Kirjoitettu Syyskuu 3, 2007 Eli siis tämä 70-200mm F/4L USM on uusi putki joka tuli ostettua: [ attachment removed ] Ja sitten nämä testikuvat: (Rakeet taivaalla on surkean muokkaustaidon aikaansaamia ) Finnair 757 OH-LBO [ attachment removed ] Finnair Embraer 170 OH-LEF [ attachment removed ] KLM 737-300 PH-BDE [ attachment removed ] ... [ attachment removed ] Finnair A340-300E OH-LQB [ attachment removed ] Tässä niitä sitten muutama oli. Putki tuntuu hyvältä, nopea tarkennus ja tekee omasta mielestä ihan hyvää jälkeäkin, kunhan vielä oppis kuvaamaan kunnolla Pistäkäähän kommenttia Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 3, 2007 Pari ekaa leko kuvaa yliterävöitettyjä, kolmannessa horisontti vinossa. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 3, 2007 Pari ekaa leko kuvaa yliterävöitettyjä, kolmannessa horisontti vinossa. Juu, en tota horisonttia huomannutkaan, mutta yliterävyys johtuu siitä että käytän Irfanviewiä muokkaamiseen, ja yhdellä "Sharpen" napin painalluksella tulee vähän turhankin terävää, joten pitää varmaan ruveta harjottelemaan muokkausta jollain muulla ohjelmalla, missä saisi itse valittua terävöityksen määrän. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 3, 2007 Tuohon linssiin kuuluu ominaisuus että ei paljoo tarvii terävöitellä... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 3, 2007 Tuohon linssiin kuuluu ominaisuus että ei paljoo tarvii terävöitellä... Niimpä, muttakun pienentää koosta 3888x2592 kokoon 800x600, niin pehmenee kummasti... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 3, 2007 käytän Irfanviewiä muokkaamiseen, ja yhdellä "Sharpen" napin painalluksella tulee vähän turhankin terävää Otapa sieltä Irfanview:n Image-valikosta se Effects->Effects Browser, ja säädä sieltä sharpenin kohdalta terävöityksen määrää. Sen jälkeen se pikanäppäin terävöittää asettamasi arvon verran. -Esa Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 3, 2007 Otapa sieltä Irfanview:n Image-valikosta se Effects->Effects Browser, ja säädä sieltä sharpenin kohdalta terävöityksen määrää. Sen jälkeen se pikanäppäin terävöittää asettamasi arvon verran. Jaa, en ole tuollaista huomannutkaan, täytyy kokeilla Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 3, 2007 Otapa sieltä Irfanview:n Image-valikosta se Effects->Effects Browser, ja säädä sieltä sharpenin kohdalta terävöityksen määrää. Sen jälkeen se pikanäppäin terävöittää asettamasi arvon verran. -Esa Kiitos neuvosta Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 3, 2007 No, näyttääkö yhtään paremmalta? Vai onko liian softi yms.? (En muistanut Valoisuutta/Kontrastia muokata tässä versiossa) [ attachment removed ] Edit: Taitaa muuten olla horisontti tässäkin vinossa Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 3, 2007 Pari ekaa leko kuvaa yliterävöitettyjä, kolmannessa horisontti vinossa. Okei, en ole hyvä matematiikassa, mutta kolmannessa kuvassa ylhäältä päin laskettuna ei näe edes mitään horisonttia kun kuvassa on vain kone ilmassa. Muuten täytyy sanoa, että joko olen suurpiirteinen tai silmissä on jotain pientä vikaa, mutta en pahemmin mitään vinoja horisontteja noissa näe. Tuo toinen kuva KLM:n koneesta on minusta hieno, tuo äärimmäisen tumma taivas sykähdyttää jotenkin. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 3, 2007 Okei, en ole hyvä matematiikassa, mutta kolmannessa kuvassa ylhäältä päin laskettuna ei näe edes mitään horisonttia kun kuvassa on vain kone ilmassa. Kolmas leko-kuva... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 3, 2007 Peruskaura on peruskauraa älläputkellakin Mut ihan hyvää semmoista ja komeaa valoa kyllä. //T Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 3, 2007 Peruskaura on peruskauraa älläputkellakin Mut ihan hyvää semmoista ja komeaa valoa kyllä. Kiitoksia! Niinhän se on, mutta olin vaan ensikertaa tota ällää testaamassa, niin päätin pistää kuvat arvosteltavaksi, ja ois kiva myös kuulla missä vois vielä parantaa yms. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 3, 2007 Kiitoksia! Niinhän se on, mutta olin vaan ensikertaa tota ällää testaamassa, niin päätin pistää kuvat arvosteltavaksi, ja ois kiva myös kuulla missä vois vielä parantaa yms. No siis, noi on niin peruskamaa että paha tosta on parantaa, hyviä spottauskuvia toki, ei noissa mitään vikaa ole. Enempi koneiden olemuksen tutkiskelua ja sitä mistä kulmasta ja millaista vaikutelmaa haluaisit luoda kuvaan ja sit vaan kokeilemaan ja etsimään tilanteita - tosin sehän ei ole mistään älläputkesta sinänsä kiinni. //T Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 4, 2007 Ihan hyvää kuvaa, taivas on tosiaan viime aikoina ollut varsin uskomaton, pilviä aurinkoa vettä kaikkea. Kuvista sen verran tosiaan, että en minä nyt tiedä mikä noissa vikana olisi, tosin kummasti sitä vaan kuukausien kuluttua niistä vikaa löytää kun katsoo myöhemmin otettuja kuvia. Mutta enivei onnittelut uudesta putkesta, ei pitäs kyllä huono tuo olla! Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 4, 2007 Tuo toinen B757 kuva on jo teknisesti varsin hyvä , terävöintiaste ihan kohdallaan ja muutenkin ok varsinkin auingonvalon suunta huomioiden - kuvauksen kannalta jo kohtalaisen vaativaa. /pilkunviilausta/ Todellinen pedantti voisi toivoa hienoista kuvakulman säätöä, nyt nokkateline on suoraan toisen moottorin edessä eikä koneen rekisteritunnusta näe. Tämä on tosin sitä Tuomaksenkin hakemaa "taiteellisuutta" joka ei sinänsä ole objektiivista kiinni ja muutenkin makuasia. \pilkunviilausta\ Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 4, 2007 Ei se aina ole välttämättä "taiteellisuutta" vaan joskus ihan vain tuurista kiinni. Aina ei vain sihti osu kohdalleen. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 4, 2007 Tuota.. siis tuo kuva ON ihan hyvä. Toin vain esille pari detaljia, jotka jonkun pedantin mielestä voivat olla merkittäviä silloin jos vaikkapa verrataan toiseen, sekuntia myöhemmin otettuun kuvaan. Enkä väitä että sellainen kuva ilman muuta olisikaan parempi. Tuossa kuvassa on se hieno puoli että molemmat siivenkärjet wingletteineen vielä näkyvät. Se voi jonkun mielestä olla kuvan taiteellisuuden kannalta paljon tärkeämpi asia kuin rekisteritunnus. Makuasioita... Yhdyn Tuomaksen pointtiin sikäli että kun kuvaustekniikka on näinkin hyvin hallinnassa, voi jo siirtyä miettimään vaikkapa sitä mistä kulmasta kuvattuna kone on kuvassa parhaimmillaan. Ja sitten pyrkiä saamaan aikaan juuri tällainen kuva. Näin ne kuuluisat valokuvaajatkin toimivat: ensin pohtii mielessään, minkälaisen kuvan haluaa saada aikaan, ja sitten toteuttaa tämän niin hyvin kuin kuvausolosuhteet kulloinkin sallivat. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla