Jukka Hemilä

A380 @ Hamburg Airport Days 15.9.07

26 viestiä aiheessa

Kävin tänään Hamburg Airport Days tapahtumassa. Itselle yksi tapahtuman kohokohta oli A380 näkeminen ensimmäistä kertaa, mutta toki paljon muutakin nähtävä oli.  Tässä kuitenkin setti tuosta isosta möhköstä. Tapahtumassa esiintyi F-WWOW, sarjanro 001. Ensin ylilento 05 radan suuntaisesti.

[ attachment removed ]

 

Ja lasku radalle 33. Oli harmillisen kapea näkemäalue päivystyspaikassani.

[ attachment removed ]

 

Sitten platalle tutustumaan lähemmin.

[ attachment removed ]

 

Nokkapyörä. Ei ole paljon Hampurissa käytetty tuota työntötankoa.

[ attachment removed ]

 

On sen nokka vaan hassun mallinen

[ attachment removed ]

 

Siskon wingletin kolhivat Thaimaassa, mutta tämä on ehjä.

[ attachment removed ]

 

Myllyt

[ attachment removed ]

 

Onko tuo joku tailstriken varalle tehty viritys?

[ attachment removed ]

 

Tämä 001 yksilöhän on jo vanha, joten on aika korjata sitä roudariteipillä. Takasiiven alapinnalla oli jotain teippivirityksiä. "F-WWOW" on peilikuvana ihan kuin "E-RROR".

[ attachment removed ]

 

Tassut

[ attachment removed ]

 

Mielestäni tämä laitos on mukava lisä maailman lentokentille .

T:Jukka

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onko tuo joku tailstriken varalle tehty viritys?

[ attachment removed / expired ]

 

Taitaa olla niissä minimi nousu nopeus testeissä, vai mitä ne olivatkaan. Käytetty järjestelmä joka otti kontaktia maan kanssa... Kuulema kuluivat ne metallipalat aika äkkiä kelvottomiksi.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Taitaa olla niissä minimi nousu nopeus testeissä, vai mitä ne olivatkaan. Käytetty järjestelmä joka otti kontaktia maan kanssa... Kuulema kuluivat ne metallipalat aika äkkiä kelvottomiksi.

Vmu testejä tosiaan. Ja todellakin tuo ottaa osuman maan kanssa kun ei voi välttää tail strikeä niissä testeissä oikein...

 

Tässä A380:n pikkuveli illustroi miten hommassa käy: http://www.airliners.net/open.file/0219906/L/

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Pääsikös sisälle?

 

Eikö juttu ole niin, että sarjanumero 1 on koelento-ohjelman kone, missä ei ole normaalia sisustusta?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Pääsikös sisälle?

Ei päässyt sisälle. Ja olivat kuvaajien harmiksi jättäneet kaikkea sälää koneen ulkopuolellekin.

Hurjan näköisiä nuo vmu testien videot, helppo uskoa että palat kuluu hätäseen.

T:Jukka

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kieltämättä näyttävä ilmestys. Kuvassa on mittatikkuna Bombardier Regional Jet ja .. pitkät "tikut"- ne on saksalaisia.

 

Eki

 

 

[ attachment removed ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

upeeta, mahtavaa tulisp tollanen finnairille ja näkis täällä kotona mutta oon kuullu että täällä on liian lyhyet kiitotiet jättiläiselle :o

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Miksi olisi? Lukemani tiedon mukaan A380 pystyy laskeutumaan ja nousemaan yhtä pitkille/pitkiltä kiitoteille/kiitoteiltä kuin 747. Ehkä ongelmana ovat enemmän rullaustiet ja asemataso. ???

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

upeeta, mahtavaa tulisp tollanen finnairille ja näkis täällä kotona mutta oon kuullu että täällä on liian lyhyet kiitotiet jättiläiselle :o

 

Kyl EFHK kiitotiet riittää kiitos tuolle siivelle A380:ssa ;) Rullaus tiet on toinen juttu.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Pisti silmään että UPS koreilee vielä asiakkaana tämän yksilön kyljessä, vaikka peruivat rahtaritilauksensa.

[ attachment removed ]

Airbussin sivuilla A380 asiakaslista toukokuulta 2007 näyttää seuraavalta:

AIRBUS A380 FIRM ORDERS

Air France 10

China Southern 5

Emirates 47

Etihad 4

ILFC 10

Kingfisher Airlines 5

Korean Air 5

Lufthansa 15

Malaysia Airlines 6

Qantas Airways 20

Qatar Airways 2

Singapore Airlines 19

Thai Airways 6

Virgin Atlantic 6

 

Total: 160 firm orders from 14 Customers

T:Jukka

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kyl EFHK kiitotiet riittää kiitos tuolle siivelle A380:ssa ;) Rullaus tiet on toinen juttu.

 

No ei kun rullaustiet kunnolla remonttiin! Eikö olisikin mahtavaa tiirailla tuollaisia ''petoja'' :laugh:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hienoja kuvia, varsinkin toi toinen on breathtaking  :thmbup: Tulispa Suomeenkin tuollaisia...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Pisti silmään että UPS koreilee vielä asiakkaana tämän yksilön kyljessä, vaikka peruivat rahtaritilauksensa.

[ attachment removed / expired ]

Airbussin sivuilla A380 asiakaslista toukokuulta 2007 näyttää seuraavalta:

AIRBUS A380 FIRM ORDERS

Air France 10

China Southern 5

Emirates 47

Etihad 4

ILFC 10

Kingfisher Airlines 5

Korean Air 5

Lufthansa 15

Malaysia Airlines 6

Qantas Airways 20

Qatar Airways 2

Singapore Airlines 19

Thai Airways 6

Virgin Atlantic 6

 

Total: 160 firm orders from 14 Customers

T:Jukka

 

 

 

Mikä tuo punanen ikkuna on?

Emiraatit ostivat vähän enemmän kuin muut! :o

 

 

 

 

Teemu

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Asialliset kuvat, kiitoksia!

 

Hieman off-topic, mutta milloinkas Lufthansa aloittaa liikennöinnin A380:lla?  Ja onko tietoa millä reiteillä?

 

Mietin vaan milloin niitä alkaa nähdä vakituiseen täällä EDDF:llä?

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Pisti silmään että UPS koreilee vielä asiakkaana tämän yksilön kyljessä, vaikka peruivat rahtaritilauksensa.

Ainakaan tossa ekassa kuvassa ei näytä upsin logoa toisella kyljellä näkyvän. Olisko unohtunut? Tai ei olla keretty poistaa...  :P

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Konehan mahtuu 23m rullausbaanoille eli hyvin se sinne mahtuu vaikka ei ehkä ihan joka paikasta.

Sitten on vielä se että siipien kärkiväliä on päälle 60m, että mahtuuko se rullaamaan niiden kanssa HK:lla.  :P

Tosin kyllä se ainakin antamasi linkin perusteella jostain sinne rullais.  :D

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ainakaan tossa ekassa kuvassa ei näytä upsin logoa toisella kyljellä näkyvän. Olisko unohtunut? Tai ei olla keretty poistaa...  :P

Tuo setin eka kuva (ohilento) on samalta puolelta kuin lähikuva asiakastarroista, eli koneen oikealta puolelta. Ja RWY33 kuvassa UPS:n tarra on myös, joten kyllä se on molemmin puolin. Varmaan UPS on unohtunut. Tai onhan se hyvä laittaa mainostarkoituksissa asiakasreferenssejä, jos joku joskus on pohtinut ostaa A380. Ei ole silti Roman Abramovichin nimeä kyljessä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla