Guest Finski

Yssykän jäähyväiset

136 viestiä aiheessa

mulla tulee kova ikävä yssykkää, koska se on ollut aina lempikoneeni ja juuri yssyköiden takia kiinnostuin lentokoneista :'(

Samat sanat Marko... samat sanat...

Ja niille joita ysi ei niinkään kiehdo tiedoksi, että tämä threadi oli tarkoitettu niille, joita tämä aihe kiinnostaa. Miksi siis pitää tulla aukomaan turpaa suotta?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ja niille joita ysi ei niinkään kiehdo tiedoksi, että tämä threadi oli tarkoitettu niille, joita tämä aihe kiinnostaa. Miksi siis pitää tulla aukomaan turpaa suotta?

Heetkinen.. Kyllä täällä kaikki threadit ovat avoimia kaikille asiallisille kommenteille, riippumatta siitä mielipiteistä. Ei täällä minun mielestäni kukaan ole "aukonut turpaa", harvinaisen asiallisiahan kaikki ovat tällä herkällä hetkellä olleet...

ObOntopic: Aika aikaa kutakin, vaikka onhan se toki sääli tietysti ettei yksikään jäänyt museoiduksi tänne.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
ObOntopic: Aika aikaa kutakin, vaikka onhan se toki sääli tietysti ettei yksikään jäänyt museoiduksi tänne.

Sääli todellakin, sillä sen Ysi olisi ehdottomasti ansainnut. Jos minulla joskus on lapsia tai lastenlapsia, niin mielelläni kävisin heille näyttämässä vanhaa kunnon Ysiä jossain. Siis sitä vanhaa kunnon Ysiä, joka on sinivalkoinen ja jonka rekisteri alkaa OH-LY...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä tulee ysiä ikävä ei voi mitään. Mutta jostain pitää luopua, ei niitä ysejä voi maailman loppuun saakka lennättää. Hyvät ja miellyttävät kyydit se on tarjonnut ja kiitokset siitä yseille ja niiden henkilökunnalle!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kannatti katsoa kyllä tuo kymppiuutisten loppukenvennyt, se oli LAATUA.

Kapteenilla oli laadukkaat kommentit :)

Todellakin! Läppä hallussa lentäjillä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuo tulee varmasti huomenna (31.7) Mtv:n aamuteeveessä uusintana (?)

Juu, itse en ole mikään erityinen "ysifani", mutta oltiin koneesta mitä mieltä tahansa henk. koht. tasolla, niin joka tapauksessa iso pala suomalaista siviili-ilmailun historiaa lentää huomenna viimeisen kerran kaupallisessa liikenteessä.

Ysin johdannaisia, näkyy vielä taivaalla pitkään, mutta vielä tulee sekin päivä, kun näitä "joutsenkauloja" (Vaimoni nimitys näille ;)) ei enään taivaalla näe.

Itsestäni suurin harmi on että uudet tämän kokoluokan koneet tulevat olemaan entistä enemmän toistensa näköisiä. Föönit siis siipien alapuolella.

Luonnollisesti uudet koneet lyövät vanhemmat kaikilla saroilla. Melussa, mukavuudessa, taloudessa, jne.

Mutta siis tämän bongarin fiilistelevin silmin taivas näyttää tällä saralla muuttuvan yhä entistä harmaammaksi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Totta,ExpressBus(Paunu,Savonliikenne,Onni Vilkas,etc....)on kova

sana,töllöt ja kaksi nappia joita voi vuoronperään painella!

Hauska (?) mies...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No elä ny ittees ota. Koska minä en ole hirveä ysifani, minun ei kuuluisi tulla aukomaan tässä threadissa turpaani vai? ??? Kyllä aihe minua sitäpaitsi kiinnostaa, oli kone sitten mikä tahansa. Poistuuhan tässä suuri pala Suomen ilmailuhistoriaa.

Takaisin topicciin:

Se on aivan totta, että ei DC-9 voi ikuisesti liikennöidä. Se on nykyaikaiselle eurooppalaiselle yhtiölle järkyttävän vanha kone, ja jää kaupalliselta kannalta katsottuna lähes kaikissa ominaisuuksissa kakkoseksi airbussien ja muiden nykyaikaisten matkustajakoneiden kanssa.

Turha sitä on loputtomiin surra, kaikki poistuu aikanaan. Ei ysi ole ensimmäinen konetyyppi joka Finnairilta on poistunut. Sitä paitsi ovathan MD-80:setkin tavallaan ysejä. Alunperin MD-80 oli DC-9:n uudempi versio, eli DC-9-80. Nimi vain muuttui MD:ksi McDonnellin ja Douglasin yhdistymisen vuoksi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sitä paitsi ovathan MD-80:setkin tavallaan ysejä. Alunperin MD-80 oli DC-9:n uudempi versio, eli DC-9-80. Nimi vain muuttui MD:ksi McDonnellin ja Douglasin yhdistymisen vuoksi.

Tosin MD80 on ihan erilainen kone. Siinä on jo FMC:t sun muut multimediahärpäkkeet.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

mie lasken -51:sen DC-9:ks ja sitten -82/83 on mulle MD vaikka ne ovatkin DC-9-82/83 ;D ja jotenkin tuo yssykkä viehättää enemmän kuin noit pitkät tuubit..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tosin MD80 on ihan erilainen kone. Siinä on jo FMC:t sun muut multimediahärpäkkeet.

FMC, 2 EFIS-näyttöä/lentäjä, autopilotti glareshieldissa ja muutama muuta eria asiaa säädetty sieltä sun täältä, mutta perusteiltaan se on aika samanlainen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minäkin oon sitä mieltä että kaikki poistuu aikanaan. Juttelin tuossa erään tuttavamme kanssa pari päivää sitten ja päädyimme siihen että ysit ovat palvelleet jo Finnairilla kauan. Maailma muuttuu ja koneet sen mukana. Minäkin meen saattamaan ysit eläkkeelle siihen Fly-In:n viereen. Elikkä jos siellä näkyy n. 155 cm hippi skanneri ja kamera kädessä niin se olen sitten minä. ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi!

Tossa aamu TV:tä katsoessani tuli hieman asiaa DC-9:stä

"ilmojen vinttikoira"kuten kapteeninsa sanoi tykkää kuulem-

ma laukata ;D.Seuraava pesti on ns."kuttaperkka" koneen

ohjaimissa.Ikävä tulee kuulemma työkalua.

T:Harri

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

On kyllä mainio kuvaus tuolla kapteenilla tuosta koneesta kertakaikkiaan! Kyllähän se hieman hapottaa, kun pitää luopua noin kauniista koneesta, mutta kaikki loppuu aikanaan. :'( Olisi saanut käydä tässäkin niinkuin kävi concordelle, eli ilmailumuseoon AINAKIN yksi kipale. olisi siellä päässyt vielä katsomaan tuota konetta, muutenkin kuin valokuvista...En tiedä jos nämä isot "jööt" lopettas sen viis satasilla mersuilla ajelemisen, niin loppus melut ja päästöt :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mikäs onkaan "Glareshield"? ???

Se on se mihin pilotin käsi helposti hakeutuu :) Mittariston yläreunassa oleva lippa, joka ehkäisee auringon (tms.) heijastuksia mittareista.

MikkO

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ysi on hieno kone ja kunnioitan sitä varmaan lopun ikäni. Melkein sata kertaa se on vienyt mut sinne minne olen ollut menossa ja aina olen päässyt yhtenä kappaleena perille, siitä tuo kunnioitus. Joskus olen ollut itse hieman huonossa kunnossa, mutta se ei ole ollut Ysin vika . ::)

Muistanette mitä mieltä olen busseista, joten ei niistä sen enempää.

-Kähmy ::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onkos kenelläkään tietoa, mille radalle viimonen ysi tänään tekee ylösvedon ja laskun?

Tällä hetkellä näkyy olevan 15 käytössä laskeutuville, joten hyviä bongauspaikkoja olisi rahtiplatan puolella Tullimiehentien varrella tai Ruskeasannantien päässä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Katselin läpi kaikki vanhat IRL lentoni ja sain tasan 50 kpl DC-9 lentoja! Kiva niillä oli kulkea. Yritän tässä tiirailla taivaalle jos vaikka jäähyväislento menisi tästä Kuopion kautta siinä klo 15:00 aikoihin. Sen verran haikealta tuntuu.

Eero Karhunen

VFINN0123

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Dodi.. äsken teki ysi lähestymisen 15:lle, ylösvedon ja siitä uudestaan 15:lle.. morjens!

Ja nyt kun sais siitä niitä kuvia siitä. :)

Ilmoitan muuten tässä vaiheessa että jos jotkut ovat ottaneet siitä kuvia ja ompi ongelmia laittaa niitä weppiin niin aerodome.net kyllä tarjoutuupi hostaamaan niitä kuvia.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo tuli sitten nähtyä toi historiallinen tapahtuma ja kyllä siinä ikävä tuli. Kun kone kosketti 15:sta niin ajattelin et tämä on viimeinen kerta kun näen ysin livenä tai ainakin finnairin väreissä :'(

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään