Olli Vainio

Canonilta 2 uutta runkoa ja päivityksiä objektiiveihin

66 viestiä aiheessa

Jep. Sun blogissakin on ties mitä huuhaata Canoneista...mistä lähtien Canon on laittanu runkoihin tarkennusmoottorit?

Ei pidä kaikkea uskoa mitä netissä kirjoitetaan.  :) Tuolaisten takia siellä on palauteloota.

Edit: Mielelläni kokeilen jos vain tulee mahdollisuus  :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kieltämättä se ei ole yllätys että canon jättää rungoista pois epäolennaisia ominaisuuksia kuten kunnon tarkennuksen ;)

Siis miksei se ole kunnollinen tarkennus? Senkö takia ettei se toimi esim. f8 lasilla, niinkö? Canonilla ei taida noin huonoja kakkuloita edes olla.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nettijuttujen mukaan tarkennus on Mk II:ssa ollut mallillaan mutta Mk III on saanut ainakin tirppojen kuvaajilta aika kovaa kritiikkiä. Minusta tuollaiset "only for lälläri-lenses" tyyliset ominaisuudet ei ainakaan paranna epäilyksiä. Itse en ole moista kokeillut ja tuskin tulen koskaan kokeilemaan paitsi jos joku haluaa välttämättä antaa rakkaansa vieraisiin.  ;D

Huvittavaa noissa merkkisodissa on se että 90% naapurimerkin morkkaajista ei ole koskaan edes kuvannut naapurimerkin kameralla ja väitteiden tuki haetaan jostain dc.netistä :)

Nils: Jep mulla ainakin loppuu taito ennemmin kuin kameroista potku.

No eikös sitten tosiaan pitäisi testailla niitä Canoneita ennenkö arvostelee?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No eikös sitten tosiaan pitäisi testailla niitä Canoneita ennenkö arvostelee?

Missä kohdassa minä tuossa viestissä arvostelin canonia? En missään vaan kerroin näistä Mk III:n nettijutuista jossa omistajat itse kertovat ongelmista ja siitä että tuollainen valmistajan itsensä ilmoittama tarkennuksen toiminta aiheuttaa minussa kummastusta.

Kannattaisi tarkemmin lukea tuo minun viesti  ::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Missä kohdassa minä tuossa viestissä arvostelin canonia? En missään vaan kerroin näistä Mk III:n nettijutuista jossa omistajat itse kertovat ongelmista ja siitä että tuollainen valmistajan itsensä ilmoittama tarkennuksen toiminta aiheuttaa minussa kummastusta.

Kannattaisi tarkemmin lukea tuo minun viesti  ::)

Et siis tässä threadissä ole arvostellut Canonia ???

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Et siis tässä threadissä ole arvostellut Canonia ???

Ihan tavallista löpinää tämä on, mitä tulee joka kerta julkistusten jälkeen. Minä en voi sille mitään jos vedät noista herneet nenään.

Kuten jo kerran sanoin että en ole moisia vehkeitä edes kokeillut ja testaan mielelläni jos vain siihen tulee mahdollisuus. Miten sun Nikonin testaus?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ihan tavallista löpinää tämä on, mitä tulee joka kerta julkistusten jälkeen. Minä en voi sille mitään jos vedät noista herneet nenään.

Kuten jo kerran sanoin että en ole moisia vehkeitä edes kokeillut ja testaan mielelläni jos vain siihen tulee mahdollisuus. Miten sun Nikonin testaus?

F3HP F80 F90X F100 D100 D1X sit joku FE tms. noista 80 ja 90X ollet omia, muut lainassa olleita toiset pidempään toiset lyhyemmän aikaa. Että kyllä sitä on kuule Nikonilla tullut kuvailtua useampi tuhat ruutua ja jonkin verran pikseleitä  ;) Haluatko kenties vielä tietää millä muilla Filmikameroilla on tullut kuvailtua?

p.s. tässä ei ole sun löpinöistä herneitä tullut vedeltyä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mua kyllä kiinnostaa kanssa Sami, mitä huonoa näet tossa AF systeemissä, itse pidän tota kehitystä loogisena ja hyvänä tässä hintaluokassa.

Ja tohon vaan 10 megapixeliä ihmettelyyn taas näen 14 bittisyyden loogisena syynä. Sonyn eilen julkaisema 12,5 MP cmos kenno on 12 bittinen. Ja siihenkin näen kaksi syytä. Häiriöttömyys ja 10fps nopeus.

Nikon ja Pentax pitää julkistamistilaisuudet ihan tässä viikon sisään. Tulee lisää paperilla parempi väittelyä siis kohta :thmbup:

Ja muistutetaan lopuksi: kameralla otetut kuvat säilyy, muistikuvat haihtuu. Käytä siis kameraa, minkä tahansa merkkistä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ja tohon vaan 10 megapixeliä ihmettelyyn taas näen 14 bittisyyden loogisena syynä.

Ja 6.5fps. Digic III rajoittaa. 1Ds mark III:ssä ja 1D mark III:ssä on tupla Digic III:t ja ne pääsee about 140MB/s troughputtiin. 40D:ssä on yksi ja se noin 80MB/s. Isommalla kennolla ei olis saanu fps:n nostoa aikaan. Ja varmaan ihan halusivat myöskin kohinat pitää kurissa ja sehän on tunnetusti helpompaa pienellä pikselitiheydellä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Aivan. Tässä nimenomaan annettiin hieman lisää pikseleitä, nostettiin kuvausnopeutta Ja parannettiin värejä, ja mielestäni autofokusta. Sekä tuotiin prosumer runkojen hintaa alaspäin. Homma on erittäin tarkkaan harkittu, koskaan ei Canoni ole joutunut tekemään näin tarkkaa laskelmointia markkinoiden takia. Hyötyjä on kuluttaja tällä kertaa.

Tälle kierrokselle on tulossa Sony prosumer rungolla, Canoni minimoi nyt  tulevaa markkinaosuuden menetystä ennakkoon. Sony tunnetusti on kalliimpi, ja tarvitsee nyt kameran, missä hinta on perustellusti kovempi ja ominaisuuksia pitää olla. Tämä tarkoittaa tuotanto kustannuksiltaan kalliimpaa runkoa. Canoni vetää etukäteen mattoa alta, joten omatkaan tuotantokulut ei voi hirveästi nousta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

F3HP F80 F90X F100 D100 D1X sit joku FE tms. noista 80 ja 90X ollet omia, muut lainassa olleita toiset pidempään toiset lyhyemmän aikaa. Että kyllä sitä on kuule Nikonilla tullut kuvailtua useampi tuhat ruutua ja jonkin verran pikseleitä  ;) Haluatko kenties vielä tietää millä muilla Filmikameroilla on tullut kuvailtua?

p.s. tässä ei ole sun löpinöistä herneitä tullut vedeltyä.

Ok, täytyy myöntää ettei tule katseltua millä ne toiset siellä kentän varressa kuvailee  :-[

Mua kyllä kiinnostaa kanssa Sami, mitä huonoa näet tossa AF systeemissä, itse pidän tota kehitystä loogisena ja hyvänä tässä hintaluokassa.

Jo ihan siitä syystä herättää kummastusta että esim. Sigma 18-200 OS:ssä ei ole ristikkäiset sensorit käytössä. Tietysti täytyy odottaa testejä ennen kuin voi "julistaa" jotain.

Ja tohon vaan 10 megapixeliä ihmettelyyn taas näen 14 bittisyyden loogisena syynä. Sonyn eilen julkaisema 12,5 MP cmos kenno on 12 bittinen. Ja siihenkin näen kaksi syytä. Häiriöttömyys ja 10fps nopeus.

Joo se on varmasti se syy.

Tuskin tarvii arvata keneltä Sonyn lisäksi kohta löytyy 12Mpix kennoinen runko.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Usko tai älä mutta ei tipan tippaa. Olen saanut kuvata useita tuhansia kuvia sairaan upeella kameralla. Jos homma ei onnistu 20D:llä tai 30D:llä (aka 20Dbis/20D MkII..) niin ei sitten 40D:lläkään...

Onnea ja hyviä hetkiä jokaiselle 40D:n hankkijalle, hieno kamera.

Janne

En tarkoittanut sanoa, että D30 olisi siis millään lailla huono, päin vastoin, se on ihan ok. Pidin sen tarpeellisuutta siirryttäessä D20 -> D30 -> D40 vähän turhana välipäivityksenä. Ja kyllähän D20 oli vuosia melko mukava perustyökalu ja kovassa käytössä, mutta siinä oli siis ominaisuuksia, joihin jo viittasin edellisessä viesissä, jotka oli kovasti parantamista vaativia ja nyt siis näyttöisi, että D40 aika lailla ratkaisee nuo puutteet.

Kai

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo, eiköhän 10fps ole Nikonin toive, siellä on rekanmentävä aukko urheilupuolella. Siitä että tollainen kenno tulee Sonyyn en olisi kovin varma, tai ehkä hitaampana voisi.

Edit. Miksei noi ristikkäiset toimisi, eihän siinä ole  kun keskitäppä 2,8 speksattu.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jo ihan siitä syystä herättää kummastusta että esim. Sigma 18-200 OS:ssä ei ole ristikkäiset sensorit käytössä. Tietysti täytyy odottaa testejä ennen kuin voi "julistaa" jotain.

Canonilta löytyvissä laseissa ei taida olla huonoimmissakaan huonompaa kuin f/5.6:sta suurimpana aukkona...ts. Canon laskee sen varaan ettei ole väliä ostajakunnassa. Ja suoraan sanoen en kyllä näe hirveää tarvetta speksata AF:ää paremmin kuin f/5.6:lle, se riittää kuitenkin about kaikille laseille ja on pitkään ollut yleinen normi AF:llä paitsi EOS-3 ja 1-sarjan filmi sekä digijärkkärit on sitten f/8:lle speksattu.

Nikonilla on muuten kans f/5.6 AF:n spekseissä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Edit. Miksei noi ristikkäiset toimisi, eihän siinä ole  kun keskitäppä 2,8 speksattu.

Tarttee vähintään f/5.6 lasin että toimii ristiin ne pisteet.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hmm. Mikäs vanhan AF.n täppien speksi oli, olikos ne optimoitu F8 vai F5,6. Ne taisi kytkeytyä pois F8.lla mutta muistanko väärin? Myönnän, että lukaisin nopskaan speksit tästä uutuudesta tältä osin. Ihailin enemmän kokonaisuutta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

HEHEH, on tämä aina yhtä hauskaa luettavaa. Harmi vaan, että ei ole tullut pitkiin aikoihin itse kunnolla seurattua, mitä mikäkin uutuus oikeasti pitää sisällään, niin ei keksi oikein mitään, millä voisi soppaa hämmentää ;D

Onneksi Canonit on vaan niin pieniä fyysisesti (joo joo, on se 1-sarja ihan oikean kokoinen), että ei tarvitse merkin vaihtoa miettiä ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onneksi Canonit on vaan niin pieniä fyysisesti (joo joo, on se 1-sarja ihan oikean kokoinen), että ei tarvitse merkin vaihtoa miettiä ;D

Katoppa huviksesi 40D:n ja D200:n mittoja...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No, tää on muutama viikko tätä, anna vaan meidän Mikko pitää hauskaa. Se kunnyt vaan on kivaa että voi paperi tiedoista laitetta koskematta saada juttua aikaan :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Canonilta löytyvissä laseissa ei taida olla huonoimmissakaan huonompaa kuin f/5.6:sta suurimpana aukkona...ts. Canon laskee sen varaan ettei ole väliä ostajakunnassa. Ja suoraan sanoen en kyllä näe hirveää tarvetta speksata AF:ää paremmin kuin f/5.6:lle, se riittää kuitenkin about kaikille laseille ja on pitkään ollut yleinen normi AF:llä paitsi EOS-3 ja 1-sarjan filmi sekä digijärkkärit on sitten f/8:lle speksattu.

Nikonilla on muuten kans f/5.6 AF:n spekseissä.

Jep, eikös D200 esim. ole vain keskimmäinen ristikkäinen, korjatkaa jos meni väärin. Yleensähän vain keskimmäinen on ristikkäinen paitsi aivan kalleimmissa prorungoissa. Kyllä 5.6 rajana riittää yleensä, mutta jatkeiden kanssa 8 olisi kiva, saisi esim. EF 100-400 pelaamaan autofokuksella 1.4x TC:n kanssa. Kyllä tuo D40 minusta näyttää kaikilta tärkeimmiltä ominaisuuksiltaan olevan täysin D200 vastaava tai parempi. Etsin tosin täytyy ensin nähdä onko se todellisuudessa hyvä vai ei. D200 etsin on jo todettu hyväksi. Se kumpi sitten on todellisuudessa "parempi" on makuasia, mutta aikalailla vastaavat ominaisuudet näyttäisi olevan. Tuo 14-bittisyys olisi myös kiva päästä näkemään käytännössä eli näkyykö se todellisuudessa kuvanlaadussa ja suoko se kuvankäsittelyssä enemmän dynamiikkaa ja sävyjä.

Kai

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Katoppa huviksesi 40D:n ja D200:n mittoja...

No voi voi, mä arvasin, että jonkun pitää ruveta puolustelemaan ;D

Tähän mennessä vain en ole saanut yhdestäkään harrastaja- tai "semi-pro" luokan Canonista (300D taitaa tehdä poikkeuksen) hyvää, omaan käteen sopivaa otetta. Kaikissa niissä se kämmenen sisäpuolelle jäävä "kahvaosa" on vain yksinkertaisesti niin kapeaksi tehty, että minä en saa siitä samanlaista tukevaa otetta, kuin Nikonin rungoista. Ja näissä ihan heppoisemman pään vehkeissä (350 ja 400) se on pystysuunnassakin niin onneton, että ei puhettakaan, että suostuisin pitämään sitä kapulaa hinttiotteella pikkurilli pystyssä :P Ja ennenkuin 40D:tä olen kädessä pitänyt, en usko, että siinäkään on minulle sopiva "grippi".

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No, tää on muutama viikko tätä, anna vaan meidän Mikko pitää hauskaa. Se kunnyt vaan on kivaa että voi paperi tiedoista laitetta koskematta saada juttua aikaan :thmbup:

No tottahan toki. Kuten sanoin, itsekin olisi kiva osallistua, mutta kun ei tähän hätään keksi mitään hyviä argumentteja :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No voi voi, mä arvasin, että jonkun pitää ruveta puolustelemaan ;D

Tähän mennessä vain en ole saanut yhdestäkään harrastaja- tai "semi-pro" luokan Canonista (300D taitaa tehdä poikkeuksen) hyvää, omaan käteen sopivaa otetta. Kaikissa niissä se kämmenen sisäpuolelle jäävä "kahvaosa" on vain yksinkertaisesti niin kapeaksi tehty, että minä en saa siitä samanlaista tukevaa otetta, kuin Nikonin rungoista. Ja näissä ihan heppoisemman pään vehkeissä (350 ja 400) se on pystysuunnassakin niin onneton, että ei puhettakaan, että suostuisin pitämään sitä kapulaa hinttiotteella pikkurilli pystyssä :P Ja ennenkuin 40D:tä olen kädessä pitänyt, en usko, että siinäkään on minulle sopiva "grippi".

Mites 5D? toi 40D on kaiketi aika pitkälle sen mallinen...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Noo, Mikko, ei mullakaan ole, ja vielä lukaisin hätäisesti ton af toiminnan, vaikka siellä selvästi asia sanotaan. Loppuviikosta sitten kuittailet, kun Nikoni kertoilee omista tuotteistaan.

Paitsi jos ne on kehittänyt kevyt rungon naiskuvaajille. Itse asiassa rungot voi hieman pienentyäkin kun kuvaajissa on naisten osuus kasvanut räjähdysmaisesti. Sonyn runkojen mokupit hieman vaikuttivat pienemmiltä jo.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Paitsi jos ne on kehittänyt kevyt rungon naiskuvaajille. Itse asiassa rungot voi hieman pienentyäkin kun kuvaajissa on naisten osuus kasvanut räjähdysmaisesti. Sonyn runkojen mokupit hieman vaikuttivat pienemmiltä jo.

Naisten mallit on tehty jo D40x ja D50 tosin hyvällä gripillä ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään