Jaakko Kuusisto

Lentoturvallisuus

6 viestiä aiheessa

Alla leikkaus Ahteen sanomisesta Iltalehdessä.

 

- Uudet lentokoneet ovat niin luotettavia, että teknisistä syistä niille tapahtuu onnettomuuksia äärettömän harvoin, vakuuttelee Finnairin lentokapteeni, lentoturvallisuusjohtaja Erkki Ahtee.

 

Finnairin Airbus 320 -koneen moottori sammui tiistaina kesken lennon, kun kone oli palaamassa Malagasta Helsinkiin. Syynä häiriöön oli moottorin sisäinen laakerivaurio, joka esti ilmavirtaa kulkemasta moottorin läpi.

 

Välikohtauksesta ei koitunut varsinaista vaaraa, mutta lentokoneiden tekniset viat herättävät aina ikäviä tuntemuksia ilmailun turvallisuudesta.

 

Ahtee rauhoittelee, ettei matkustajilla ole syytä huolehtia.

 

- Ihmisen tekemät virheet lennonjohdossa, huolto- ja korjaustöissä tai lentokoneen ohjaamossa ovat yksi uhkatekijä. Tässä suhteessa koulutus, motivointi ja oikeanlainen rekrytointi on avainasemassa, Ahtee pohtii.

 

Lihavointi allekirjoittaneen.

 

Tämän takia paasaan asenteista täälläkin.

jaska

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ajattelin nostaa tämän viestiketjun ylös ja kysyä teiltä asiantuntijoilta:onko finnair enää turvallinen? Hommia on ulkoistettu ja kuluja karsittu. Uskallanko astua turvallisin mielin yhtiön koneen kyytiin (tässä tapauksessa boeing 757) kesäkuun alussa vai pitääkö ruveta katselemaan jo hautapaikkaa ( ;D)?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

Tuossa Telegraphin jutussa on se virhe, etta yksikaan yhdysvaltalaisyhtio ei olisi 20 parhaan joukossa: itseasiassa jetBlue on 14. ja tuo juttu kopioitiin/plagioitiin aikoinaan sellaisenaan joihinkin suomalaisiin tiedotusvalineisiin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kuinka kauan on ykkönen? Korjatkaa jos olen väärässä, mutta eikö sillä kulujen karsimisella ja ulkoistamisella esim. tekniikasta ole mitään merkitystä? Ilmeisesti päivittäinen koneen huolto tehdään edelleen suomalaisin voimin (ainakin tämän ylen uutisen mukaan: http://yle.fi/uutiset/finnair_myy_osan_moottorikorjaamostaan/6630528 ), mutta kuinka kauan?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kuinka kauan on ykkönen? Korjatkaa jos olen väärässä, mutta eikö sillä kulujen karsimisella ja ulkoistamisella esim. tekniikasta ole mitään merkitystä? Ilmeisesti päivittäinen koneen huolto tehdään edelleen suomalaisin voimin (ainakin tämän ylen uutisen mukaan: http://yle.fi/uutiset/finnair_myy_osan_moottorikorjaamostaan/6630528 ), mutta kuinka kauan?

 

Niin että vain suomalainen osaa huoltaa ja korjata lentokoineita?

 

Miksi sitten kaikkia maailman huoltoja ei tehdä Suomessa?

 

Kannattaa jättää panikointi ja tarpeeton hysterian lietsonta sinne kirjaston seiskapäivää -lehden (kukaanhan niitä ei tilaa) väliin ja palata reaalimaailmaan.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään