Antti Hyvärinen

Potkurihuttua Hampurista

16 viestiä aiheessa

Eli tässä vielä muutama kuva tosimiesten koneista. Laitoin omaan ketjuun kun tässä ei juuri uudempaan kalustoon keskitytä.

Kalustoa oli kiitettävästi paikalla ja erityisesti mieltä lämmitti kaksi kappaletta DC-6 koneita sekä luonnollisesti Constellation. Ja olipa kaksimoottori puolellakin tarjonta varsin hyvää mm Noratlaksen, DC-2:n ja ison DC-3 läjän muodossa.

Mutta itse asiaan.

Näitä sinne siis lähdettiin katsomaan:

 

[ attachment removed ]

 

Oli kiinni tämmöisessä. Air Atlanticin DC-6 G-APSA hienoissa kelmin maaleissa jotain elokuvaa varten.

 

[ attachment removed ]

 

Lähdössä.

 

[ attachment removed ]

 

Ja tulossa.

 

[ attachment removed ]

 

Tässä yksi kolmesta.

 

[ attachment removed ]

 

Ottaa savuja ulos koneesta.

 

[ attachment removed ]

 

Liputuspäivä.

 

[ attachment removed ]

 

Konttori.

 

[ attachment removed ]

 

Ja pannuhuone.

 

[ attachment removed ]

 

Punainen härkä. Kone kiiltää kun Paavin kalusto, sisältä ja ulkoa.

 

[ attachment removed ]

 

Kuono.

 

[ attachment removed ]

 

Helmat hienossa kunnossa.

 

[ attachment removed ]

 

Ropellit.

 

[ attachment removed ]

 

Douglasin etukabiini.

 

[ attachment removed ]

 

Ranskalainen visiitti. Noratlas, ainoa lentävä.

 

[ attachment removed ]

 

Ranskalaista muotoilua parhaimmillaan.

 

[ attachment removed ]

 

Antti

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tosi hienot kuvat  :thmbup:

 

OT:

 

Miten tuo Constellationin nokkapyörä pelittää kun se kääntyy tuollain käännöksessä? Onko siellä joku nivel joka "antaa periksi" notta tuo renkas "taipuu" tuollain? ???

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Miten tuo DC-6 nokkapyörä pelittää kun se kääntyy tuollain käännöksessä? Onko siellä joku nivel joka "antaa periksi" notta tuo renkas "taipuu" tuollain? ???

Se on Super Constellationin nokkapyörä kun kääntyilee. Kiinnitin huomioni samaan asiaan ja nappasin tämän lähikuvan, joka ei kylläkään paljasta onko siellä joku nivel.

[ attachment removed ]

Ja hienot kuvat Antilla, kiva nähdä sisäkuvaa veteraanikoneista. Minä jouduin tyytymään aidan takaa ihailuun.

T:Jukka

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Myönnettävä; minä siellä istuskelin ja "vahdin" konetta.

 

[ attachment removed ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Constellationin manuaali sanoo että:" The nose gear wheels are cambered 12 degrees to help forward castering". Eli miten tuon nyt suomentaisi. Olen kuullut myös selityksiä perustuen alkupään 049 malleihin, niissä ei ollut ollenkaan ohjattavaa nokkapyörää. Kuulemma kääntyi paremmin rullatessa jarruilla/tehoja käyttäen kun laittoi etufillarit killiin.

 

Tässä vielä toinen satsi kuvia.

Ruotsalaiset oli myös paikalla.

 

[ attachment removed ]

 

Puukenkien kakkonen.

 

[ attachment removed ]

 

Aaltopeltiä taivaalla. Ju-52.

 

[ attachment removed ]

 

Englantilaisen lentokoneenrakennuksen esimerkkikappale. Dove.

 

[ attachment removed ]

 

CCCP DC-3. Eli Li-2.

 

[ attachment removed ]

 

Shetsovit hyrisevät Hampurin taivaalla.

 

[ attachment removed ]

 

Kuskit hommissa.

 

[ attachment removed ]

 

Kabiinin puolelta.

 

[ attachment removed ]

 

Antti

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Terve!

 

Näköjään ovat nuo sakemannit soveltaneet espanjan kieltä Junkkersin rekkarissa ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mahtavia kuvia!  Voin melkein kuulla ja haistaa nuo tähtimoottorit katsellessa noita kuvia! Tulta ja savua, aaah!!  ;D

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Valota vähän  ???

Moro!

 

Aqui meinnaa täällä tai tässä :) Ja unohtu mainita vielä, että päheet on kuvat :thmbup:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla