Petteri Järvinen

Kuka pörräsi sunnuntaiaamuna Tapiolan yläpuolella?

41 viestiä aiheessa

on se kyllä myös aika huonoa alkaa tuntemattomia kutsumaan idiooteiksi jossei edes tiedä miksi se pörräsi siellä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

on se kyllä myös aika huonoa alkaa tuntemattomia kutsumaan idiooteiksi jossei edes tiedä miksi se pörräsi siellä

Luultavasti ko. "idiootti" asuu lähinaapurissa ja kävi kuvaamassa kotitaloaan ilmasta :)

Sinänsä olen alkuperäisen pointin suhteen kyllä samaa mieltä - elämän äänet ovat osa kaupunkiasumista - Sipoossa tai jopa (iik) pääkaupunkiseudun ulkopuolella on upeita tontinpaikkoja joihin saa rakennettua hulppean talon sillä kerrostalo-osakkeen hinnalla.. Mutta lentäjänä on ihan järkevä käyttää hiukan harkintaa - esim. Nokasta 700 jalassa lähtiessä voi ihan hyvin pöröttää sitä vaakalentoa sinne meren päälle ennen kuin pukkaa nousutehot koneeseen - sitä ei kannata tehdä siinä Kulosaaren päällä.. Pienet asiat ovat lopulta tärkeitä. Suuri osahan tuosta valituksesta varmaan tulee kroonisilta valittajilta, mutta turha sitä on vartavasten aiheuttaa meteliä jos sen voi välttää - tosin uskon että moni muu ajattelee ihan samalla tavalla.

//Tuomas

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luultavasti ko. "idiootti" asuu lähinaapurissa ja kävi kuvaamassa kotitaloaan ilmasta :)

Hmmm...

Mihinkäs aikaan olitkaan lentelemäs silloin? ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hmmm...

Mihinkäs aikaan olitkaan lentelemäs silloin? ;)

Joo siis en mä ollut, mutta arvelin, tuo olisi aika normaali selitys.. Kilotango on sitäpaitsi ainoa Piper mitä olen lentänyt ja siitä on tovi jo aikaa - pitäisikin lentää sillä taas vaihteeksi ettei homma ihan unohdu.

//Tuomas

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Meillä lentelee Hornetit ja Hawkit ja muut sotakalustot täälläpäin ja kukaan ei valita lentometelistä...

Täällä oli yhteen aikaan valitusta kokoaika,mutta kysely taisi kääntää tilanteen toisinpäin ja valitus on loppunut

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joku valittaa tuosta sunnuntaiaamusta tämänaamun Hesarin mielipidepalstalla.

Hesarissa valitettiin Malmin kentän päällä lauantaina kieppuneesta äänekkäästä taitolentokoneesta. Petterin tarkoittama "idiootti" taas "vaaransi Malmin kentän tulevaisuuden" sunnuntaiaamuna klo 9 Tapiolan ja Laajalahden yläpuolella.

Eli kyseessä on eri tapaukset :-X

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hesarissa valitettiin Malmin kentän päällä lauantaina kieppuneesta äänekkäästä taitolentokoneesta. Petterin tarkoittama "idiootti" taas "vaaransi Malmin kentän tulevaisuuden" sunnuntaiaamuna klo 9 Tapiolan ja Laajalahden yläpuolella.

Eli kyseessä on eri tapaukset :-X

Oh, sori niin olikin. :(

Noh meteli kun meteli häiritsi :D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Meillä lentelee Hornetit ja Hawkit ja muut sotakalustot täälläpäin ja kukaan ei valita lentometelistä...

Perhana, kuittailet vielä, mistähän saataisiin meillekin... ;) Sen ainoan kerran kun tiedän että HN on käynyt EFVAlla vetäisemässä pikaiset läpärit niin olin töissä ja sain tiedon kun HN oli jo satojen kilsojen päässä.

Mä olen elokuussa lomalla, joten mä voin kertoa koordinaatit paikasta Jalasjärvellä peltojen keskellä, jota saa koukkia matalalta ja KOVAA. Niin ja lähimaillakaan ei ole turkistarhoja, navettoja jossa enää olisi karjaa tms. Sovitaanko aika jolloin voi pitää 48h harjoitukset, niin nukun yön valmiiksi että jaksan valvoa sitten. Ja kopterilla paikalle saapuville keitän kahvit ja tarjoan grillimakkarat en nyt ehkä ihan koko komppanialliselle, muuta kuin korkeintaan jos pääsen pikku keikalle itse, ja ehkä tenavatkin, mukaan ;D

/Janne

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Aiemmin Kauhavalla opiskeluiden takia asuessani hawkit suihkivat vähä väliä keskustan tuntumassa, päiväsaikaan meinasi jopa häiritä kun koulussa luennoitsija sai vähän väliä keskeytellä puhettaan koneiden lenneltyä koulun ylitse, mutta.. ainoatkaan yöunet saatika aamu-unet eivät näistä äänistä johtuen katkenneet, puhumattakaan että olisi tullut mieleen valittaa asiasta, itsepähän paikkakunnalle olin muuttanut varsin tietoisena asiasta.

Nyt toisaalla asuessani voisin jopa maksaa siitä että joku tekisi vanhalla dc8:lla ylilennon tästä sunnuntai-aamuna, koukatkoon vaikka Jannen mökin kautta samalla ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Terve taas!

Tänään taas aamu spaddulla Keravalla ja hornettihan se sieltä tulla tupsahti talomme yli!

Ihmeen hiljainen siihen asti, kun tökkäsi kahvaa eteen...

(Luultavasti Hyrylän varuskunnan harjoituksia.)

Olipa siistin näköistä, kun ensin kierrokset nousi ja sitte se lähti, ku Annikki Tähti!

Ja karisi viimeisetkin unihiekat....

Ja matalalla meni. Nam!

Onhan se toki niinkin, että joitain ihmisiä se melu häiritsee. Sallitakoon se heille?

Varsinkin jos valittaa aiheesta.

Mutta se naapurin kyttääjä-niuho-akka-ukko-kaikestavalittava-toppahousu,

voisi pitää möly mahassaan!

Tunteeko kukaan kyseistä tyyppiä oleavia "ihmisiä"?

Hymyillään vaan kauniisti, "kyllä olet niin oikeassa! Kammottavaa meteliä." Kun vähän mielistelee/antaa myötätuntoa, niin eiköhän se papattaminen ainakin hiukan vähene, saattaa jopa loppua kokonaan!

Mukavaa päivä kaikille!

-Kaitsu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Skotlannissa lomareissulla vuosia sitten näin useammankin kerran kun suihkuhävittäjät pujottelivat laaksoissa maanpintaa viistäen.

Kysyin pari kertaa paikallisilta, että eikö tuollaisesta lentelystä tule valituksia ja miksei sitä ole jo kielletty, mutta he vain nauroivat, että perkule sehän on maanpuolustusharjoittelua, ei siitä ole mitään syytä valittaa, antaa poikien treenata.

Liekö minigallupiini osunut vain erikoinen kohderyhmä? Toinen oli leirintäalueen omistaja, toista en enää muista.

sasu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tarkoitukseni oli tuoda esiin se, miten eriarvoisessa asemassa ihmiset ovat lentomelun suhteen. Tapiolassa yhden pikkukoneen muutaman kierroksen pörräys aamupäivällä (tosin sunnuntai, mutta olisiko arkena kukaan kuulemassakaan?) aiheuttaa valituksen, mutta monien on totuttava joka aamuiseen EFHK:n lähtöjen aiheuttamaan meluun. Taloudelliset syyt kun estävät asuinpaikan vapaan valinnan.

Jaana

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Taloudelliset syyt kun estävät asuinpaikan vapaan valinnan.

Jaana

Omalla kohdallani sen estää se, ettei EFHKn lähistöllä ole yhtään vapaata kämppää. Itse olisin Pakkalaan muuttanut ilomielin, mutta joudun tyytymään Puistolaan kuukauden päästä ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään