Guest Masa

Finnairin lomalento Helsinki - Cancun, mikä konetyyppi käytössä ?

34 viestiä aiheessa

Aurinkomatkat lentää Cancuniin suoralla Finnairin lomalennolla. Polttoainetankkaus Halifaxissa mennessä, Bermudalla tullessa.

Ei kai koneena ole B757 charttterikonfiksessa  :'( ?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Aurinkomatkat lentää Cancuniin suoralla Finnairin lomalennolla. Polttoainetankkaus Halifaxissa mennessä, Bermudalla tullessa.

Ei kai koneena ole B757 charttterikonfiksessa  :'( ?

 

 

Kyllä se 757 on.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

kolmella stopillako sinne meksikoon marsuhäkki lentää?

 

Yksi välilasku per suunta.

Mutta siis ihan oikeasti, eikös tuo ole jo too bad to be true, että istutaan mennessä 14.5 tuntia ja palatessa 12.5 tuntia B757:ssa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mutta siis ihan oikeasti, eikös tuo ole jo too bad to be true, että istutaan mennessä 14.5 tuntia ja palatessa 12.5 tuntia B757:ssa.

 

Sitä saa mitä tilaa. Pääsee sinne Mehikoon reittilennoillakin. Hieman mukavammin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tossa takavuosina kattelin lomamatkaa Vietnamiin, joka jäi sitten kuitenkin toteuttamatta. Silloin oli lennon kokonaiskestoksi välilaskuineen laitettu toiseen suuntaan 17,5 h ja toiseen 14,5. Ja koneena Finnairin Bojo 757. Nämä tosin matkatoimiston lomaoppaasta, eli ajat enemmänkin viitteellisiä. Se jäi epäselväksi, että miksi ajoissa oli 3 tunnin ero, kummallakin lennolla olisi ollut 1 välilasku, muistaakseni jossain Persianlahden maassa. 17,5 h alkaa olemaan kyllä jo aika kova keikka vaikka millä luksusvehkeellä. No, matka ei jäänyt toteuttamatta tuon koneessa oleskelun, vaan sen ikuisen syyn, eli rahanpuutteen vuoksi. Eli hyvää matkaa Cancuniin, pääasia että sinne pääsee lähtemään!

 

Joel

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

En ole ihan varma, että muistanko väärin mutta ihan kun Saigonin paluulennolla olisi joskus ollut kaksi takkausstoppia, ensimmäinen Phuketissa ja toinen Dubai/Ahmedabad/Jaipur -akselilla.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No jos näin on niin se sitten selittänee sen 3 tunnin eron. Tästä on tosiaan jo muutama vuosi kun sitä katselin, voipi olla että en enää muista kaikkea. Mutta miksi paluulennolla kaksi tankkausta jos mennessä pääsee yhdellä? Juoko lomalaiset niin paljon kaljaa matkalla, että paluulento on tuon takia painavampi?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Paluulento Aasiasta on aina pidempi.

 

Todettiinhan Finnairillakin, että kun uusia laajarunkoja päätettiin hankkia niin jopa 343 selviää yhtiön vaativimmasta reitistä eli talvella BKK-HEL -legistä. ;)

 

TM muistaakseni kirjoitti asiasta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eihan Ayn 757 ole viela edes tayteen ahdettu :) lensin englantilaiselle charter yhtiolle, meilla taysi poka 752ssa oli 235 paxia. 763ssa 315. 752lla ei minun aikanani enaa tehty kaukoja, mutta aikaisemmin oli kuulema pohjois-Amerikan ski chartterit vedetty 752lla. Niinhan se on, etta sita saa, mita tilaa. itse olen 191cm pitka ja pystyin istumaan koneen penkeilla normaalisti. Tosin taman tein valilaskulla jalkojani leputtaakseni, koskaan en matkustaakseni tunteja maaranpaahan..

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Noissa marsuhäkeissä on kyllä ihan jees paikkoja ne mitä rahalla voi ostaa eli muutamat exit-paikat ja rivillä 12 molemmilla puolilla ikkunapaikat.

Jos tuollaisen tuolin saa niin enää ei ole ongelma kun se yksi käytävä jolla on jatkuva vessajono ja muu trafiikki.  ::)

 

Ei nuo ihan ole 14:sta tunnin koneita, joku Malagan 4,5h on ihan sopiva noilla marsuhäkeillä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

En ole ihan varma, että muistanko väärin mutta ihan kun Saigonin paluulennolla olisi joskus ollut kaksi takkausstoppia, ensimmäinen Phuketissa ja toinen Dubai/Ahmedabad/Jaipur -akselilla.

 

 

Ennenkuin Finski aloitti välilaskut Intiassa, reitti tais olla Hel-DXB-Utapao-Saigon. Intian välilaskujen alettua enää yksi välilasku mennen tullen Ahmedabadissa.

Sama myös Thaimaan lomalennoilla ja Malesian.Koneena 757.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Paluulento Aasiasta on aina pidempi.

 

Todettiinhan Finnairillakin, että kun uusia laajarunkoja päätettiin hankkia niin jopa 343 selviää yhtiön vaativimmasta reitistä eli talvella BKK-HEL -legistä. ;)

 

TM muistaakseni kirjoitti asiasta.

 

Ehkä tyhmä kysymys, mutta kun nyt tuo kyseinen TM ei ole käytettävissä, niin kysyn täältä, että mistä tuo lennon piteneminen kaakkois-Aasiasta Eurooppaan johtuu. Syynä ei varmaankaan ole matkustajien kaljankittaus tai tuliaisten paino, eikä edes se, että kartalta katsoessa lennetään ylämäkeen? ;)

 

Ovatko sen sijaan ilmavirtaukset aina sen suuntaiset, että joudutaan aina lentämään vastatuuleen?

 

Joel

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Sitä saa mitä tilaa. Pääsee sinne Mehikoon reittilennoillakin. Hieman mukavammin.

 

Pääsee pääsee. Ja heti alkuun tiedoksi, että en minä ole sinne Cancuniin nyt menossa, enkä ainakaan millään Aurinkomatkojen chartterilla.

Tsekkailin tuossa vain noita lomalentoja muista syistä ja huomioin tuon mielestäni täysin kohtuuttoman pitkän reitin B757:lle.

Toisaalta on niin, että tankkausstopeissa on pienempi todennäköisyys menettää matkatavaransa tai reitittää ne väärään kohteeseen, joten puolensa silläkin.

 

Aikoinani kävin Cancunissa ja lensin sinne Mexico Cityn kautta KLM:llä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ehkä tyhmä kysymys, mutta kun nyt tuo kyseinen TM ei ole käytettävissä, niin kysyn täältä, että mistä tuo lennon piteneminen kaakkois-Aasiasta Eurooppaan johtuu. Syynä ei varmaankaan ole matkustajien kaljankittaus tai tuliaisten paino, eikä edes se, että kartalta katsoessa lennetään ylämäkeen? ;)

 

Ovatko sen sijaan ilmavirtaukset aina sen suuntaiset, että joudutaan aina lentämään vastatuuleen?

 

Joel

 

Pohjoisen pallonpuoliskon tuulet ovat pääsääntöisesti lännestä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

On tullut istuttua tuo HEL-DXB-SGN // SGN-HKT-DXB-HEL Boeing 757-2Q8 koneessa. Paluussa oli kaksi välilaskua koska Finnair pyöritti (ainakin siihen aikaan) miehistörotaatiota Phuketissa ja Bangkokissa. Miehistö siis vaihtui kome kertaa: Mennessä kerran Dubaissa ja paluussa Phuketissa ja Dubaissa.

 

Ja jos toi viisseiska tuntuu huonolta pitkille lennoille, niin en nyt ole täysin varma charter conffatun kuusseiskan mukavuudestakaan. Vai miltä tuntuis istua Condorin 767-300 koneessa FRA-Mauritius? Ja en ole hirveän innoissani ajatuksesta istua ORY-Reunion Air Francen tai Corsairin charter sisustetussa jumbossa. Edellisestä on kokemusta CDG-HAV väliltä..

 

Finnairin OH-LB.. koneita on tullu kokeiltua myös Brasiliaan ja Costa Ricaan. Ei muuten häpeä yhtään CSA:n 310:lle PRG-DXB-Colombo (reittilento).

 

Pääseehän sieltä marsuhäkistäkin ulos aina kuuden tunnin välein!

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No en sitten ihan väärin muistanut.

On tullut istuttua tuo HEL-DXB-SGN // SGN-HKT-DXB-HEL Boeing 757-2Q8 koneessa. Paluussa oli kaksi välilaskua koska Finnair pyöritti (ainakin siihen aikaan) miehistörotaatiota Phuketissa ja Bangkokissa. Miehistö siis vaihtui kome kertaa: Mennessä kerran Dubaissa ja paluussa Phuketissa ja Dubaissa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Turha valittaa, ajatelkaa marsuja, toiset niistä joutuvat olemaan koko ikänsä marsuhäkissä. 8)

 

Totta,

 

Tuohan on vain reilu puoli vrk:tta.

 

-JUkka ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Nyt kun Finski uusii nuo kaukokoneensa busseiksi, niin eikös kannattaisi jättää 1-2 kpl MD-11:sta vielä tähteelle ja laittaa siihen marsukonffiksen penkit?  Niillähän sitten lentelisi mukavasti Phuketin, Vietnamin ja Cancouninkin reissut ilman välilaskuja?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

OH-LGD:hän oli aikanaan, kait karjavankkuriksi kutsuttiin silloin. Veti joku 400 turistia. Olin kerran itekkin yks niistä 8)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Nyt kun Finski uusii nuo kaukokoneensa busseiksi, niin eikös kannattaisi jättää 1-2 kpl MD-11:sta vielä tähteelle ja laittaa siihen marsukonffiksen penkit?  Niillähän sitten lentelisi mukavasti Phuketin, Vietnamin ja Cancouninkin reissut ilman välilaskuja?

 

Entäs kesällä?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Entäs kesällä?

 

Kyllä ne sai vuonna 2000 kesälläkin OH-LGD:n pakattua viimeistäkin karsinaa myöten Turkkiin meneviä turisteja, siis se noin 400 kpl. Aina joku paikka on sen verran pop, että sinne menijöitä riittää.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään