Hannu Tolonen

Uutta S60 puhelinta

15 viestiä aiheessa

Tässä on viime aikoina alkanut tuntumaan että uutta puhelinta pitäisi saada, olisko foorumin käyttäjillä kokemuksia ja ehdotuksia seuraavat kriteerit täyttävistä puhelimista?

- S60 alusta

- WLAN

- Hyvä näyttö

- Hyvä selain

Ainakin Nokian N80 näyttäisi täyttävän nuo vaatimukset, mutta jos jollain on kokemusta mikä voisi olla parempi valinta niin antaa tulla ideoita.

Hannu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hyvä selain -> asenna opera. Jos haluat oikeasti mobiilin Internet-kommunikaattorin jolla kehtaa selata webbiäki ja lukea sposteja yms. niin E90 kyllä on aika kiva kapistus ison sisänäyttönsä ja qwerty-näppiksen takia. Jos taas haluat hyvät datayhteydet omaavan puhelimen läppärin jatkoksi ja käyttää vaan satunnaisesti puhelimen kautta webbiä yms. niin juurikin N80 voisi olla hyvä valinta sitten.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niin, jos ei hinnalla, painolla ja koolla ole väliä, niin E90. Sen näyttö on ylivoimainen. Hyvä selain on tietenkin makuasia, minusta hyvä selain on sellainen mikä on jo asennettu ja millä näkee webbisivut, mutta kaitpa noita edelleen saa muitakin asennettua kuin pakettiin kuuluvan. Jos et halua kommaria, niin E70, E61 ja E60 täyttävät myös vaatimuksesi, vaikka näytössä jäävätkin kauaksi ysikymppisestä. Niiden suurin käytännön ero on näppis, E60:ssä tavallinen, E61:ssä QWERTY ja E70:ssä molemmat (avattava malli). E-sarja on yrityskäyttöön tarkoitettu, eli ei sisällä kuluttajaa kosiskelevia härpäkkeitä ja viheltimiä niin paljon kuin N-sarja.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuo E70 näyttäisi kyllä ihan hyvältä, E90 menee kyllä jo budjetista yli. Luultavasti ostan kuitenkin puhelimen käytettynä.

Hannu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuo E65 näyttäisi myöskin asialliselta, pitää tarkailla huuto.nettiä lähiaikoina josko jokin noista puhelimista löytyisi kohtuuhintaan.

Hannu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

E65:ttä ei käytettynä liiku, kun on ihan uusi malli. E70 tai E61 saattaa löytyäkin, jos joku vaihtaa ysikymppiseen. Ja E60, joka on muuten suunnilleen sama kuin E65, paitsi näppäimet eivät mene piiloon.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jo ennen kuin luin kysymyksesi loppuun, ajattelin N80:a.

Itselläni on ollut se puolisen vuotta, ja tyytyväinen olen ollut. Muotoilultaan se on mielestäni onnistunut, ja kaikki tarpeellinen on saatu pakattua kuoriin fiksusti. Yksi erityisen hyvä puoli mallissa on se, että se on ollut markkinoilla jo jonkin aikaa. Siksi softasta on ehditty saamaan pahimmat bugit pois. Tuoreimmista N-sarjalaisista niitä karsitaan vielä hyvän aikaa.

Nokian S60-mallista riippumatta kannattaa aina muistaa Software Updater -softa, jota saa Nokian sivuilta. Sillä kannattaa aina aika ajoin tsekata, löytyykö luuriin uutta softaa. Pienikin versionumeromuutos voi korjata monta pikkubugia.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

- S60 alusta

Tämä on siis aivan välttämätön ominaisuus? Itse monta vuotta Nokiaa käyttäneenä ja Qtek/HTC-laitteita kokeilemaan päästyäni olen huomannut ettei paluuta Symbianiin enää ole, WM on paljon vakaampi ja monipuolisempi alusta (ainakin kun softatarjontaa katsoo).

Esim. S710 voisi käytettynä olla varsin mainio vaihtoehto. :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tämä on siis aivan välttämätön ominaisuus? Itse monta vuotta Nokiaa käyttäneenä ja Qtek/HTC-laitteita kokeilemaan päästyäni olen huomannut ettei paluuta Symbianiin enää ole, WM on paljon vakaampi ja monipuolisempi alusta (ainakin kun softatarjontaa katsoo).

Terve

Minulla taas meni toisin päin. Käytin Nokiaa vuosia, mutta viime joulun tienoilla päätin ostaa HTC:n. Käytin sitä muutaman kuukauden, ja heitin sitten menemään. En tykännyt yhtään. Laite oli epävakaa, ja ennen kaikkea epälooginen. Totta tosin on, että WM:lle on enemmän sovelluksia, mutta Symbianin sovelluksillakin olen pärjännyt hyvin.

Arttu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

EIeiei, viimeinen paikka mihin windowsin haluan on puhelin ;D

Kyllä se Nokia olla pitää.

Hannu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

HTC S710 toimi paremmin kun vanhat Qtek/HTC:t koska suljenuna (siis qwerty piilossa) se käytäyty kun puhelin Ei ollut uuden mobile "vistan" minkänäköisiä ongelmia vaikka aika paljon käytän.

Tosiaan jos Nokia olisin ostanut olisi N73 tai E65 ollut valinta

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hyvä selain -> asenna opera. Jos haluat oikeasti mobiilin Internet-kommunikaattorin jolla kehtaa selata webbiäki ja lukea sposteja yms. niin E90 kyllä on aika kiva kapistus ison sisänäyttönsä ja qwerty-näppiksen takia. Jos taas haluat hyvät datayhteydet omaavan puhelimen läppärin jatkoksi ja käyttää vaan satunnaisesti puhelimen kautta webbiä yms. niin juurikin N80 voisi olla hyvä valinta sitten.

Joo, mut se Opera ei toimi kunnolla E 90. Tai sit käyttäjässä on vikaa ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään