Martti Kujansuu

Helikopteri alas Pelkosenniemellä

5 viestiä aiheessa

http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1436914

Kaksipaikkainen helikopteri putosi pellolle aivan Pelkosenniemen kuntakeskuksen tuntumassa sunnuntaina iltapäivällä. Helikopteri ohjannut mies ja matkustajana ollut nainen selvisivät pintanaarmuilla.

Helsinkiläisen Helitour Oy:n Robinson R22 -merkkinen kopteri putosi pellolle kyljelleen. Palokunnan mukaan ainakin koneen molemmat roottorit näyttivät vääntyneen.

Palokunta sai hälytyksen kello kahden jälkeen. Ilmeisesti ohjaaja itse kykeni tekemään hälytyksen. Putoamisen syytä ei vielä tiedetä. Sitä selvittää tutkintalautakunta.

Kyseistä helikopterimallia pidetään teknisesti erittäin luotettavana. Koneen suurin matkanopeus on 150 kilometriä tunnissa ja sitä käytetään tyypillisesti muun muassa koulutuksessa, ilmakuvauksissa sekä porojen etsinnässä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Voihan vide...

Onpas ollut synkkä vuorokausi ilmailussa  :'(...

-Jukka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olin paikalla n. 5min tuon tapahtuman jälkeen. Lensi oman talon yli todella matalalla. Ei tosiaan onneksi kenellekkään käynyt mitään. Kuvia tulossa tuosta itse kopterista varmaan huomenissa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pudonnut OH-HMH oli Porissa runsaan kuukauden ajan ilmakuvaus lennoilla ja lähti pois täältä perjantai illalla 14.9.

Tuossa kuva elokuun lopulta

[ attachment removed ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään