Kirjoitettu Syyskuu 17, 2007 Eli tässä vielä muutama kuva tosimiesten koneista. Laitoin omaan ketjuun kun tässä ei juuri uudempaan kalustoon keskitytä. Kalustoa oli kiitettävästi paikalla ja erityisesti mieltä lämmitti kaksi kappaletta DC-6 koneita sekä luonnollisesti Constellation. Ja olipa kaksimoottori puolellakin tarjonta varsin hyvää mm Noratlaksen, DC-2:n ja ison DC-3 läjän muodossa. Mutta itse asiaan. Näitä sinne siis lähdettiin katsomaan: [ attachment removed ] Oli kiinni tämmöisessä. Air Atlanticin DC-6 G-APSA hienoissa kelmin maaleissa jotain elokuvaa varten. [ attachment removed ] Lähdössä. [ attachment removed ] Ja tulossa. [ attachment removed ] Tässä yksi kolmesta. [ attachment removed ] Ottaa savuja ulos koneesta. [ attachment removed ] Liputuspäivä. [ attachment removed ] Konttori. [ attachment removed ] Ja pannuhuone. [ attachment removed ] Punainen härkä. Kone kiiltää kun Paavin kalusto, sisältä ja ulkoa. [ attachment removed ] Kuono. [ attachment removed ] Helmat hienossa kunnossa. [ attachment removed ] Ropellit. [ attachment removed ] Douglasin etukabiini. [ attachment removed ] Ranskalainen visiitti. Noratlas, ainoa lentävä. [ attachment removed ] Ranskalaista muotoilua parhaimmillaan. [ attachment removed ] Antti Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 17, 2007 Tosi hienot kuvat OT: Miten tuo Constellationin nokkapyörä pelittää kun se kääntyy tuollain käännöksessä? Onko siellä joku nivel joka "antaa periksi" notta tuo renkas "taipuu" tuollain? ??? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 17, 2007 Miten tuo DC-6 nokkapyörä pelittää kun se kääntyy tuollain käännöksessä? Onko siellä joku nivel joka "antaa periksi" notta tuo renkas "taipuu" tuollain? ??? Se on Super Constellationin nokkapyörä kun kääntyilee. Kiinnitin huomioni samaan asiaan ja nappasin tämän lähikuvan, joka ei kylläkään paljasta onko siellä joku nivel. [ attachment removed ] Ja hienot kuvat Antilla, kiva nähdä sisäkuvaa veteraanikoneista. Minä jouduin tyytymään aidan takaa ihailuun. T:Jukka Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 17, 2007 Sinäkö Antti Airveteranin ohjaamossa? [ attachment removed ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 17, 2007 Myönnettävä; minä siellä istuskelin ja "vahdin" konetta. [ attachment removed ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 18, 2007 Constellationin manuaali sanoo että:" The nose gear wheels are cambered 12 degrees to help forward castering". Eli miten tuon nyt suomentaisi. Olen kuullut myös selityksiä perustuen alkupään 049 malleihin, niissä ei ollut ollenkaan ohjattavaa nokkapyörää. Kuulemma kääntyi paremmin rullatessa jarruilla/tehoja käyttäen kun laittoi etufillarit killiin. Tässä vielä toinen satsi kuvia. Ruotsalaiset oli myös paikalla. [ attachment removed ] Puukenkien kakkonen. [ attachment removed ] Aaltopeltiä taivaalla. Ju-52. [ attachment removed ] Englantilaisen lentokoneenrakennuksen esimerkkikappale. Dove. [ attachment removed ] CCCP DC-3. Eli Li-2. [ attachment removed ] Shetsovit hyrisevät Hampurin taivaalla. [ attachment removed ] Kuskit hommissa. [ attachment removed ] Kabiinin puolelta. [ attachment removed ] Antti Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 18, 2007 Oliko tuo Li-2 unkarilaisten kone ? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 18, 2007 Jees, unkarilaisten HA-LIX. [ attachment removed ] [ attachment removed ] Antti Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 19, 2007 Heh, eipä ole neukkuohjaamoa ilman tuota mustaa kumista tuuletinta Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 19, 2007 Mutta onpa paneelit maalattu muulla kuin sillä "levollisella" sinisellä! Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 20, 2007 Terve! Näköjään ovat nuo sakemannit soveltaneet espanjan kieltä Junkkersin rekkarissa Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 20, 2007 Näköjään ovat nuo sakemannit soveltaneet espanjan kieltä Junkkersin rekkarissa Valota vähän ??? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 20, 2007 Valota vähän ??? Taitaa olla aqui espanjaa? http://www.woxikon.com/spa/aqu%ED.php Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 20, 2007 Taitaa olla aqui espanjaa? http://www.woxikon.com/spa/aqu%ED.php D-AQUI oli koneen ensimmäine rekisteri. Nykyinen D-CDLH (=Deutsche Lufthansa) löytyy korkeusvakaajan alapuolelta. Radiossa käytetään kaikennäköistä vaan ei D-AQUI-ta (Lufthansa-lima-hotel, tanteju jne.) Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 20, 2007 Mahtavia kuvia! Voin melkein kuulla ja haistaa nuo tähtimoottorit katsellessa noita kuvia! Tulta ja savua, aaah!! Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 20, 2007 Valota vähän ??? Moro! Aqui meinnaa täällä tai tässä Ja unohtu mainita vielä, että päheet on kuvat Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla