Elina Lindholm

Spottausta Zürichissä 1.9.

20 viestiä aiheessa

Terve!

Viikonlopun pikaisella spottausreissulla Zürichiin tallentui kortille paljon kaikenlaista.

Aluksi paikallista perusvehnää..

HB-IXH

[ attachment removed ]

HB-IYV Star-väreissä

[ attachment removed ]

Swissin pikkubusseista pienin, HB-IPT

[ attachment removed ]

Ja suurin, HB-IOF

[ attachment removed ]

Vähän isompaa bussia, HB-IQJ

[ attachment removed ]

Paikallinen quattro, HB-JMH

[ attachment removed ]

Ihailtavaa värienkäyttöä Helveticillä, HB-JVE. :) Taitaa vaan valitettavasti olla katoavaa kansanperinnettä nämä värit.

[ attachment removed ]

Edelweissilla on kyllä harvinaisen hieno livery. :) HB-IQZ

[ attachment removed ]

Jenkkejä oli enemmänkin Zürichissä. Americanilta kaksi konetta ja Unitedilta, US Airwaysiltä, Deltalta ja Continentalilta kaikilta yksi. Kaikki oli liikkeellä B767:lla. Tässä Americanin N349AN.

[ attachment removed ]

Unitedin N642UA

[ attachment removed ]

Nyt alkaa olla lentokoneella mittasuhteet kunnossa. :) Singapore Airlines 9V-SWG.

[ attachment removed ]

[ attachment removed ]

Ei harmita enää taannoinen Emiratesin missaaminen EFHK:lla..  :laugh: A6-ERI.

[ attachment removed ]

Airbussiksi suhteellisen tyylikäs, HS-TNE

[ attachment removed ]

Ja takaisin pienempään kalustoon. Tunisairin TS-IMF.

[ attachment removed ]

Spanair mainostaa Vodafonea, EC-HHF

[ attachment removed ]

Päivän ylläri! N31TR.

[ attachment removed ]

Tähän mennessä hienoimmat näkemäni kenttäbussit!

[ attachment removed ]

Paluukyydin tarjosi LVE

[ attachment removed ]

Illaksi kotiin

[ attachment removed ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ihan hyvät kuvausmahdollisuudethan tuolta terminaali E:nkin terassilta näyttävät olevan. Itse en ole (vielä) käynyt siellä ja olen kuvitellut, että platalla olevat tolpat haittaisivat kuvausta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mahtavaa settiä!  :o Löysät rajaukset toimivat...  :thmbup: Piti oikein katsoa muutama kuva uudemman kerran. Kuvasitko sinä Elina Canonin powershot S3 is:ssillä?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Harri: Mun mielestä terminaali E:n katolta oli melkeinpä paremmat spottausmahdollisuudet kuin B:n katolta. Tosin jos sattuu aurinko paistamaan niin sitten menee kyllä aika pahasti vastavaloksi. Mulla kävi tuuri ja oli melkein täysin pilvistä pitkälle iltapäivään.

Mika: Kiitos! :)

Tuomas: Kiitos! Kamerana on Canonin powershot S2.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

4X-EBV

[ attachment removed ]

Ei siellä oikeastaan häiritse kuin tämä yksi tolppa EL Al:n takana mutta

ei sekään jos vaan viitsii jaloitella ja ennakoida mitä haluaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Harri: Mun mielestä terminaali E:n katolta oli melkeinpä paremmat spottausmahdollisuudet kuin B:n katolta. Tosin jos sattuu aurinko paistamaan niin sitten menee kyllä aika pahasti vastavaloksi. Mulla kävi tuuri ja oli melkein täysin pilvistä pitkälle iltapäivään.

Ehditkö käydä kokeilemassa eri parkkitalojen kuvausmahdollisuuksia? 28:lta lähtevät koneet saa aika kivasti kuvatuksi itäisimmän parkkitalon (jonka numeron olen unohtanut) ylimmästä kerroksesta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ehditkö käydä kokeilemassa eri parkkitalojen kuvausmahdollisuuksia? 28:lta lähtevät koneet saa aika kivasti kuvatuksi itäisimmän parkkitalon (jonka numeron olen unohtanut) ylimmästä kerroksesta.

Parking 6 taisi olla...jos meinaat sitä kuvakulmaa että 28:n kynnys näkyy yms.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ihan asiallista settiä Styyriksestä.  :D Ei hassumpaa todellakaan, moni vetäis järkkärillä heikomman setin.

Ja ilmeisesti toi Emirates missaus teksti oli myöskin jotenkin ehkä vahingossa mahdollisesti kenties osotettu myös mulle.... se kun vieläkin kismittääpi kele.... ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Päivän ylläri! N31TR.

[ attachment removed / expired ]

Onkos tuolla taustalla jonkin sortin tilanne päällä, kun kiitotien päässä näkyy olevan, joku 737 ja sen takaa on tulossa toinen kone laskuun. Taitaa tulla go around.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onkos tuolla taustalla jonkin sortin tilanne päällä, kun kiitotien päässä näkyy olevan, joku 737 ja sen takaa on tulossa toinen kone laskuun. Taitaa tulla go around.

Toiselle baanalle menossa se Avro...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En käynyt tsekkaamassa parkkitaloja. Aikaa oli kuitenkin melko vähän niin yritin maksimoida kuvaamiseen käytettävän ajan. :) Ehkäpä seuraavalla kerralla sitten.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ihan hyvät kuvausmahdollisuudethan tuolta terminaali E:nkin terassilta näyttävät olevan. Itse en ole (vielä) käynyt siellä ja olen kuvitellut, että platalla olevat tolpat haittaisivat kuvausta.

E:n terassilta saa kyllä ihan kivasti kuvattua, ne tolpat on jotenkin niin, ettei niistä juurikaan ole haittaa. Ongelma on vaan se valo, kiitotielle 16 kääntyy aika ajoissa vastaan. En tiedä kannattaisko siellä käydä illalla kun valo kääntyy pikkuhiljaa 28:lle myötäiseksi, tosin taitaa mennä niin myöhäiseksi, että ei oikeen... Joskus keskikesällä ehkä..

Elinalle, hyvä setti!! Heavy in action on kivaa kattottavaa!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Heippa Elina.

Hyvää setti Elina 8)

On se harvinaista että naiset spottailee? ;)

Mitä teki sinusta spotteri?

Olin vilustunut kotona,viime viikonloppuna.

Tervetuloa uudelleen.

Zürichistä

Chris

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Risto ja Mika: Kiitos! :)

Chris: Mä kiinnostuin lentokoneista jo viisivuotiaana. :) Flightforumin löytyminen reilu pari vuotta sitten ja konespottausta harrastaviin ihmisiin tutustuminen antoi kipinän harrastukselle.  Reilu puolitoista vuotta on tullut käytyä kuvaamassa melko aktiivisesti, ei siis kovin kauaa vielä.

Teillä on kyllä hyvät kuvausmahdollisuudet siellä Zürichissä, ja hienosti on otettu spotterit ja muut koneista kiinnostuneet huomioon. Täytyy tulla joskus uudemman kerran!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jep, hienoa settiä tosiaan.

Mä olen spottaillut todella aktiivisesti vasta tuosta keväästä lähtien, vaikka koneista kiinnostuin sinällään jo alta 10-vuotiaana. ::)

Zürichissä tosiaan pitäisi joku kerta käydä. Eikä vaan spottailemassa. :laugh:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla