Kirjoitettu Elokuu 23, 2007 Kaksi Suomessa valmistettua ja lentänyttä lentokonetta.Tosin vain toinen on ollut rekisterissä.Mutta mitähän koneita ovat? [ attachment removed / expired ] Kuva 1 [ attachment removed / expired ] Kuva 2 [ attachment removed / expired ] Tämä nyt kuuluisi enempi tonne hauskat ilmailurihkamat osastolle mutta pistin sen nyt tähän.Ostin kuvan koottavan (en aio koota) kesällä Gardemoenista. Kuvaan ei liity varsinaisesti mitään kysymystä mutta visioita voi esittää sen suhteen miten kone on saanut kuvanlaisen "kansallisuustunnuksen". Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 23, 2007 Tuo hakaristin "modernisointi" johtuu tietty siitä että joissain euroopan maissa ei saa olla hakaristiä "näytillä" esim myytävissä tuotteissa... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 23, 2007 Kuva 1. - ei harmainta aavistusta Kuva 2. TE-1 Korjaus: Ei vain sehän olikin vesikone- no en tiedäkkään. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 24, 2007 Kuvaan ei liity varsinaisesti mitään kysymystä mutta visioita voi esittää sen suhteen miten kone on saanut kuvanlaisen "kansallisuustunnuksen". Ilmiselvä Microsoftin piilomainos! hannu Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 24, 2007 Kuva 1, U160, Saastamoinen Namu, c/n 1 ja Kyrölä Monoplane. Vastaukset E. Ritarannan avustuksella Pena P Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 25, 2007 Kaksi Suomessa valmistettua ja lentänyttä lentokonetta.Tosin vain toinen on ollut rekisterissä.Mutta mitähän koneita ovat? [ attachment removed / expired ] Kuva 1 Olisiko mahdollista saada tästä suuriresoluutioinen kuva ja oikeudet laittaa se http://www.ilmailu.org/gallery/ -sivuille? Jos onnistuu, kuvan voisi toimittaa Tom Arpelle osoitteeseen tom (at) arppe.fi Aika hämmentävää, että omistan Saastamoisen ilmailullisen jäämistön, eikä tästä koneesta ole enää jälkeäkään, enkä sitä tunnistanut. Kone tiemmä on purettu osiksi ja hävitetty. Sääli, kun kone on oikein nätin näköinen. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 25, 2007 Tosta mallista ja kanstunnuksesta, dekaalit varmaan osissa niin, että aidon alkuperäisen tekeminen on mahdollista? Sitä vaan ei sovi sellaisena esittää kannessa... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 27, 2007 Onnitelut Pentti Peltoselle oikeista vastauksista! [ attachment removed ] Tässä käsittelemätön kuva Hämeenlinnalaisen Esko Saastamoisen Namu koneesta ilmeisesti Räyskälässä.Kone on liitetty 17.4.1989 SIL:n pitämään Ultrakevyt rekisteriluetteloon mutta rekisteröinnin siirtyessä 1994 Ilmailulaitokselle kone ei enää siirtynyt sen kirjoihin. [ attachment removed ] Toinen kone on todellakin Pentti Kyrölän Mietoisissa 1947-49 rakentama ja lentämä puurakenteinen kone.Tässä kone tai mitä siitä on jäljellä eräässä suulissa Mietoisissa 1995.Nyttemmin kone on kuulemani mukaan siirretty Suomen Ilmailumuseon varastoon Vantaalle. [ attachment removed ] Hyvin läheltä edellisen koneen silloista säilytyspaikkaa eräästä toisesta suulista löytyi tällainen häkkyrä jonka jokainen tunnistaa lentokoneen rungoksi. [ attachment removed ] Lähempi kuva koneen pyrstöstä. [ attachment removed ] Koneen siivet taas löytyvät Turun Lentokerhon hallin seinustalta Turun lentokentältä. Kone on Hietasten veljesten HEA-23B Turussa rakentama kone.Se resteröitiin 20.8.69 ja oli Suomen ensimmäinen experimental statuksen saanut KOTITEKOINEN lentokone. Aiemmin oli rekisteröity vain vain Polyteknikkojen PIK-15 Hinu OH-XHA. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla