Sami Virkkula

Taas peruskauraa

24 viestiä aiheessa

tosin tällä kertaa Arlandasta.

 

Jos matkalaukku ei olisi tullut ensimmäisten joukossa niin tämä olisi jäänyt kuvaamatta.  :thmbup:

 

Arkia

[ attachment removed / expired ]

 

Snowflake

[ attachment removed / expired ]

 

Mädäreitä riitti (tässä ei edes kaikki mädäreillä operoivat yhtiöt)

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

Samalla viikolla HK:llakin käynyt Fly Excellent

[ attachment removed / expired ]

 

Tässä heidän toinen heinäkuussa saatu kone.

[ attachment removed / expired ]

 

Parit putet

[ attachment removed / expired ]

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

"Cross highway 273"

[ attachment removed / expired ]

 

Sitten vähän pienempää härpäkettä vaikka Biz liikenne meni pääosin Brommaan.

[ attachment removed / expired ]

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

Kaima taisi tykätä näistä CRJ:stä?

[ attachment removed / expired ]

 

Ei kuvasarjaa ilman viisseiskaa

[ attachment removed / expired ]

 

Jahas mikäs se tällainen firma on?  ???

[ attachment removed / expired ]

 

TAPpi

[ attachment removed / expired ]

 

Loppuun parit heavyt

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

Katsotaan myöhemmin jos sais laitettua lisää perus huttua

 

Toivottavasti kaiken nähneille palstalaisille kelpaa...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Amapolasta ATDB tietää, että "Formed by Salenia AB to operate domestic mail flights previously operated by Falcon Air." perustamisvuosi 2004 ja lentää neljällä F.27-050 (SE-KTC ja -KTD sekä -LJG ja -LJI).  -LJI on koko valkoinen . Koneet ovat ex- Maersk ja Luxair.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tosin horizonithan olis voinut suoristaa...  ;)

Miten niin? Suorilta ne vaikuttaa, (paitsi Air China-kuvassa ehkä vähän vinossa) :P

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tosin horizonithan olis voinut suoristaa...  ;)

 

Oikeasti tuolla RW26:n alku päässä on 1-2 asteen alamäki ja jotta homma ei menisi helposti aika moni taustalla oleva tolppa on vinossa. A.netissä näkee erheellisesti suoraan väännettyjä kuvia. Tuo Air China on joo hieman vinossa  :-[

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Oikeasti tuolla RW26:n alku päässä on 1-2 asteen alamäki ja jotta homma ei menisi helposti aika moni taustalla oleva tolppa on vinossa. A.netissä näkee erheellisesti suoraan väännettyjä kuvia. Tuo Air China on joo hieman vinossa  :-[

 

Minä silti väittäisin, että Fly Excellenten albiino ja SASin SA-maalattu ovat melkeinpä pahemmin vinossa  :P

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Joo kelvollista peruskauraa joo, mukavasti vaihtelevaa kalustoa naapurimaassamme käy näköjään.  :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Minä silti väittäisin, että Fly Excellenten albiino ja SASin SA-maalattu ovat melkeinpä pahemmin vinossa  :P

 

Joo pikkuisen vinossa on, en vain ole jaksanut hieroa kaikkia yli 800 kuvaa suoraksi ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Argh. Lopettakaa toi horisonttipelleily jo viimein. Tuntuu unohtuvan tuommoiset vaatimattomat pikkuseikat kuin maaston pinnanmuodot ja perspektiivi. Noista kuvista on suurimassa osassa aika mahdotonta sanoa, missä asennossa se horisontti on. Horisontti kun ei ole synonyymi maan ja metsän rajalle tai kiitotien kaltevuudelle tai rullaustien kaltevuudelle tai vinoon asennettejen kylttien sekä tolppien asennolle.

 

-A-

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Argh. Lopettakaa toi horisonttipelleily jo viimein.

 

Lopeta sinäkin tuo stressaaminen ;) Pilke silmäkulmassahan tässä Saminkin kanssa veistellään. Niinkuin sillä olisi näiden nettikuvien kannalta mitään merkitystä, onko se asteen tai puoli vinossa vai ei se horisontti. Sitten kun ruvetaan tekemään printtejä tai jotain lehtikuvia, sitten niillä alkaa tosin olla jo merkitystäkin...

 

Tosin se suoristaminen ei ole mitenkään mahdotonta. Kyllä noissa suurimmassa osassa on ne riittävät tekijät, joiden perusteella kuvan voi halutessaan suoristaa. ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lopeta sinäkin tuo stressaaminen ;) Pilke silmäkulmassahan tässä Saminkin kanssa veistellään. Niinkuin sillä olisi näiden nettikuvien kannalta mitään merkitystä, onko se asteen tai puoli vinossa vai ei se horisontti. Sitten kun ruvetaan tekemään printtejä tai jotain lehtikuvia, sitten niillä alkaa tosin olla jo merkitystäkin...

 

Joo pari klapia on silmäkulmassa pystyssä ja printit on asia erikseen. Kaikkiin kuviin on jyräytetty lightroomilla samat säädöt, ainoastaan croppausta tehty.

 

Tosin se suoristaminen ei ole mitenkään mahdotonta. Kyllä noissa suurimmassa osassa on ne riittävät tekijät, joiden perusteella kuvan voi halutessaan suoristaa. ;)

 

No ei se mahdotonta ole mutta... tiedät kyllä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Joo pikkuisen vinossa on, en vain ole jaksanut hieroa kaikkia yli 800 kuvaa suoraksi ;)

 

Ai sä meinasit laittaa kaikki 800 näytille  :laugh: eiks olis helpompi valikoida muutama kuva jonka laittaa esille ja korjailee ne  ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ai sä meinasit laittaa kaikki 800 näytille  :laugh: eiks olis helpompi valikoida muutama kuva jonka laittaa esille ja korjailee ne  ;)

 

Joo dumppaan kaikki finskin bussia myöten tänne.

 

Sanotaanko näin että vaiva ja hyöty ei kohtaa. Luulisi sinun tietävän tämän koska itse et edes vaivaudu laittamaan kuvia tänne  ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Joo dumppaan kaikki finskin bussia myöten tänne.

 

Sanotaanko näin että vaiva ja hyöty ei kohtaa. Luulisi sinun tietävän tämän koska itse et edes vaivaudu laittamaan kuvia tänne  ;)

 

Minkä takia laittaisin tänne ???

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Minkä takia laittaisin tänne ???

 

Jo pelkästään ihan siitä syystä että moni vantaan kävi jää julkisesti näkemättä kun kukaan muu ei sitä ollut kuvaamassa kuin sinä.

 

Edit: tai pistäisit edes fapin sivuille kun sinun julkaisu innokkuus on siellä hiipunut

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lopeta sinäkin tuo stressaaminen ;)

 

Ehkä mun pitäs. Pitkästä aikaa vaan rohkenin avaamaan "peruskauratopicin" ja hetioitis oli horisontti vinossa, ni ei vaan kestä mielenterveys semmosta. Se on vähän ku noiden tyypillisimpien kielioppimokien kanssa, joista en tunnetuista syistä sano sanaakaan  ;D  ;D

 

-A-

 

PS. Ehkä mä en ihan täysin vakavissani kans ollu, vaikka tosta tietty semmosenkin kuvan saa. Ehkä olin, ehkä en...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jo pelkästään ihan siitä syystä että moni vantaan kävi jää julkisesti näkemättä kun kukaan muu ei sitä ollut kuvaamassa kuin sinä.

 

Edit: tai pistäisit edes fapin sivuille kun sinun julkaisu innokkuus on siellä hiipunut

 

Menee taas todella OT linjalle mutta mistä sulla on tieto mitä oon kuvannu tai en  :D ja mulla kun ei ole muutenkaan mitään tarvetta dumppaa nettiin kaikkea mitä kuvaan.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onko se jotain ihan summaa mutta nuo Regionaljetit tuntuu aina laskeutuvat tuollan nokka alhaalla periaatteella  ???

 

vajaan 20kt puuskittainen tuuli heitteli noita pienempiä ylös alas, ei sen kummempaa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onko se jotain ihan summaa mutta nuo Regionaljetit tuntuu aina laskeutuvat tuollan nokka alhaalla periaatteella  ???

 

Linkki 1

Linkki 2

Linkki 3

 

 

Sulla on ihan hyvä havainto. Syynä on se, että Canadairin Regional Jeteissä ei ole siivissä slatteja, jolloin lähestyminen vaikuttaa hyvinkin nokka-alhaalla ajetulta. Vertaapa vaikka tässä kuvasarjassa myös muiden slatittomien koneiden asentoa slattisiipisiin. Esim Gulfstream ja Hawker taisi ainakin olla tässä esillä, nekin lentävät finaalinsa jonkun verran nokka alhaalla, mutta CRJ:ssä tuo ominaisuus jotenkin korostuu, samoin kuin Challengereissa, joista CRJ:t on kehitetty.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jep. Toinen konetyyppi joka lähestyy nokka alhaalla on Avro RJ. Näillä konetyypeillä onnistuu helpoiten ns. head-on valokuvat. Tässä mainoskuva . Myös potkurikoneet kuten ATR lähestyvät nokka alhaalla, kun taas MD-80 tulee aika isolla kohtauskulmalla finaalissa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Loppuun parit heavyt

Nuo MyTravelin värit ovat omasta mielestäni upeat ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla