Torsten Kihlman

SUV-virttä ja muuta autohöpinää (OLI: Autokuvia!)

84 viestiä aiheessa

Jep jep... persaukisten kateellista puhetta... ? ::);D

Kun istahdan omaan autooni, näkyvyys ON parempi ympäröivään liikenteeseen. "Tavallisessa" autossa istuessani tuntuu takapuoli laahaavan tienpintaa. Mitä tulee SamiV:n kitkeränoloisiin kommentteihin SUV-kuskien ylemmyydentunteesta, en viitsi kommentoida sen enempää.

Joo persaukinenhan minä olen se tuskin on kenellekään uutta. Ei kai kukaan ole väittänyt että näkyvyys olisi huonompi?  ???

Tokihan SUV:lla pystyy jyräämään jalankulkijat, pyöräilijät ja muitakin autolla. Mutta se ei ole SUV:n vika. Muillakin autoilla saa pahaa jälkeä aikaiseksi. On olemassa jopa isompia autoja, kuin SUV:t. Niihin kuuluvat mm. linja-autot, kuorma-autot ja rekat. Miksi syyllistät nimenomaan SUV:t ? Monasti olen ollut kolaripaikoilla, jossa joku muu on töpeksinyt, mutta isomman auton massa on pelastanut "viattoman" osapuolen. Mitä väärää siinä on ?

Rekkojen ja bussien koon ymmärrän mutta citymaastureiden en, koska noita tavaroita ja ihmismassoja ei pysty kovin paljon pienemmillä vehkeillä pysty kuljettamaan mutta se länsiväylän yksinäinen ratsastaja kyllä voisi valita pienemmänkin.

Auton massa täytyy huomioida liukkailla - aivan kuten muillakin autoilla. En elättele harhaluuloja, että nelivetoinen pysähtyisi jotenkin äkäisemmin, koska siinä on neliveto. Tyhmänäkö pidät ? Tuon auton akseliväli on aivan samaa luokkaa, kuin muissakin sen kokoluokan autoissa. Olet ehkä ajanut jotain typistettyä mallia.

Mitä ihmettä teillä on on minun autoani vastaan, kun sitä pitää noin mollata. Samanlainen ja arvoinen auto se on muiden autojen joukossa. Minulla on sille tarvetta, ja tykkään sillä ajaa. Jos olisi enemmän rahaa, ostaisin ehkä toisenmerkkisen, mutta vastaavanlaisen kuitenkin. Kikkelini on pieni :-[, mutta en ajele tuolla autolla, jotta kuvittelisin sen olevan isompi.

Miksi minä nyt viisas katseista lääkärismiestä tyhmänä pitäisin? Enkä ole missään vaiheessa sinua tai sinun autoa mollannut vaan herätellyt keskustelu suvien järkevyydestä ja yritin pysyä ihan yleisellä tasolla.

Eiköhän me arttu olla jo siinä iässä että kikkelin koolla ei ole enään väliä ja tiedetään ettei sen kasvattamiseen ole mitään keinoa ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Henrille: Oikeesti en provona tarkottanut tota. Yritin selittää huonosti sitä, että miten hyviä me ollaan syyt keksimään, jos jotain kallista halutaan. En todellakaan provoa yrittänyt!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Henrille: Oikeesti en provona tarkottanut tota. Yritin selittää huonosti sitä, että miten hyviä me ollaan syyt keksimään, jos jotain kallista halutaan. En todellakaan provoa yrittänyt!

Uskoisko?  ;D

Mutta kuka on sanonut että SUV:it on jotenkin kalliita? OK, onhan niitäkin mutta valtaosa on noudettavissa kaupasta ihan keskiluokkaisen auton hinnalla.

Miksi ne herättäisivät omistamisen halua taikka kateutta naapureissa enempää kuin muut hintaluokassaan?

Jos olisin päätynyt itse siihen CR-V:hen niin en usko että naapurien setien päiväjärjestys olisi yhtään siitä järkkynyt.

Ja mitä tuohon massaan tulee, niin kuinkahan moni autoaan valitessa antaa sen vaikuttaa, kuinka turvallinen auto on vastapuolelle mahdollisessa nokkakolarissa? Tai kolaritestin jalankulkijaturvallisuudesta?

Minä en ainakaan edes ajattele niitä autoa etsiessä, eikä se tarkoita että ajaisin välinpitämättömämmin katumaasturinkaan ratissa. Kyllä moni varmasti on tyytyväisempi jos alla on auto, joka mahdollisessa kolaritilanteessa on se ns. vahvempi osapuoli. Kun sitä ei välttämättä voi sille mitään vaikka kuinka ajaisi vastuunsa tuntien.

Jos joku muuta väittää sinisin silmin, niin epäilen ja kovasti.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei sitä ennenkään olla pärjätty normaalilla Corolla Wagonilla mökkiteillä ja kaupunkiajossa kun eihän sieltä nää mitään ja muutenkin se on vaan jotenkin en mä tiedä tylsä auto.

Juu, minä ainakin olen ajanut montaa mökkitietä jonne ei nykyisellä kulkineella ole mitään asiaa mutta suvilla tai emännän Caravellella sinne voi mennä ihan huoletta. Samoin jos talvella haluaa mökille niin caravellella pääsee jos vaan muistaa mistä tie menee.

Ennen corollassakin oli maavara nykyautoissa ei oikein ole.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo persaukinenhan minä olen se tuskin on kenellekään uutta. Ei kai kukaan ole väittänyt että näkyvyys olisi huonompi?  ???

Rekkojen ja bussien koon ymmärrän mutta citymaastureiden en, koska noita tavaroita ja ihmismassoja ei pysty kovin paljon pienemmillä vehkeillä pysty kuljettamaan mutta se länsiväylän yksinäinen ratsastaja kyllä voisi valita pienemmänkin.

Miksi minä nyt viisas katseista lääkärismiestä tyhmänä pitäisin? Enkä ole missään vaiheessa sinua tai sinun autoa mollannut vaan herätellyt keskustelu suvien järkevyydestä ja yritin pysyä ihan yleisellä tasolla.

Eiköhän me arttu olla jo siinä iässä että kikkelin koolla ei ole enään väliä ja tiedetään ettei sen kasvattamiseen ole mitään keinoa ;)

Noh, väitit, että me SUVilla ajavat kuvittelemme näkyvyyden olevan parempi. Tosiasia on, että SUVilla näkee paremmin liikenteen yli. Kannattaa kokeilla.

Mistä päättelit, että yksin ratsastaisin länsiväylää ? Juuri viime viikonloppuna jälleen auto oli tavaraa täynnä tänne mökille tultaessa. Auto tarpeen mukaan jokaiselle. Minä tarvitsen tuollaisen. Piste.

Tämä tie, joka tulee nykyiselle vapaa-ajan asunnolleni (entiselle asunnolleni) on pitkä, kapea ja mutkainen. Talvisin, kun lunta tuli yöllä, se oli lähes järjestään auraamaton. Pelloilta ja mereltä puhaltava tuuli kinostaa lumen tielle. Useamman kerran olen hinannut naapureiden autoja, jotka ovat kinoksiin juuttunut. Siksi tarvitsen edelleen SUVia.

En ymmärrä, miksi jotkut "toisten asiat paremmin tietävät" jatkuvasti viitsivät asiaan puuttua. >:(

Kikkeli ei tosiaan enää tästä kasva - valitettavasti... :'(

Arttu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itehän ajan bemarin lisäks uudenkarhealla "suv"illa... landcruiseri tojota vm -87

Täytyis hommata siihen nyt vähän isompaa gummia.

Semmoset 34" korkeet ja 12" leveet ois passelit  :D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kaiva se kohta esiin missä väitän että kuvittelette näkevänne paremmin! Tarkoitin sitä että JOTKUT (et sinä) kuvittelevat että kun istuvat korkeammalla ja omistavat isomman auton ovat etuoikeutettuja liikenteessä esim. kiilaamaan väistämis säännöistä piittaamatta.

Mistä minä tiedän ajatko jossain länsiväylällä yksiksesi töihin?

Usko nyt Arttu prkle etten puhu sinusta vaan yleisesti!!!

Mitä tulee suvilla ajamiseen niin ajoin ajokorttini ensimmäiset 7 vuotta vm -92 lyhyellä Pajerolla eli sillä josta Honda keksi alkaa tekemään CR-V:tä.  :P Tiedän myöskin sen että mökkitiellä on pirun kivaa ajaa maasturilla kun on 50cm pehmeää lunta koska vanhempani lapissa oleva mökki sijaitsee sellaisella paikalla minne monesti ei ole aurausta saatavilla, mutta on myöskin äärimmäisen vit**maista kaivaa autoa esiin kun lumi onkin kinostunut kovaksi ja auto hyppää kinoksen päälle.

Eiköhän tämä taas riitä tältä erää.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Arttu prkle

Agrttu pegrkule!  ;D

Mitä tulee suvilla ajamiseen niin ajoin ajokorttini ensimmäiset 7 vuotta vm -92 lyhyellä Pajerolla eli sillä josta Honda keksi alkaa tekemään CR-V:tä.

Et kait nyt oikeasti väitä Pajeroa SUViksi? Tai ilmeisesti et, mutta joku voisi sen niinkin tulkita... Pajero on sentään oikea maastoauto ja vieläpä hyvä sellainen...

Sitäpaitsi SUVi on ihan kiva kerran vuodessa. Harmi, että alkaa olla vaan ohi taas...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Usko nyt Arttu prkle etten puhu sinusta vaan yleisesti!!!

Eiköhän tämä taas riitä tältä erää.

No JONKUNHAN täytyy taistella ylenmääräisiä yleistyksiä vastaan ;D Olen valmis hautaamaan sotakirveen - toistaiseksi... 8)

Arttu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Uskoisko?  ;D

Mutta kuka on sanonut että SUV:it on jotenkin kalliita? OK, onhan niitäkin mutta valtaosa on noudettavissa kaupasta ihan keskiluokkaisen auton hinnalla.

Miksi ne herättäisivät omistamisen halua taikka kateutta naapureissa enempää kuin muut hintaluokassaan?

Jos olisin päätynyt itse siihen CR-V:hen niin en usko että naapurien setien päiväjärjestys olisi yhtään siitä järkkynyt.

Ja mitä tuohon massaan tulee, niin kuinkahan moni autoaan valitessa antaa sen vaikuttaa, kuinka turvallinen auto on vastapuolelle mahdollisessa nokkakolarissa? Tai kolaritestin jalankulkijaturvallisuudesta?

Minä en ainakaan edes ajattele niitä autoa etsiessä, eikä se tarkoita että ajaisin välinpitämättömämmin katumaasturinkaan ratissa. Kyllä moni varmasti on tyytyväisempi jos alla on auto, joka mahdollisessa kolaritilanteessa on se ns. vahvempi osapuoli. Kun sitä ei välttämättä voi sille mitään vaikka kuinka ajaisi vastuunsa tuntien.

Jos joku muuta väittää sinisin silmin, niin epäilen ja kovasti.

Usko pois vaan. En kai muuten olisi noin överiksi tota juttua vetänyt.  ;D

Ja tosta hinnasta, niin jos ihan järjellä miettii, kuinka moni noista "kalliilla edutus-suveilla" ajavista oikeesti tarttee jonkun kalliin edustussuvin, kun CRV Hondalla pärjäisi ihan vallan loistavasti. SIis ihan takuulla jollain RAW Toyotalla tai CRV Hondalla sais ne samat ajot ajettua, mitä Porssen Suvilla. Tätä yritin tossa huonosti kirjotetussa tarinassa ajaa takaa, että CRVeekin riittäs meille hyvin, mutta silti me vaimoke tarttetaan 3 kertaa kalliimpi Porssen Suvi.  ;D

Ja eihän siitä mihinkään pääse, että turvallsiempiahan nuo on, korkeamalla istutaan ja siksi kolaritilanteissa, etenkin kylkikolareissa on selkeesti paremmat mahdollisuudet vähempiin vammoihin kun normaali henkilöautossa. Harmi vaan, että valitettavasti tätä kaikkea parempaa näkyvyttä liikenteeseen käyttävät aika monet hyväksi, ajavat suhteellisen pienin turvavälein kun tuola liikennettä seuraa ja joillain tosiaan on toi iso auto mennyt päähän, että ei väistellä pahemmin ja nopeudet on olosuhteisiin nähden aivan liian kovia.

Mutta toisaalta, niin ajaa normaali henkilöautoilijatkin yhtä kuula kallossa kun moni Suvilla ajavakin, kyse on kait sitten asenteista vaan loppuenlopuksi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Noh, väitit, että me SUVilla ajavat kuvittelemme näkyvyyden olevan parempi. Tosiasia on, että SUVilla näkee paremmin liikenteen yli. Kannattaa kokeilla.

Arttu

Tottakai näkee ja hyvähän se on, että näkee!  :D

Vielä kun ne asennevammaset kuljettajat takois sen päähänsä, että miten valtava etu se on omaan ajoon nähdä sen liikenteen yli, eikä roikkua toisen hanurissa kiinni ja selittää suu vaahdossa poliisille,  että "en mä huomannu että se jono pysähtyi" kun kolahtaa.... ::)  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Et kait nyt oikeasti väitä Pajeroa SUViksi? Tai ilmeisesti et, mutta joku voisi sen niinkin tulkita... Pajero on sentään oikea maastoauto ja vieläpä hyvä sellainen...

Kyllä tuollainen -92 (uusi korimalli) 3ovinen pajero tavallisilla kesänakeilla on hyvinkin samanlainen kuin nykyiset suvit. Tosin siinä on pirun hyvät maasto-ominaisuudet mukana. http://www.cars-directory.net/gallery/mitsubishi/pajero/1992/mitsubishi_pajero_3650170_orig.html

No JONKUNHAN täytyy taistella ylenmääräisiä yleistyksiä vastaan ;D Olen valmis hautaamaan sotakirveen - toistaiseksi... 8)

Meinasi palaa päreet kun luulit että pommitan sinua ja sinun auto valintaa. Haudataan vaan kirveet, mutta ei kovin syvälle ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Meinasi palaa päreet kun luulit että pommitan sinua ja sinun auto valintaa. Haudataan vaan kirveet, mutta ei kovin syvälle ;)

No tokihan siitä itseensä ottaa, ja sappi alkaa kiehumaan, kun tuollaista karkeaa yleistystä lukee. Varsinkin kun itse ajan hyvin maltillisesti, ja muut huomioiden - ainkin omasta mielestäni... :P 20 vuotta ajokortti - ei kertaakaan kolaria, eikä sakkoja.

*ruops ruops* Kirves haudattu, mutta kahvaa pilkistää vielä hieman varmuuden vuoksi. :)

Arttu

p.s. miksette arvostele samalla lailla urheiluautoja ? :P

//EDIT: Modet, kuuluisiko tämä vaikka tuonne "keskustelua liikenteestä" -threadiin ? Ainakin argumentoinnin puolesta. :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

SIis ihan takuulla jollain RAW Toyotalla tai CRV Hondalla sais ne samat ajot ajettua, mitä Porssen Suvilla. Tätä yritin tossa huonosti kirjotetussa tarinassa ajaa takaa, että CRVeekin riittäs meille hyvin, mutta silti me vaimoke tarttetaan 3 kertaa kalliimpi Porssen Suvi.  ;D

Pilkunviilausta taas, mutta vastaus on ei.

Porschessa on tasauspyörästön lukitus, alamäkihidasti, alennusvaihteet, ilmajousitus ja aktiivinen alusta.

Cayenne on maastoauto SUV:in vaatteissa. Ainoa maastoajoa haittava tekijä on renkaat.

On olemassa kaksi näitä kalliita SUV:eja jotka ovat vain korkeamman maavaran omaavia, ja siihen loppuukin maasto-ominaisuudet. Nämä ovat BMW X5 ja Volvo XC90

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Usko pois vaan. En kai muuten olisi noin överiksi tota juttua vetänyt.  ;D

Ja tosta hinnasta, niin jos ihan järjellä miettii, kuinka moni noista "kalliilla edutus-suveilla" ajavista oikeesti tarttee jonkun kalliin edustussuvin, kun CRV Hondalla pärjäisi ihan vallan loistavasti. SIis ihan takuulla jollain RAW Toyotalla tai CRV Hondalla sais ne samat ajot ajettua, mitä Porssen Suvilla. Tätä yritin tossa huonosti kirjotetussa tarinassa ajaa takaa, että CRVeekin riittäs meille hyvin, mutta silti me vaimoke tarttetaan 3 kertaa kalliimpi Porssen Suvi.  ;D

Ja eihän siitä mihinkään pääse, että turvallsiempiahan nuo on, korkeamalla istutaan ja siksi kolaritilanteissa, etenkin kylkikolareissa on selkeesti paremmat mahdollisuudet vähempiin vammoihin kun normaali henkilöautossa. Harmi vaan, että valitettavasti tätä kaikkea parempaa näkyvyttä liikenteeseen käyttävät aika monet hyväksi, ajavat suhteellisen pienin turvavälein kun tuola liikennettä seuraa ja joillain tosiaan on toi iso auto mennyt päähän, että ei väistellä pahemmin ja nopeudet on olosuhteisiin nähden aivan liian kovia.

Mutta toisaalta, niin ajaa normaali henkilöautoilijatkin yhtä kuula kallossa kun moni Suvilla ajavakin, kyse on kait sitten asenteista vaan loppuenlopuksi.

Eikö Lada Niva olisi vielä järkevämpi?  :P

Kuten Villekin tuossa väänsi, niin se joka ostaa tuollaisen "ökymaasturin" vaikka kakkosautokseen, ei osta sellaista viimeisillä rahoillaan. Varmasti sulla ja mulla kirpaisee suhteessa enemmän Octavian tai Yariksen kulut kuukausituloista. Eli niiden kanssa se on ehkä vieläkin järjettömämpää!

Etkä sä Sami ajaisi Yariksella (vai oliko se Aygo?) jos tienaisit vaikka kominkertaisesti nykyiseen.

Minunkin on hieman vaikea ymmärtää, kun vähän väliä jutuista kuultaa että ökyautot tekee sitä liikenteessä ja miksei siinä ja siinä ole järkeä. Se ettei elä sinun mittapuun mukaan normaalisti ja osta järkevän hintaisia asioita, ei tarkoita sitä että leveilee tai tuhlaa. Miten tämä on niin vaikeaa matematiikkaa?

Haisee pahasti sille että kateus vaan kolkuttelee ovia. Tämä alkaa olla jo niin stereotyyppistä esimerkkiä siitä.

Olisi vaikeampaa uskoa että et vain ymmärtäisi suhteuttaa sitä että mikä on toiselle paljon, on toiselle vähän?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Näköjään herralle on aina yhtä vaikeaa käsittää se, että jos sitä pätäkkää on niin sitä saattaa sitten ostaa vähän kalliimmankin mallin. Tottakai pärjäät halvemmalla ja ajat kaupungissa sillä kuten yli 100ke autolla, mutta jos haluaa ostaa Porschen niin onko se sulta pois?

Aivan joo onhan se noinkin, pitkälle pätkälle iso korkea painava tuulialtis bensakoneinen Suvi, että voi motarilla näyttää kaikille, mistä kana kakkaa.  ;D

No ei tuota....joo onhan se noin mutta jos pitkää pätkää ajat, niin maasturia en kyllä ihan heti ekana sellaseen ajoon ostais, ja jos ois pakko ostaa niin siinä olisi Kiisseli sillon.

Ei ei se ole multa pois, ei tietenkään. Kaikkea saa tosin pohtia.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Etkä sä Sami ajaisi Yariksella (vai oliko se Aygo?) jos tienaisit vaikka kominkertaisesti nykyiseen.

Minunkin on hieman vaikea ymmärtää, kun vähän väliä jutuista kuultaa että ökyautot tekee sitä liikenteessä ja miksei siinä ja siinä ole järkeä. Se ettei elä sinun mittapuun mukaan normaalisti ja osta järkevän hintaisia asioita, ei tarkoita sitä että leveilee tai tuhlaa. Miten tämä on niin vaikeaa matematiikkaa?

Haisee pahasti sille että kateus vaan kolkuttelee ovia. Tämä alkaa olla jo niin stereotyyppistä esimerkkiä siitä.

Olisi vaikeampaa uskoa että et vain ymmärtäisi suhteuttaa sitä että mikä on toiselle paljon, on toiselle vähän?

En ajaisi joo Yariksella, ajaisin varmaan Auriksella jos tienaisin sen 3 kertaa enemmän kun nyt.

Ja minäkö kateellinen?  ;D Voi pojat, piti käydä olkkarissa nauramassa, etten tipu tuolilta.  :)

Ei se tarkota kateutta, jos kyseenalastaa jotain automalleja. Jos mulla ois varaa ja jos mun pitäs ostaa joku tollanen erikoisauto, se olisi esimerkiksi vuoden 68 Charger isolohkolla ja manuaalilla. Ajaisin sillä kauppaan ja takasin ja kiertäisin tapahtumia. Ei vois vähempää kiinnostaa hankkia jotain ökylaitosta pihalle sen takia, että on rahaa. Kateuttako tämä?

Koska yksinkertaisesti en nää noissa uusissa hienoissa kalliissa autoissa mitään, mikä mua niissä kiehtois. En yksinkertaisesti nää, joten miksi niistä olisin kateellinen?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niin sinä et ostaisi, mutta joku muu saattaa ostaa. Eli miksi ihmettelet??

Heti kun joku muu kyseenalaistaa jonkun vanhan jenkin, niin olet heti puolustamassa niitä. Ja onhan sulla varaa, jos vaan haluat (tietty se on jostain muusta pois).

Ja nämä sun syytökset, että ökyautoilijat ajaa piittaamattomasti liikenteessä yms. saa sut juuri siihen kateelliset kategoriaan. Ei se auton hinta vaikuta törttöilyyn..

Ehkä sitten ei kannata ihmetellä sitä hintaakaan..

Aivan joo totta tarkotit tota noin tota ostamisjutskaa jöö.

No itseasiassa ei ole varaa 68 Chargeriin millään, vaikka helposti niin luulisi. No puolustaa ja puollustaa, mutta ne on vaan autoja, jotka säväyttää.

No niin no no niin no joo no..... voihan se siltä kuullostaa tosiaan, mutta minkäs sille voi kun sitä tarpeeksi näkee? Toisaalta eilen kun Turun motaria ajoin, musta meni ohi noin 6 autoa, joista 2 käytti vilkkua kaistaa vaihtaessa ja siinä oli ihan laidasta laitaan näitä autoja. Ja niin kyllä toden totta se vilkku löytyi sitten Kehä 2:sen ramppiin mennessä... ;D::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onhan se totta että kaikki eivät aja kalliilla autolla vaikka olisi varaa.

Ihan omasta lähipiiristäkin löytyy esim. henkilö jolla on 600 000€+ vuositulot ja hän ajaa Toyota Avensiksella.

Hänelle auto on vain väline jolla siirrytään paikasta A paikkaan B.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ihan omasta lähipiiristäkin löytyy esim. henkilö jolla on 600 000€+ vuositulot ja hän ajaa Toyota Avensiksella.

Itse en vielä töissä käy, mutta ajattelisin, että jos tienaa reilut 600 000€ vuodessa, niin kai siitä liikenisi rahat kunnon autoon, vaikka ei mikään automies olisikaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse en vielä töissä käy, mutta ajattelisin, että jos tienaa reilut 600 000€ vuodessa, niin kai siitä liikenisi rahat kunnon autoon, vaikka ei mikään automies olisikaan.

Kannattaa muistaa, että tuollaisista tuloista verottaja muistaa kyllä ihan kiitettävästi...

Arttu - Hondamies :(

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eiköhän noista autoista ja rahoista keskusteltu taas jo ihan tarpeeksi. Pistä Lasse vaikka muutama kuva lisää, niin jos vaikka aihepiiri taas palautuisi meidän mieliin ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eiköhän noista autoista ja rahoista keskusteltu taas jo ihan tarpeeksi. Pistä Lasse vaikka muutama kuva lisää, niin jos vaikka aihepiiri taas palautuisi meidän mieliin ;)

Niin, eikös tämä voisi siirtää jonkin sopivamman topicin alle ?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pitää jatkaa offtopicilla, kun kerran haastettiin... :P Seurustelin 5 v Saabistiperheen tyttären kanssa. Rakensivat ja museoivat vanhoja Saabeja metsistä löytyneistä romuista. Nyt on Saabikiintiö täynnä. Sorry. ::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään