Christian Kurkio

Hurricane syöksynyt maahan lentonäytöksessä Englannissa

19 viestiä aiheessa

Onko aikaisempina vuosina tapahtunut näin paljon onnettomuuksia lentonäytöksissä? Aletaanko näytöksissä liikkua jo niillä rajoilla että mennään liian "vaativiin" temppuihin että saataisiin katsojia vai mistä nämä onnettomuudet johtuu?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ikävä tapaus.

Tässä voisi viritellä keskustelua siitä miten järkevää näillä vanhoilla koneilla on lentää. Ja miten niillä kannattaa lentää. Nyt menetettiin elämän lisäksi myös historiallisesti arvokas lentokone  :thmbdn:

Juha.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei! Ei! Ei!

 

Ei voi olla totta!

 

Nyt sydän itkee liikaa.... Alan Walker...?

 

EI!

 

Kyseessä oli Brian Brown niminen kokenut pilotti ja olisiko koneena ollut tämä mustaksi maalattu Hurricane tunnuksella LK-A?

 

Eli tällöin kone olisi: BE417/LK-A, Hawker Hurricane XIIb, private/Real Aeroplane Company, G-HURR, RAF/87 Squadron marks

 

http://www.realaero.com/

 

http://realaero.com/show/airshow.htm

 

edit: vieraskirjan viestit vahvistavat asian... :-\

 

http://htmlgear.tripod.com/guest/control.guest?u=realaero&i=1001&a=view

 

Jukka

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kyseessä oli Brian Brown niminen kokenut pilotti ja olisiko koneena ollut tämä mustaksi maalattu Hurricane tunnuksella LK-A?

 

Eli tällöin kone olisi: BE417/LK-A, Hawker Hurricane XIIb, private/Real Aeroplane Company, G-HURR, RAF/87 Squadron marks

 

 

Niin, tunnus on kyllä G-HURR (joka esiintyi taannoin myös "Sydämen asialla"-TV-sarjassa), mutta erään foorumin mukaan se oli talvella maalattu uudelleen tunnuksiin BD707/AE-C... JJ:n kuva vahvistaa asian:

 

http://www.airliners.net/open.file/1222309/L/

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Niin, tunnus on kyllä G-HURR (joka esiintyi taannoin myös "Sydämen asialla"-TV-sarjassa), mutta erään foorumin mukaan se oli talvella maalattu uudelleen tunnuksiin BD707/AE-C... JJ:n kuva vahvistaa asian:

 

http://www.airliners.net/open.file/1222309/L/

 

 

Kiitos, sama kone tuo sitten on.

 

Todella ikävä ja valitettava tapaus. Ilmeisesti moottoriongelmia silminnäkijöiden kuvauksien perusteella, moottori pätkinyt ja sammunut? Kone tullut jyrkässä kulmassa maahan.

 

Jukka

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tässä voisi viritellä keskustelua siitä miten järkevää näillä vanhoilla koneilla on lentää. Ja miten niillä kannattaa lentää. Nyt menetettiin elämän lisäksi myös historiallisesti arvokas lentokone  :thmbdn:

 

Lentokoneen kuuluu lentää. Maassa lentokone on vain läjä tikkuja ja kangasta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lentokoneen kuuluu lentää. Maassa lentokone on vain läjä tikkuja ja kangasta.

Kunhan vain pitäisivät edes yhden läjänä tikkuja ja kangasta.. Muuten katoaa meiltä kaikki koneet.  :-\

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Olispa todella omituista, jos moottorin sammumisesta aiheutui tuo onnettomuus. Ei lentokoneet putoa taivaalta kun motti sammuu.

 

Omat veikkaukset menee sairauskohtaukselle taikka ohjauslaitevialle.

 

edit: youtubessa viisaammat arvioivat, että lähti tekeen vaakakierrettä liian alhaisella nopeudella, jolloin motti olisi sammunut liiasta negatiivisen g:n vaikutuksesta (liian kauan selällään). Ja keskeytti liikkeen kun tajusi virheensä. Mutta korkeus ei riittänytkään oikaisuun. Jos näin kävi, niin se on jälleen osoitus siitä, että virheitä ei kärsi tehdä tiukoissa paikoissa.

 

Tero

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Katsoin tuota videota monta kertaa.

Virhe oli siinä, (mielestäni), että ohjaaja aloitti alakauttavedon liian alhaalla ja liian suurella nopeudella.  ???

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuossa kun katselin myös videopätkää useaan kertaan, niin näyttää, että potkuri ei enää pyöri, ainakaan syöksyn loppuvaiheessa. Kaikki kolme lapaa erottuvat. Tuota tukisivat myös paikallisten silminnäkijähavainnot ja kuulohavainnot moottorin pätkimisestä.

 

"Shortly before it went down, I heard the engine stutter."

 

"Strangely, moments before the crash it was deadly quiet. I didn't see the propeller spinning."

 

http://www.theargus.co.uk/news/localnews/display.var.1691950.0.tragic_airshow_pilot_is_named.php

 

Jukka

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tähän keissiin on tullut selvyys,

 

Kuolinsyytutkimuksen mukaan Brian Brown teki tynnyrikierteen todennäköisesti hetken mielijohteesta.

 

Lentonäytöksen alussa Brown jahtasi Hurricanellaan toista lentokonetta kuvatakseen toisen maailmansodan aikaista ilmataistelua, jonka aikana hän päätti tehdä sittenkin tynnyrikierteen surullisin seurauksin.

 

telegraph.co.uk

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään