Seppo Pietikainen

Seamax

17 viestiä aiheessa

Nyt, kuolan erityksen jo hieman hellitettya, voi ottaa taman asian kasittelyyn...

 

Tuli tuossa viestettya vahan kesalomia ja muutenkin oltua hieman pitemman aikaa vesivahinkopakolaisena kesamokilla tuolla Pyhamaalla.

Oli ihan kivaa, olisi viihtynyt vaikka kauemminkin.

 

Yksi asia alkoi tuossa loman aikana vaivaamaan. Oli tullut uusi kesamokki(lahes)naapuri, joka matkusteli paikalle/paikalta SeaMax -amfibiokoneellaan

http://www.pelicano.com.pt/seamax.html

 

(Olen melko varma tyypista, ujona poikana en kehdannut menna hairitsemaan lomalaisia).

Kaytossa aanen perusteellla kuului olleen myos joku hieman raskaamman luokan amfibio (C18x?).

 

Jai kylla kytemaan todella aito kateuden tunne ja kyselisinkin mita kokemuksia taalla Suomessa tuosta harvelista on ollut. Tieda, vaikka ottaisi

pitkan tahtaimen suunnitelmiin moisen vekottimen hankkimisen. Naytti todella vixulta viritelmalta.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mitähän tuollanen mahtais maksaa?  Mistään netistä en hintatietoja löytänyt...

 

Ja onko niin että tuota saa lennellä ultra-lisenssillä?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Koska ne kolme on rekisteröity Suomessa ultriksi U-rekisteriin, ja MTOW on 495 kg, niin eiköhän ultrista ole kysymys, mutta ilmeisesti vesilentokelpuutuksen tapainen tarvitaan ultrapahvin liitteeksi?

 

AvWebin yksi artikkeli sanoo hinnaksi USA:ssa alkaen 137000 dollaria. Muita hintatietoja ei löytynyt.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Maahantuoja on http://www.brandtaviation.fi/Seamax/index.php?l=fi eli sieltä saanee hitatiedot.

 

Ultralupakirja + vesilentokelppari niin pääsee lentelemään.

 

 

Kate

 

Kate, nimenomaan tuolta linkkisi maahantuojan sivuilta sitä hintaa EI LÖYDY.  Varmaan niin salaista tietoa ettei sitä kerrota kuin pimeällä kujalla kun on miljona euroa salkussa, ja sittenkin hinta määräytyy pärstäkertoimen mukaan  :( 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hei Kalle! Osaatko soittaa PUHELIMELLA kysyäksesi haluamaasi tietoa? Puhelin on semmoinen pieni kapistus taskussasi.

 

--Rami

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Koska ne kolme on rekisteröity Suomessa ultriksi U-rekisteriin, ja MTOW on 495 kg, niin eiköhän ultrista ole kysymys, mutta ilmeisesti vesilentokelpuutuksen tapainen tarvitaan ultrapahvin liitteeksi?

 

AvWebin yksi artikkeli sanoo hinnaksi USA:ssa alkaen 137000 dollaria. Muita hintatietoja ei löytynyt.

 

Oi!... 

Taitaa pitkan tahtaimen suunnitelma venya vahan pitemmaksi, taytyiskohan alkaa lotota?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No, rohkaisin sitten mieleni ja soitin tuonne Brandtille.

 

Perus - Seamax maksaa 85 keur. Lisävarusteet ja tuo tehokkaampi motti nostavat vähän hintaa.

 

Lentämiseen riittää ultrakirja ja jos vesille aikoo, niin lisäksi kuulemma 50 nousua ja laskua kestävä erillinen "ultran vesikelpoisuus" -suorite.

 

Ystävällinen miesmyyjä kehoitti tutustumaan laitteeseen, heiltä löytyy Malmilta koekappale, ja myyjän kanssa pääsee kokeilemaan vesillelaskun myös.

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No, rohkaisin sitten mieleni ja soitin tuonne Brandtille.

 

Perus - Seamax maksaa 85 keur. Lisävarusteet ja tuo tehokkaampi motti nostavat vähän hintaa.

 

Lentämiseen riittää ultrakirja ja jos vesille aikoo, niin lisäksi kuulemma 50 nousua ja laskua kestävä erillinen "ultran vesikelpoisuus" -suorite.

 

Ystävällinen miesmyyjä kehoitti tutustumaan laitteeseen, heiltä löytyy Malmilta koekappale, ja myyjän kanssa pääsee kokeilemaan vesillelaskun myös.

 

 

 

Kiitti! Ihan mielenkiintoista infoa.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kyseessä on tarkkaan sanottuna vesilento-oikeus ilmailumääräyksen PEL M2-70 kohta 8.2

 

Aivan tuore pilotti ei saa vesilento-oikeutta, mutta voihan amfibiokoneella lentää maalta pyörillä.

 

Kiitti tuosta myos, oli ihan relevanttia infoa.

 

Hieman asiaa sivuten - serkkupoika Alaskasta oli kaymassa tuossa heina-elokuun vaihteessa. Ammatikseen han kipparoi 747-rahtijumboa ja hanella on

muiden kelpuutusten ohella lennonopettajakelpuutus vesikoneille. Nahtyaan kuolaamiseni han ehdotti, etta poikkeaisin ensi kesana kaymaan Anchoragessa

hoitamassa lentokoulutuksen, myos vesilentokoulutuksen kuntoon.  PEL M2-70:ssa ei erikseen mainita mitaan ulkomailla hankitusta koulutuksesta ja sen

kelpoisuudesta Suomessa. Tuskinpa siita kovin paljon haittaakaan olisi, mutta olisiko siita mitaan selkeata hyotya taalla Suomessa?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kiitti tuosta myos, oli ihan relevanttia infoa.

 

Hieman asiaa sivuten - serkkupoika Alaskasta oli kaymassa tuossa heina-elokuun vaihteessa. Ammatikseen han kipparoi 747-rahtijumboa ja hanella on

muiden kelpuutusten ohella lennonopettajakelpuutus vesikoneille. Nahtyaan kuolaamiseni han ehdotti, etta poikkeaisin ensi kesana kaymaan Anchoragessa

hoitamassa lentokoulutuksen, myos vesilentokoulutuksen kuntoon.  PEL M2-70:ssa ei erikseen mainita mitaan ulkomailla hankitusta koulutuksesta ja sen

kelpoisuudesta Suomessa. Tuskinpa siita kovin paljon haittaakaan olisi, mutta olisiko siita mitaan selkeata hyotya taalla Suomessa?

 

Nämä ovat sellaisia kysymyksiä, että kannattaa lähestyä Ilmailuhallintoa kirjallisella kysymyksellä http://www.ilmailuhallinto.fi/kysy_meilta. Jos joskus saat vastauksen, laita siitä tietoa tännekin. Oletettavasti sillä on väliä minkälainen lupakirja sinulla on pohjina.

 

IH onkin antanut jo vastauksia joihinkin: http://www.ilmailuhallinto.fi/kysyttyalupakirjoista

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään