Kimmo Jeromaa

Steve Fossett kateissa

116 viestiä aiheessa

Ihan sama koskien noita vuoristotuulia. Ainakin noissa amerikkalaisissa lentokouluissa on erikseen

tuo "mountain flying endorsement" kurssi ( en tosin ole sitä vielä ehtinyt käydä) eli uskoisi

Fossetin olleet tästäkin asiasta ajantasalla.

 

Fosset oli tehnyt useita maailmanennätyksiä purjekoneella "vuoristotuulissa". Hänellä on varmaan ollut melkoinen kokemus kotiseudun vuoristolentämisestä. Varmaan vähintäänkin "ajantasalla".

 

Voihan silti erehdys sattua kenelle tahansa.

 

Taitaa jäädä ikuiseksi arvoitukseksi.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lumentulo on keskeyttänyt etsinnät ainakin toistaiseksi, mutta sitä ennen ehdittiin löytää lisää luunpalasia. Kaikki neljä palaa on toimitettu tutkimuksiin, mutta DNA-analysointi saattaa kestää muutaman viikon; pika-analyysejä tehdään vain TV-sarjoissa.

 

Koneen osat on ehditty korjata talteen ennen lumimyrskyä. Moottoriblokki säilyi suhteellisen ehjänä, joten siitä saadaan mahdollisesti selville, kävikö moottori loppuun asti.

 

http://www.sfgate.com/cgi-bin/article.cgi?f=/c/a/2008/10/04/BA4H13BMT3.DTL

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

Ylen Aamu-TV:n uutisten mukaan koneen hylyn läheltä löydetyt luut ovat DNA-testeissä todettu Steve Fossetin jäännöksiksi. 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

NTSB:n loppuraportti on ilmestynyt. Tarkkaa onnettomuussyytä ei tässä tapauksessa löydy. Raportissa todetaan, että onnettomuuspaikan korkeudella Fossettin koneen nousukyky olisi tyynessäkin säässä ollut enintään 300 ft/min luokkaa, ja sillä nousukyvyllä olisi ollut vaikea pärjätä esim. laskevan virtauksen yllättäessä.

 

http://www.ntsb.gov/ntsb/brief2.asp?ev_id=20081007X17184&ntsbno=SEA07FA277&akey=1

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Koska en vieläkään osaa lentää, ihmettelen, eikö Fosset melko kokeneena lentäjänä tiedostanut tällaista mahdollisuutta.

Eikö tuollaisesta tilanteesta ole selviytymismahdollisuutta.

Olen antanut kertoa itselleni että tuollaista Dinosauruksen tapaista konetta voisi pitää vastatuulessa paikallaan ja sitten kunnialla ja vielä ehjänä saapua kotiin.Tästä kyseisestä konetyypistä en tiedä mitään, kuvan olen nähnnyt.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Koska en vieläkään osaa lentää, ihmettelen, eikö Fosset melko kokeneena lentäjänä tiedostanut tällaista mahdollisuutta.

Eikö tuollaisesta tilanteesta ole selviytymismahdollisuutta.

Olen antanut kertoa itselleni että tuollaista Dinosauruksen tapaista konetta voisi pitää vastatuulessa paikallaan ja sitten kunnialla ja vielä ehjänä saapua kotiin.Tästä kyseisestä konetyypistä en tiedä mitään, kuvan olen nähnnyt.

 

Samaa ihmettelen, muistaen vielä Fossetin laajan purjelentotaustan. Pitäisi tiedostaa mahdollisuudet. Vaihtoehtoja selviytyä on vaikka kuinka, varsinkin kirkkaalla säällä. Mutta sattuuhan noita. Erikoisia tapauksia.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Pitänee saada porukaa kehiin, jotta saadaan uudestaan aikaan vanha kunnon Pallaksen aaltolento leiri.

Siellä nuo virtausten ja roottoreiden mitä ihmeelisemmät koukerot tulisi vastaan. Paikka sopisi perheellisille paremmin, kuin Kepne.

Purtsikka lentäjä kyllä varmaan huomaa ja varoo asioita, mutta jos sillä on moottori apuna, niin saattaa ruveta huolimattomaksi! :'(

Aletaan touhuamaan leiriä ensi kevääksi.

Nimimerkillä, 10 vuoden kokemus Pallastunturilta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Turma johtui ilmeisesti voimakkaista ilmavirtauksista, National Transportation Safety Boardin raportti kertoo (ilmeisesti aiempaa loppuraporttia täydentäen):

 

"he had run into wind blowing downward at a speed estimated at 300 feet per minute or more.."

 

NYTimes

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Alaskassa alle viikko sitten sattuneessa tapauksessa Bellanca Scout osui laaksossa niin voimakkaisiin laskeviin ilmavirtauksiin, ettei pysynyt ilmassa. Vähän vastaava juttu?

 

The Bellanca 8GCBC apparently got caught in a downdraft while flying in a valley and the gust slammed it to the ground, causing significant damage to the plane, National Transportation Safety Board investigator Clint Johnson said.

 

http://www.adn.com/news/alaska/matsu/story/856993.html

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään