Kirjoitettu Elokuu 29, 2007 Chrisin ketjussa oli jo paljon kuvia mutta pistän silti muutaman lisää, koittakaa kestää. Zürichissä tuli tosiaan oltua viikon verran, ja lauantaina oli tietenkin mentävä Terassenfestille katsomaan kun L-1049 Super Constellation tekee yleisö(jäsen)lennätystä. Paikalla oli myös Red Bull DC-6, liuta veteraani(lähinnä jenkki)autoja. Myös muutama Trojan/Texan oli esillä, mutta esim. luvattu P-51 Mustang ei jostain syystä tullut paikalle Lauantai-iltana oli RWY 14 päässä mukava lökötellä auringonkukkapellon laidalla ja katsella laskeutuvia koneita. Paikalla oli runsaasti paikallisia, sekä ilman että kameran kanssa. Viereisestä kioskista saa syötävää ja juotavaa (myös olutta!), ja kuulemma bisnes on kovinkin kannattavaa. Saisi muutkin maat ottaa mallia! Ensin (itselle ainakin) vähän erikoisempia lentoyhtiöitä: Lentävä MATto (Macedonian Airlines Z3-AAF) [ attachment removed ] Air Malta SH-ADH [ attachment removed ] Flightlinen albiino-avro G-FLTC [ attachment removed ] ...ja peruskauraa Belairin ainut B767, HB-ISE [ attachment removed ] Air Berlinin ainut B737-500, tanskan rekkarissakin vielä, OY-APL [ attachment removed ] Sitten "maanäyttelyyn". Esillä oli vain tämä Texan ja musta Red Bull Harvard. [ attachment removed ] Krääsäosasto olikin sitten parempi, kaupiteltiin erilaisia leluja, pienoismalleja, laukkuja, tarroja, kirjoja, mittaristoja jne... JJ:tä olisi varmaan saanut vetää rekalla tuolta pois Eniten syyhyä aiheutti tuossa näkyvä Swissairin Coronado-malli mutta sekin maksoi yli 300 CHF joten jäi ostamatta Hallissa myytiin paljon ex- Swissairin kamaa, jotka olivat selvästi tavalla tai toisella 'jääneet käteen' yhtiön kaaduttua. Mm. hienon tarjoilutrolleyn olisi voinut ostaa astioineen. [ attachment removed ] Pidemmittä puheitta päätähden eteen. Onneksi tämä neitokainen lentää taas, nyt sveitsin rekisterissäkin. (HB-RSC) [ attachment removed ] Pushback, paloauto varmistamassa(hmm) ja padat kuumiksi. Harmi että kone jäi vähän kauaksi :-( [ attachment removed ] Ei savua ilman tulta. Prut prut prut [ attachment removed ] No, tuli se savukin sieltä [ attachment removed ] Kone nousi 28:lta, eli nousu jäi terassiyleisöltä aika etäiseksi tapahtumaksi. [ attachment removed ] Tuota ääntä ei ihan heti unohda! Hienosti nousi ilmaan, vaikka aika maltillisella nousukulmalla menikin. [ attachment removed ] Rümlangin ylitse ja keikalle. Onnekkaat istuvat sisällä, lento oli loppuunmyyty. Liput olisivat maksaneet 80€ (jäsenyys) + 250€ (itse lento, 1h). [ attachment removed ] Koneen paluuta odotellessa käytiin kiertelemässä SR technicsin halleissa. Martinairin MD-11 oli konerehuollossa. Sisälle ei päässyt, koska kuulemma Martinairin edustaja kyyläili valvontakopperossa [ attachment removed ] Gulf Airin A340:n motti luukut auki. Sanoivat että gulffin koneet ovat päältä hienoja mutta aika heikosti ylläpidettyjä. [ attachment removed ] Painajaislaatikko....LD3 formaattinen 'anopinkuljetuslaatikko'. Tuollaisessa joutuvat miehistöt joissakin koneissa nukkumaan. [ attachment removed ] Ei kovin mukavan näköinen, 3 punkkaa ahdettu moisen sisälle. [ attachment removed ] Beech rullaili ja pysäköi maanäyttelyyn, ehkä paikkaamaan Mustangin puutetta. [ attachment removed ] Punaisen härän kuutonen oli kyllä viimeisen päälle kiilloteltu! [ attachment removed ] Harmi ettei kone lentänyt viikonlopun aikana ollenkaan. [ attachment removed ] Connie tuli takaisin, lasku jäi kuvaamatta (vastavaloon ja turhan kauas) mutta heti portille saapumisen jälkeen pääsi taas lähituntumalle. Hyvin maahenkilökunta vei heti rättejä moottoreiden alle kun ne oli sammutettu.... [ attachment removed ] ..ja eikä ihme, ei sellaista paikkaa ollutkaan josta ei öljyä tulisi! Telineet, laipat, luukut jne. olivat ihan öljyn roiskimat. Eipähän ole jäätymisongelmia talvella.... [ attachment removed ] Connien karu matkustamo. Tilaa oli silti hyvin, etuosassa oli (jälleen ilmeisesti em. syistä) muutama öljytynnyri ja pumppu kait varmuuden varalta Sisällä oli tuskaisen kuuma, koneessa ei ole ilmastointia ja ulkona oli sellaiset +29. [ attachment removed ] Tilava ja klassinen ohjaamo. [ attachment removed ] Lentomekaanikolla on kyllä hommaa noiden vipstaakien kanssa. Huom omat kaasukahvat. [ attachment removed ] Overheadia. Mukava että ohjaamo oli suht. alkuperäiskunnossa. (ainakaan en huomannut kummallisia poikkeamia, pl. tuo Gepsi keskellä) [ attachment removed ] Hienot maisemat ikkunasta..... [ attachment removed ] Pihalla lepäili myös Edelweissin A330. [ attachment removed ] Albatros Airways, YU-AOK [ attachment removed ] Tunisair TS-INB [ attachment removed ] E-siiven terassilta oli mukava bongailla lähteviä heavyjä. Singapore lentää Zürichiin uudenkarheilla triplaseiskoilla. [ attachment removed ] Rümlangista päin otettu A340:n nousu 28:lta. [ attachment removed ] Sunnuntaiaamu olikin harmaampi....tässä vielä CityJet EI-RJF. [ attachment removed ] Sellaista tällä kertaa. Kettu kuittaa. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 29, 2007 Tässä kuvasarjassa oli varmasti kaikille jotakin. Tuo "mobile crew rest" oli aika hauskan oloinen keksintö. On se varmasti parempi kuin ei mitään. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 29, 2007 Olipa mahtavat kuvauskelit ja -paikat! Kiitos hienosta kuvasarjasta. Connie & Kuutonen ovat kyllä mageita vehkeitä. Kunnon sauhut ! Onnittelut hienosta kuvasarjasta! Jäi varmasti hyvä maku suuhun ja menojalkaa vipannee tuonne toistekkin...? Juu, ei...ahdasta on jo varaston puolella...vaikka tunnen kyllä olevani, kuin tuo kuvan pikku kolli konerivistön edessä. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 29, 2007 Aivan mahtavaa kalustoa, siis tietenkin nämä tosimiesten lentolaitteet (=tähtimoottorit)! Ensivuodelle pitää kyllä puukata lento Constellationilla! Antti Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 29, 2007 Breitlingin Connien restauroinnista on juttua täällä Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 29, 2007 Mikä nuita Connien nokkapyöriä vaivaa kun tuossa ensimmäisessä kuvassa näyttäisi nuo renkaat "haroittavan" oikein huolella? ??? Asialliset kuvat! Kiitoksia! Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 29, 2007 Kattelin noi rekkarit tuosta mobile crew restistä. Ilmeisesti Swissin kahelle A340-300 koneelle tarkotettu vain ja ainoastaan. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 30, 2007 Mukavia kuvia ja tuo L-1049 Super Constellation on aivan helmi. Lauantai-iltana oli RWY 14 päässä... Paikalla oli runsaasti paikallisia, sekä ilman että kameran kanssa. Viereisestä kioskista saa syötävää ja juotavaa (myös olutta!), ja kuulemma bisnes on kovinkin kannattavaa. Saisi muutkin maat ottaa mallia! Pakko se on vaan taas mainita että on kyllä sääli ettei suomessa ole moista toimintaa. Siispä sveitsiin... 8) Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 30, 2007 Tyylikkäitä kuvia, kiitos Hiukan OT. mutta paljonko tuo hiukan yli 300 Sveitsin Frangia on tässä Euroopan yhteisvaluutassa, joka oli tuon Swissairin Coronado-pienoismallin hinta? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 30, 2007 Tyylikkäitä kuvia, kiitos Hiukan OT. mutta paljonko tuo hiukan yli 300 Sveitsin Frangia on tässä Euroopan yhteisvaluutassa, joka oli tuon Swissairin Coronado-pienoismallin hinta? 300 CHF on noin 183,0552€ Kauppalehden sivuilla on hyvä valuuttalaskin, jos joskus tarvitsee http://www.kauppalehti.fi/4/i/raha/laskin/index.jsp Ville Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 30, 2007 300 CHF on noin 183,0552€ Kauppalehden sivuilla on hyvä valuuttalaskin, jos joskus tarvitsee http://www.kauppalehti.fi/4/i/raha/laskin/index.jsp Ville Kiitos, melko suolainen hinta tuo mutta mallikin on varmaan melko laadukasta työtä? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 30, 2007 Hei Lasse. Tosi hyvä setti. Hieno kun pääsit ihan kenttälle ja melkein mihin vain..... 8) Ositain oltin kai sama aika siellä, mutta toisilla paikoilla? Terveiset Zürichistä. Chris Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 3, 2007 Anteeksi aiheen nostaus, mutta pisti silmään Flightlevel350.comista videot tästä Conniesta kyseisessä tapahtumassa. Rullausta ja tässä jo vähän nousuakin Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 5, 2007 Mikä nuita Connien nokkapyöriä vaivaa kun tuossa ensimmäisessä kuvassa näyttäisi nuo renkaat "haroittavan" oikein huolella? ??? Asialliset kuvat! Kiitoksia! Suunniteltu ja rakennettu haroittamaan. Eli ihan oikein ovat. Perttu Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla