Guest murdock

From Münich with love

11 viestiä aiheessa

Tuli tuossa alkukesästä käytyä vähän Saksan maalla ja ajattelinpa parit räpsyt koneista Münchenin puolella ottaa. Muita ei pystynyt/ehtinyt terminaalista käsin edes kuvaamaan, joten pieneksi jäi kuvien sato :( Aika hiljainen oli muutenkin tuo terminaali...:laugh:

 

Varoitus!

 

Jos et kestä katsoa ensikertalaisen kuvia suosittelen poistumaan välittömästi tästä topicista! Kuvat EIVÄT kuitenkaan ole hirveitä...

 

Konetta lastataan lähtöä varten (OH-LVH)

[ attachment removed / expired ]

 

Samaisen bussin mottia 8)

[ attachment removed / expired ]

 

Viereisellä putkella KeLMi valmistautui pushbackin aloitukseen ;) (PH-KZC)

[ attachment removed / expired ]

 

Pushback hoidettu ja irroitellaan kamppeita.

[ attachment removed / expired ]

 

Yhteiskuvassa ;D

[ attachment removed / expired ]

 

Loput kuvat otettu koneen sisältä ja bussin läpi, jonka kyllä huomaa ::)

 

Hapag Lloyd saapui toiselle puolelle meidän valmistautuessa lähtöön. Taustalla myös Franz Josef Straußin hulppea lennonjohtotorni.

[ attachment removed / expired ]

 

Maisema oli lähes koko lennon ajan sama: pilveä, pilveä ja pilveä.... Vasta Viron yllä alkoi enemmän raottua.

[ attachment removed / expired ]

 

SAS saapui mädärillä seuraavana meidän jälkeen.

[ attachment removed / expired ]

 

Ja Blue1 valmistautui lähtemään kohti taivaita :thmbup:

[ attachment removed / expired ]

 

Toivottavasti kestit loppuun, ja kommenttia kiitos. ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Vai, että kommenttia. :P

 

Luulin ensin KLM:n Fokkeria Puteksi, (ei ihme kun se käy HK:lla ainoastaan 737 sarjan koneilla). ??? Siis plussaa Fokkerista.

 

Laadultaan hyviä, ja rajaukset menettelee. Siis hyvät ja mielenkiintoiset kuvat. :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kuvat näyttävät ainakin minusta hieman haaleilta. ???

Joo, myönnän itsekin tuon :P

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Antaa kaikkien kukkien kukkia vaan...! Usein kyllä mielestäni EFHK:lta näkee parempia kuvia koneista kuin näistä MUC, ZRH yms. topiceista, ainakin horisontit suorassa ja rajaukset kohdillaan yms. En vaan jaksa ymmärtää miksi pitää kaikkia kuvia kehua kun ovat keski-Euroopasta? Ok, kalusto on erilaista kuin täällä, mutta samaa omaa harkintaa voisi myös näissä käyttää mitä tänne laittaa esille!  Samanlaista voisi kuvata Fly-Inn:istä tänne, mutta tuskin kukaan niitä kehuisi?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Antaa kaikkien kukkien kukkia vaan...! Usein kyllä mielestäni EFHK:lta näkee parempia kuvia koneista kuin näistä MUC, ZRH yms. topiceista, ainakin horisontit suorassa ja rajaukset kohdillaan yms. En vaan jaksa ymmärtää miksi pitää kaikkia kuvia kehua kun ovat keski-Euroopasta? Ok, kalusto on erilaista kuin täällä, mutta samaa omaa harkintaa voisi myös näissä käyttää mitä tänne laittaa esille!  Samanlaista voisi kuvata Fly-Inn:istä tänne, mutta tuskin kukaan niitä kehuisi?

toinen tykkää tyttärestä, toinen äitistä ja joku vie molemmista... Vai mitenkä tuo nyt menee, mutta sama juttu varmasti näissä kuvissa. Mikäki tänne ei jotain kamerakänny kuvia ala jatkuvasti tulemaan, niin itse ainakin tykkään näistä kuvista ja saattaisimpa kehaistakkin niitä Fly-innistä otettuja kuvia.

 

Mutta totuushan on se, että jotkut haluavat teknisesti täydellisiä kuvia ja jotkut taasen haluavat nähdä muutakin kun sen koneen. Esimerkiksi itseäni ei hirveesti kiinnosta kuva airbussista, vaikka horsisontti olisi kuinka suorassa, jne. Mutta minua ei haittaa yhtään pieni heijastus tai pehmeisyys kuvassa, jos siinä näkyy vähän muutakin elämää kentältä.

 

Eikai näissä Niko T:n kuvissa mitään niin huonoa ole, että pois olis pitänyt jättää? Itselleni ainakin kelpasi...

 

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Joo, välillä tulee kyllä mietittyä uskaltaako tänne mitään kuviansa lähetellä kun kuvauskalusto ei ole järkkäriä eika kamerakäsi aina niin vakaa. Kuvanmuokkauksesta en itse tiedä kovinkaan paljoa ja joskus kuvausolosuhteet vaan ovat sellaiset, että niistä tulee 'artefaktaa' jota on vaikea saada pois. Omista alkukesän Mansen kuvissa itseäni hieman mietitytti joidenkin kuvien 'utuisuus', lieko sitten jotain saastepöhnää. Tulee kyllä välillä sellainen vaivautunut olo ja ihan kun pitäisi anteeksipyydellä sitä, ettei postaakaan jostain erikoisemmasta paikasta ja kohteesta sitä teknisesti täysin täydellistä otosta. Se kun ei aina ole mahdollista, vaikka kuinka horisonttia kääntäisikin.

 

Itseäni eivät ne 'kirotut' vastavalot (enkä muuten ole kyseisen asian suhteen nähnyt vielä mitään tosi pahaa otosta täällä) tai pienet horisontin vinoudet häiritse. Eivät kaikki konebongarit ja -kuvaajat ovat ammattilaisia kuvauksen suhteen. Hienoahan se on, että annetaan neuvoja miten parantaa lopputulosta, mutta jotenkin 'särähtää' korvaan se, kun joku postaa jostain muualta kuin EFHK:lta jokusen kuvan niin heti vaan kitistään jostain yhden asteen horisontin vinoudesta ja jostain olemattomasta 'rajausvirheestä'. Mutta kaipa se on ymmärrettävä, että jotkut ammattilaisemmat ovat tottuneet hyvään tekniseen laatuun ja sen takia sitä täydellisyyttä sitten vaaditaan, kun kerran tiedetään miten se olisi mahdollista saavuttaa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mieluummin miekin katselen tällaisia kuvakertomuksia yms. kuin niitä iänikuisia ammattimaisia sideshotteja, rotaatiokuvia jne. Onhan nekin omalla tavallaan kivoja, mutta jotenkin näissä on omasta mielestäni enemmän tunnelmaa. Ei kai tämän palstan tarkoitus ole esittää vain teknisesti täydellisiä kuvia vaan ylensäkin ilmailukuvia, vai olenko väärässä?

 

Rohkeasti vaan siis kaikenlaisia kuvia tänne, saadaan me sohvamatkailijatkin maistaa vähän sitä lentokenttien ja ilmailun taikaa muutenkin kuin pelkkien ja konekuvien muodossa.  :thmbup:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

... Ensikertalainen... minusta jo liki ammattilainen!... - Hienot kuvat!

No tattista nyt vaa :laugh:

 

EDIT: Paremmilla vehkeillä olisin parempia kuviakin saanut ;) Muokkaamallakin olisi onnistunut parantelu kylläkin.....

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla