Guest Ole

EFOU-EFHK-EFTP-EFHK-EFOU, eräs näkökulma...

9 viestiä aiheessa

Terve kaikille,

 

en ole kirjoittanut tähän foorumiin pitkään aikaan ja ajattelin nyt tehdä parannuksen asiaan.

 

Työnkuvani muuttui tuossa vuoden alussa jonkin verran ja sivuvaikutuksena olen päässyt lentämään kiitettävästi.

 

Laitan tähän hieman kokemuksia lennosta joka näkyy otsikossa. Lentomme starttasi Oulusta A321:llä aamulla ja kyllä täytyy myöntää se, että vaikka Nintendo onkin, niin mukavuus on kiva lisä matkustamiseen. Saavuimme aikataulun mukaan Vantaalle ja pitemmittä puheitta täytyi vaihtaa Tampereelle menevään ATR:ään. Olin hieman ennakkoluuloinen kyseistä konetyyppiä kohtaan mutta ilmakuopista huolimatta ATR oli varsin positiivinen kokemus (Söder ei enää lennä Tampereelle, Saabbi oli hiljaisempi ja hieman paremmat eväät sekä ländärit :) ).

 

Lähdimme Takaisin Helsinkiin muutaman työpäivän jälkeen ATR:llä, tosin Aeron operoimana. Kun virolaiset emot esittelivät päivän kapteenin, odotin että he olisivat kertoneet myös perämiehen nimen, mutta ei. Olitko Sami silloin töissä (12.5, muistaakseni 16.55 lähdöllä)?

 

Saavuimme hieman aikataulusta edellä Vantaalle ja lento oli todella ikimuistoinen näin amatöörille nimittäin finaalissa oli kiitettävästi heittoa maakravulle. ATR:n tultua putkelle lähdimme samantien kävelemään kohti Gate 16:sta jossa odotti Mad dog (en nähnyt tarkkaa tyyppiä terminaalista). Pääsimme koneeseen suhteellisen nopeaa ja samalla huomasin, että tämä uusi E-ticket-järjestelmä olisi aika kätevä. Ei tarvitsisi jonottaa, vaan mennä laitteiden läpi koneeseen.

 

Lähtö on aina ikimuistoinen MD:llä, nimittäin minun mielestä nousukulma tuntuu huomattavan paljon jyrkemmältä kuin Bussissa ja jostakin syystä myös potkua tuntuu olevan enemmän(saattaa vain tuntua siltä). Lento oli todella leppoisa ja saavuimme Ouluun muistaakseni 7 minuuttia ennen määräaikaa.

 

Minulla on kuvia episodista mutta ne ovat kamerakännyllä otettuja joten en viitsi laittaa niitä tänne.

 

Terveisin:

 

Oula

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lähdimme Takaisin Helsinkiin muutaman työpäivän jälkeen ATR:llä, tosin Aeron operoimana. Kun virolaiset emot esittelivät päivän kapteenin, odotin että he olisivat kertoneet myös perämiehen nimen, mutta ei. Olitko Sami silloin töissä (12.5, muistaakseni 16.55 lähdöllä)?

 

Juu, ei ne perämiehet koskaan saa kunniaa pomppalaskuista. Onneksi. ;D Mutta vastauksena, en ollut tuolloin töissä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Huomenta,

 

kiva tietää ettei Sami ollu pomppujen takana... jos yleisö haluaa niin tottahan minä voin pari kuvaa laittaa (löytyy yhden megapikselin kamerakännykkäkuvia, Maliniemen Mikko voisi varmaan modifioida niitä :).

 

- Oula

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Huomenta Tero,

 

saan nuo kuvat, jos haluat, maanantaina jakeluun. Tämä sen takia koska omassa koneesta ei löydy Bluetooth-ominaisuutta. Sitten pääsemme yhdessä nauramaan ko. kuville :).

 

- Oula

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Juu, ei ne perämiehet koskaan saa kunniaa pomppalaskuista.

 

Kerran kun kapteeni turhan rankasti syytti matkustamokuulutuksessa perämiestä pomppuisesta laskusta, tämä otti "vahingossa" kapteenin takin kun poistuttiin ohjaamosta. Ehkä vanha vitsi.

 

Erkki

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Muistaakseni MD:llä olisi tyypillinen nousukulma jotain 20 astetta kun Bussilla taas jotain 15.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

20 astetta on jo kevyt MD.

 

Tyypillinen nousukulma MD:lle lienee jotain 15-17 asteen väliltä, sama kuin 757:lla. Toki kumpainenkin kevyenä menee sen 20, ja 757 ainakin myös yli. En ole tosin varma onko Finnairin pojilla se sääntö, että pysäytetään 20:iin, vaikka nopeus rapsahtaisikin v2+25 yli. Bussin nousukulmasta en osaa sanoa, epäilen että on just sen 5 astetta ainakin pienempi.

 

Tero

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kerran kun kapteeni turhan rankasti syytti matkustamokuulutuksessa perämiestä pomppuisesta laskusta, tämä otti "vahingossa" kapteenin takin kun poistuttiin ohjaamosta. Ehkä vanha vitsi.

 

Erkki

 

Tai kuten silloin kerran, kun peräsmiehen lasku oli vähän rajumman puoleinen, ja kapteeni sanoi perämiehelle, että "Nyt kyllä pyydät matkustajilta anteeksi!". Tähänhän pyyntöön perämies nokkelasti vastasi kuuluttaen, että "Kapteeni käski pyytää anteeksi huonoa laskeutumista."

 

Manu

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään