Kirjoitettu Syyskuu 11, 2007 Paljon aikaansaanut tutkija V.V. on löytänyt ihme härvelin He 111 koneen putoamispaikalta. Tuleeko kenellekään mieleen, mitä vehkeellä olisi aikoinaan tehty? [ attachment removed ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 11, 2007 Tuleeko kenellekään mieleen, mitä vehkeellä olisi aikoinaan tehty? Olisiko säädetty sytty kohdilleen? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 11, 2007 Ilmiselvä yhdistetty rakotulkki ja öljytikku a' la Swiss army. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 11, 2007 Olisiko säädetty sytty kohdilleen? Niin, rakotulkiltahan tuo näyttää. Ovatko eri paksuisia nuo liuskat? Jos ovat, niin sehän vielä vahvistaa asian. http://www.suitzaman.fi/catalog/popup_image.php?pID=150 Jukka Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 11, 2007 Rohkenen epäillä tuota rakotulkkijuttua, mikäli tuo siitä koneesta mahtaa olla.Liuskat toki näyttävät siltä mutta tarvikkeen yläpäässä on jokin kiinnitysmekanismi ja sitten tuo "öljytikku", siinä on jonkinlainen nasta keskellä. Eihän tuollainen voisi mitenkään liittyä polttoainemittariin tai muuhun vastaavaan. Saiskos tuosta vielä sivu ja taustakuvan. Tuntuisi myös hassulta että tippuvassa koneessa säädettäisiin venttiilivälyksiä. Mikäli tuo on rakotulkki on tuo avattu ja käyttövalmiina, ammattiasentaja ei jätä tulkkia tuohon asentoon kuljetettaessa. Saatan tietty olla aivan väärässä, en ole koskaan nähnnyt He koneen rakotulkkia. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 11, 2007 Tämähän on Arne kuin "kysymysketjusta", arvuutellaan. Mukava mysteeri taas. Mistä sen tietää, vaikka nuo liuskat on joku ohikulkija vääntänyt tuohon asentoon vuosien saatossa? Kyllä se näyttää minusta rakotulkilta, minkäs teet! Voihan se toki olla aivan muutakin kamaa... Jukka Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 11, 2007 Juu, itse olin myös aivan varma rakotulkista,sitten mietin noita muutamia ihmeellisyyksiä ja aloin epäillä itseäni. olisi mukava nähdä tuo laite sivusta ja toisesta suunnasta, olen nimittäin nähnnyt myös tuontapaisen tuulimittarin, eli nämä viikset olivat asteikkona ja öljytikku osoittimena, no sellaisesta tuskin on kyse. Löytyyhän sinulta He n huoltomanuska, sieltähän tuon näkis. 8) Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 11, 2007 Juu, itse olin myös aivan varma rakotulkista,sitten mietin noita muutamia ihmeellisyyksiä ja aloin epäillä itseäni. olisi mukava nähdä tuo laite sivusta ja toisesta suunnasta, olen nimittäin nähnnyt myös tuontapaisen tuulimittarin, eli nämä viikset olivat asteikkona ja öljytikku osoittimena, no sellaisesta tuskin on kyse. Löytyyhän sinulta He n huoltomanuska, sieltähän tuon näkis. 8) Löytyyhän minulta moottorimanuaali, tottakai löytyy...mutta ainoastaan virtuaalisessa muodossa... http://www.enginehistory.org/german.htm Jukka Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 11, 2007 Arvasin,arvasin arvasin. yritin tuolta katsella sitä venttiilien säätöä, saattais jopa olla että taas kerran joudun perumaan puheitani, tarkennan kuitenkin vielä illan mittaan, yritän näets löytää käyttöä muillekkin osille tuossa häkissä. Eniten mietityttää tuo outo kiinnitys tms. juttu tuolla taustalla, tars saada pari kuvaa lisään tuosta laitteesta. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 11, 2007 Kuvia ei valitettavasti ole saatavana enempää. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 11, 2007 Sain erittäin luotettavalta ja asiantuntevalta taholta lentokonemekaanikkokunnasta vastauksen, että kyllä kyseessä on rakotulkki aivan varmasti. Oikealla oleva osa on ilmeisesti lukitus, joka kerää liuskat yhteen nippuun lukiten työkalun siististi. Tällöin se ei kulu, eikä vääntyile. Työkaluja kulki ennen koneiden mukana, ja todennäköisesti muitakin työkaluja on ollut koneessa. Ne on vaan kerätty ehkä onnettomuuspaikalta pois ajan mittaan. Tällaisia rakotulkkeja on vanhoissa potkurikoneissa ollut koneessa erilaisia, eri tehtäviin. Esimerkiksi pyöräjarruja varten omansa, venttiileille, magneeton kärjille ym. Ne kulkevat koneen työpakissa aina mukana. Näin siis erittäin asiantuntevasta lähteestä saamaani tietoa. Jukka Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 11, 2007 Syvä kumarrus, tuntui vain oudolta että olisi koneessa mukana.Tiedän toki että joku Karhumäen pojista, olisiko ollut Valto teki venttiilihuoltoa hki-tallinna välillä talvisaikaan. Kertoi tästä jossain kirjassa, en muista ulkoa missä. Tuollanen laite on tosi keräilyharvinaisuus, hieno löytö. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 11, 2007 Kiitos kaikille pähkäilijöille. Kysymyshän ei ollut "kilpailu", vaan aivan tosimielessä haluttiin vastausta mahdollisilta laitteen tuntijoilta. Näyttää siltä, että tyydyttäviä vastauksia saimme. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 14, 2007 Päivää kaikille . Aika hyviä arvauksia oli. Mitä tulee työkaluihin niin niitä saattoi olla koneen mukana mekaanikon pakissa. Tämä ei kuitenkaan ollut työkalu vaan ohjaajan aurinkosuoja. Häkkyrä oli kiinni ohjaussauvassa. Aiheesta tulee lähiaikoina kuva Norjalaisen ystäväni sivuille. osoite : http://ktsorens.tihlde.org/flyvrak Vesa Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 14, 2007 Sehän on selvä albiinopunajalkaristilukki 8) Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 8, 2007 Päivää kaikille . Aika hyviä arvauksia oli. Mitä tulee työkaluihin niin niitä saattoi olla koneen mukana mekaanikon pakissa. Tämä ei kuitenkaan ollut työkalu vaan ohjaajan aurinkosuoja. Häkkyrä oli kiinni ohjaussauvassa. Aiheesta tulee lähiaikoina kuva Norjalaisen ystäväni sivuille. osoite : http://ktsorens.tihlde.org/flyvrak Vesa Jokohan tuo kuva on tullut tuonne sivustolle, itse en ainakaan äkkiä löytänyt. Olisi todella mielenkiintoista saada varmuus, onko se "häkkyrä" rakotulkki vai aurinkosuoja. Nimittäin rakotulkin puolustajia löytyy edelleen..., juttelin juuri yhden kanssa. Jukka Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 8, 2007 On se siellä: http://ktsorens.tihlde.org/flyvrak/digervarden-03.jpg Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 8, 2007 On se siellä: http://ktsorens.tihlde.org/flyvrak/digervarden-03.jpg Uskottava se sitten on, kun omin silmin näkee. ??? Kiitoksia linkistä. Jukka Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 8, 2007 No löytyihän syy noihin lisäosiin, tuosta oli Ilkan kanssa juttua taannoin mutta unohtui sitten tuo homman tarkistus. Kiitos. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 11, 2007 Joka katseli Jim in ohjelmaa upponneesta Meridith aluksesta näki varmaankin tuon rakotulkin. Tuli tuo ohjelma ja sisäkuva He 111 eilen, et silleen, oli nipussa siinä kuskin edessä. 8) Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla