Vieras

Firefoxin kirjanmerkit

10 viestiä aiheessa

Useimmissa kirjanmerkeissä nimen vasemmalla puolella on sellainen sivustolta tuleva "pikkulogo". Joskus käy niin että logo mystisesti "tarttuu" muihinkin kirjanmerkkeihin, eli esimerkiksi Ilmailulaitos -kirjainmerkin kohdalla saattaa yhtäkkiä olla Hesarin HS-logo.

Onko kukaan muu havainnut tällaista ilmiötä?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sama vika rahikaisella. Esim. Airliners.netillä ja Jetphotos.netillä on  minulla sama kuvake kirjanmerkeissä...

Samoin Möttösellä... Kuvakkeet menevät sekaisin ajanmittaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

löysin netisä googlaamalla lisäpalikan jolla poistaa noita ikoneja kirjainmerkeillä.

Valaise ihmeessä meitä muitakin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

MozillaZine:ssä käsitellään tätä myös. Bugi on ilmeisesti aika vanha...

Olen kyllä huomannut että joskus on jossakin väärä kuvake, mutta eikös se korjaannu ihan sillä kun valitsee sen kirjanmerkin? Kuvakehan on websivun favicon, joka ladataan normaalisti sivun mukana. ::)

Tiedot kuvakkeista ja kirjanmerkeistä tallentuvat tiedostoon bookmarks.html selaimen profiilissa, joten väärät voi varmasti hävittää ainakin sitä muokkaamalla.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Asiaa hieman sivuten: käytän sexplorer 7 ja olen kerran käynyt Yahoon sivuilla. En ladannut sieltä sivuilta mitään, mutta nyt on osoiterivin alussa Yahoon logo ja jokaisella välilehdellä näkyy osoitteen alussa tuo Yahoon logo. Mistäköhän se on sinne ilmestynyt ???

Ja en ala käyttää "tulikettua", sexplorer riittää vallan mainiosti ;D

Kiitos vastauksista :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olen kyllä huomannut että joskus on jossakin väärä kuvake, mutta eikös se korjaannu ihan sillä kun valitsee sen kirjanmerkin? Kuvakehan on websivun favicon, joka ladataan normaalisti sivun mukana. ::)

Ei korjaannu. Kirjanmerkki tulee täytyy poistaa ja luoda uudelleen jotta ikoni katoaa. Pieni asia, mutta riesa sekin  :-\

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei korjaannu. Kirjanmerkki tulee täytyy poistaa ja luoda uudelleen jotta ikoni katoaa. Pieni asia, mutta riesa sekin  :-\

Olen huomannut kuvaketta (palvelimelle) vaihtaessa että se vanha jää helposti kummittelemaan, kunnes lataa sivun uudelleen (ctrl-r tai F5). Mutta ei näköjään auta tähän!

Kokeilin juuri vaihtamalla bookmarks-tiedostoon kaksi kuvaketta keskenään. Kuvake tallentuu siellä näköjään linkin ICON-attribuuttiin. Vaihdon jälkeen sai latailla ja painella mitä vaan, mutta väärät kuvakkeet vaan istui valikossa kuin nakutettuna.

Johtuu ilmeisesti siitä että tuonne kirjanmerkkeihin näyttää tallentuvan koko kuvake base64-muodossa eikä vain linkki siihen, mikä on tietysti ihan järkevää että valikko toimisi nopeasti. Tiedä sitten millä logiikalla se päivittää noita, jos milloinkaan.

Kun sitten poistin väärän kuvakkeen kokonaan kirjanmerkeistä, oikea kuvake ilmestyi takaisin heti kun avasin ko. kirjanmerkin.

Huom! Selain pitää sulkea bookmarks tiedostoa muokatessa että toimisi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään