kone ja pitäisi ruveta käyttiksiä asentelemaan. Päätin aloittaa tutusta (ja turvallisesta?) Windowsista, mutta tulipa sitten ongelma. Windowsin asennus ei tunnista muutakuin 130GB:tä 320GB kovoltani ja tuo ilmeisesti johtuu RAID -ajureista (tai sitten joistain muista SATA-ajureista)? Yritin sitten asennella kolmannen osapuolen ajureita, mutta sitten se pyytää korppua sisään, eikä minulla ole korppuasemaa :( Ongelmaksi muodostuukin, että miten saan nyt nuo loput kaksataa ja risat käyttöön? Yritin asennella jotain emolevyn ajureista, mutta se heitti jollekkin komentoriville, josta en päässyt pois edes exitillä.

Neuvoja?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

XP

!! :o

En ole tuollaisesta kuullutkaan. Kiitos ohjeista. Pitää koittaa josko saisin toimimaan.

LISÄYS:

Nuo ohjeet näyttävät aika sekavilta minun ymmärrykselleni. Mutta sitten luin, että XP SP2 tunnistaa kyllä enemmänkin? Pitääkö paikkansa?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Semmoinen muistikuva mulla on, että SP2:ssa olisi noussut osion maksimi taas. Mulla ainakin on 200 gigan osioita tässä myllyssä. Siitä on aikaa kun olen käyttänyt asennuslevyä, jossa ei ole SP2 valmiina, joten en varmaan ole silloin vielä niin isoa osiota yrittänytkään.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Voisin vahvasti veikata ikääntynyttä BIOS versiota, tuli vähän aikaa sitten vastaan yksi täysin vastaava tilanne ja BIOSin flashaus uusimpaan versioon auttoi :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Voisin vahvasti veikata ikääntynyttä BIOS versiota, tuli vähän aikaa sitten vastaan yksi täysin vastaava tilanne ja BIOSin flashaus uusimpaan versioon auttoi :P

_uusissa_ emoissa tuskin on niin vanhoja BIOSseja joissa tuota ianikuisen vanhaa ongelmaa esiintyy?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään