Guest arttula

Miten saada selville emolevyn tyyppi ?

14 viestiä aiheessa

Terve

Olen unohtanut, mikä emolevy tässä koeessani on. Miten saan sen tyypin vähimmällä vaivalla selville (siis avaamatta koteloa) ? Motherboard monitorista en tuota löytänyt.

Arttu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Edelleen varmin tapa on avata kotelo. Jos esim. päivittäisin bios:in, niin en uskoisi kyllä ohjelmien antamaan tietoon emolevyn versiosta.

Mutta en kyllä nyt muista ilmaisia ohjelmia, jotka antavat infoa kokoonpanosta. Koita googlella.

T: Mika

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Edelleen varmin tapa on avata kotelo. Jos esim. päivittäisin bios:in, niin en uskoisi kyllä ohjelmien antamaan tietoon emolevyn versiosta.

Mutta en kyllä nyt muista ilmaisia ohjelmia, jotka antavat infoa kokoonpanosta. Koita googlella.

Joo, mutta olen laiska, enkä jaksa raksia kaikkia johtoja irti :P Pitää googlettaa... Haluaisin vaihtaa prossun tuulettimen isompaan ja hiljaisempaan. Yksi käyttämätön tehotuuletin lojuu tuolla nurkassa, ja pitäisi selvittää, sopiiko se tähän emoon.

Arttu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Prossutuuletin ei varsinaisesti riipu emosta vaan prosessorista, tai oikeastaan prosessorikannasta. Eli jos sinulla on uudehko Intelin prossu, kanta on LGA775 ja prossutuulettimen kiinnitykseen on emossa neljä reikää neliön muodossa. Mutta jos aiot hankkia suurikokoisen prossutuulettimen, sen mahtuminen emoon ja koteloon kannattaa aina varmistaa ihan sovittamalla.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ok. En muista tuon prossunkaan tyyppiä, joten pitänee varmaan vaan sitten ottaa konepelti auki, ja sovittaa... :P

Arttu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ookkei !

Tuo CPU-Z antaa ainakin jotain tietoa:

Prosessori:

Name Intel Pentium 4

Code Name Prescott

Specification Intel® Pentium® 4 CPU 3.00GHz

Package Socket 478 mPGA

Emo:

Mainboard Vendor Intel Corporation

Mainboard Model D865GBF

Meneeköhän tuohon tuuletin, jossa on tyyppimerkinnät:

Intel D60188 -001

FHP-7543

Kiitos avusta, ja anteeksi laiskuuteni... :-[

Arttu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Melko laiska olen minäkin, mutta tuo jäähdytin näyttäisi olevan 775-kannalle, jossa kiinnitys on erilainen kuin 478-kannassa, eli et saa tuota emoosi kiinni.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Melko laiska olen minäkin, mutta tuo jäähdytin näyttäisi olevan 775-kannalle, jossa kiinnitys on erilainen kuin 478-kannassa, eli et saa tuota emoosi kiinni.

Ärrmmfff... :-\ Niin vähän ounastelinkin, sillä tuo jäähy tuli uuden konepaketin mukana, jossa emo oli huomattavasti uudempaa vuosikertaa.

Kiitos kaikille auttaneille, jotka auttoivat minua pysymään laiskana ! :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moikka

Saitkin emosi jo selville, mutta SiSoftware Sandra Lite XIIc antaa koneesta monen sortin tietoja niin raudasta kuin softasta.

Hyvät syksyt

heikki

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Melko laiska olen minäkin

Ja mitäs se vanha sanonta kertookaan suutarin lapsen kengistä.... :laugh:

Ja itse pidän oman koneeni sivuluukkua kiinni, mutten ruuvia :-[

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään